Veckan har gått med
raketfart och nu är vi framme vid fredag!!! Johan for i väg och jobbade idag och hemma igen på tisdag. Tråkigt att han åker precis när man får ta helg själv. Jag får se fram emot nästa helg då han är hemma istället.
Det har gått bra på jobbet och jag har orienterat in mig bra. Några missöden men det är så man lär sig, av misstagen alltså.
I går gjorde jag klart med en vän att vi skulle åka på Nordiska mästerskapen i bodybuilding i trondheim!!!! Det är ju bara ca 25 mil bort så det är dummt att inte åka. Berättade för Liam i morse att vi skulle åka till ett annat Land i morgon, han blev exalterad. Har gått och sett fram emot hela dagen att vi skulle åka i morgon. Planerat i huvudet vad jag ska packa, klä på mig, vilken tid jag ska kliva upp osv osv.. Alltid kul att komma bort på lite äventyr. Idag söker denna vän mig på telefon till jobbet, jag förstår snabbt att nu har han väl ångrat sig eller nått..
mrX- "Jo, Lena.. jag tänkte.. vi kan väl åka på fest till Åre i morgon istället!! Jag fick reda på det idag och det är värsta villan med jacuzzi åså.. kommer bli kul!"
Jag-"näe, jag är inte intresserad av det, jobbigt med fulla människor åså.. blir bara tråkigt. men kan vi inte ta Norge först då så kan du dra på det sen?"
mrx-"näee... för det börjar kl 10.."
jag-"okej, men åk på det du då om du hellre vill det....
mr x-"ja men alltså blir du sur så åker vi så klart till Norge"
jag-"näe.. åk på festen du"
Klart som fan jag blev sur, sur så in i helvete

. Bestämt är bestämt.. men hade jag sagt att jag blev sur hade han fått dåligt samvete och åkt med mig till Norge.. men hur kul är det för mig då att "tvinga" någon till Norge när jag vet att han hellre vill vara på en fest i Åre men åkte bara med för att jag inte skulle bli sur. Hur skulle ni gjort då? sagt att ni blev sura? eller vad/hur gör man? Jag vet ju vilken standard fester som börjar redan vid 10 brukar ha.. slutar aldrig bra och jag är så sjukt osugen på att titta på misären med mina matlådor. Klart, han är ju singelkille och kuken har väl fått en egen liten hjärna eller nått

.. Kollat upp tågen nu, går ju några men då måste jag sova på hotell lör-sön och det känner jag inte att jag har råd med. Är du svidande dyrt med hotell i Norge. Ringt runt och hört om det finns någon som vill åka. Alla är upptagna.. så jag får helt enkelt ställa in resan, inse att det inte blir något nordiskt mästerskap för mig...

Liam hade pratat om det på dagis idag sa en fröken så jag känner mig jättedum, har förklarat att det mes troligt inte blir något så han får bestämma precis vad han vill att vi ska göra i morgon istället... SÅ
HA!!! Nu är det jag som klagar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Annars är det bara bra. Fick till ett fint gympass i morse innan jobbet. Börjar gilla det här med dropset!
A. Sittande axelpressar i maskin 2set 10Reps Utökad drop 90s vila
B. Stående sidolyft med hantlar 2set 12Reps Utökad drop 90s vila
C. Stående sidolyft med kabel (en arm i taget) 1set 14Reps Normal + excentrisk -
D. Sittande vadpress 2 set 16Reps Utökad drop 90s vila
E. Skivstångscurl, brett grepp 2set 10Reps Utökat set 90s vila
F. Sittande lutande hantelcurl 1set 12Reps Utökad drop -
G. Stående triceps extension, rak stång 2set 12Reps Utökad drop 90s vila
H. Triceps pushdowns, brett grepp 1set 12Reps Utökad drop -
Ska sätta mig på cykeln och köra min cardio.