Lena vaknde ca 3 inatt av kraftiga smärtor i buken, hon trodde först det kanske berodde på att hon inte fått avyttrat ordentligt på flera dagar...de har ju som en tendens att kunna gå lite trögt med den biten i slutet på en hård diet.
Runt kl 6 så kom hon upp o väckte mig för vi hade bestämt att äta frukost tillsamans. Frågade henne hur det kändes o hon hade fortfarande väldigt ont men fast besluten om att äta(speciellt som hon sett fram emot denna dag då hon skulle få höja maten o fylla på med lite energi).
Frukost påfyllnadsdag
havregryn 50 gram
äpple 1 st
mjölk 2 dl
äggvita 150 gr
Trots att Lena hade svinont i buken så slank frukosten ned...men visst tog det nog emot lite..
Då vi tänkte att magsmärtorna kanske berodde på avsaknaden av att hon inte fått dumpat ordentligt, så god make som man är rotade jag fram diverse laxerande medel(mikrolax) som intas från olika kropssöppningar. Men efter att ha dumpat ur sig ordentligt kvarstod smärtorna.
Hon vilade en stund o det blir bara värre, trots det vill hon ha sitt nästa mål som bestod av.
keso 150 gram
blåbär 100 gram
Vi kollar tempen som låg på 37.7, ringer nu sjukvårdsrådgivning. Får beskriva läget på frugan och de ställer massa frågor, sedan får jag till svars att vi omedelbart ska åka in på akuten då hon misstänker att det kan vara en blindtarmsinflammation...
Så de blev till och slänga med lite bars, frukt o vatten så bar det iväg. Väl framme på akuten va det såklart kö och den gick inte fort, men tydligen så va det någon sjuksyster som såg att Lena inte va så kry för de kom och hämtade oss ganska så omgående!! De la henne på en bår och rullade iväg henne för undersökning, temp, känna, klämma, blodtryck, blodprov osv.. Sen gynundersökning(för att uteslute ev systor på äggstockar, och so tur va fann de inget sådant!!)..Lena jämförde smärtan med att det gjorde lika ont i magen som att föda Liam, ni damer som gjort det förstår ju smärtan ni andra kan ju tänka er... Efter ett par timmar i ett undersökningsrum så gav de äntligen Lena ordentligt smärtstillande (morfin) (känns minst sagt fördjävligt att se någon som står en så nära bara ligga o ha så ont, så ja blev nog lika lättad jag:), sedan har dagen rullat på med diverse undersökningar och prover. Så nu är hon inlag på kirurgen och just nu väntar vi på läkarens utlåtande efter röntgen. Så påfyllnadsdagen blev väl inte riktigt som Lena tänkt då hon sedan kl 10 varken fått ätit ell druckit...kl är nu 21.30!har dock fått två påsar med vätske dropp...
Så inom de närmsta timmarna står nu på schemat antingen en titthåls-operation eller en blindtarms-operation. Vänta är mer regel en undantag på sjukhuset.
Vi får hoppas återhämtningen från en sådan operation går bra så hon snabbt är tillbaka på gymmet och jobb. Hon nådde även lägsta vikten på dieten idag, vägde 63.8 i morse. Tyvärr kommer inga planerade formbildern idag då vi hamnade på sjukhuset istället för gymmet
Jag ska hälsa alla trogna läsare från Lena. Hon är lite groggy nu. Jag svarar åt henne på mobil och sms om ni undrar något.
Återkommer med mer info efter operationen.
mvh/Johan