Lena Alkes Träningsjournal- Vecka 13

Lena Alkes Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Lena Alkes Träningsjournal- Vecka 13

Inläggav Lena Alke » mån 05 okt 2009, 20:51

helgen har varit sjukt kul! Jag hade velat varit mer i montern men Johan behövde mig som stöd och som den goda frun man är....

Johan placerade sig 4:a i -90. Jag är sjukt stolt!
_smal_IMG_9715.jpg
_smal_IMG_9712.jpg

Hemresan i bil blev mindre kul. Johan fick magkramper, kräktes redan efter 10 mil, vi tänkte nästan vända och ta in på hotell men Johan ville hem.. sen blev det bara värre med diarée.. i Gävle var vi nära att ta in på akuten men han vägrade och vi fortsatte hemåt. Det blev bara värre och värre, vi fick stanna flera gånger i timmen för en "pinka med röven paus"... muskelkramperna blev väldigt jobbiga några mil hemifrån.. som tur var hade vi salt i bilen som han fick dricka med vatten. Det hjälpte lite.
Halv 3 checkade vi in på akuten i Östersund. Då kunde han knappt gå själv utan vi fick stödja upp honom. Vi fick ett rum på akuten och de tog blodprover, temp 39 grader och satte in dropp pga den stora vätskeförlusten pga diaréen. Läkaren skulle komma efter 1-2 timmar enligt sköterskan. Vi körde skyttetrafik till toaletten hela natten, jag fick gå efter med droppåsen, till slut var det ingen idé att gå fram och tillbaka utan jag bäddade honom med kudde och filt inne på toan så fick han sitta där 1 timme, jag somnade utslagen på golvet en stund. 10 på morgonen (alltså hela 7 timmar senare) kom läkaren och kollade till Johan. Han blev inlagd och bor nu på infektionsavdelningen. Är nu inne på sin 5.e droppåse. Jag har varit med honom hela tiden och pysslat. Aldrig kul att vara själv och sjuk, speciellt när man inte är hemma, då blir man automatiskt otrygg. Iaf jag. Han har fått i sig lite proviva och the. Hoppas det vänder i morgon. Troligtvis har han fått matförgiftning, käkade friterad kyckling med ris i västerås och började få magkramper 1 timme senare. Vi får ev provsvaren i morgon.
Vi blir här en natt till.

Ska fortsätta göra mitt jobb som god fru, nu blir det toan och lite mjuk massage så han kan slappna av och sova för natten.
Lena Alke
Talangjakten 2009

Tisdag

Inläggav Lena Alke » tis 06 okt 2009, 18:28

Åh, idag är jag trött... varit på jobbet en sväng. tagit hand om Johan på sjukan och äntligen är vi hemma. Känns skönt då vi inte varit hemma sedan fredags morse.

Johan blev utskriven idag efter lite tjat. de hade velat ha honom kvar någon dag till. Sämst är de att de skickar upp färdiga portioner med soppa från köket. Är du 100år och har 1 kilo muskler eller är kroppsbyggare, 90 kilo stenhård så får du lika liten portion med mat. Jag kan ju säga som så att mätt eller ens i närheten blev han inte. Sen fick han inte äta annat än deras mat. Det slutade med att jag fick smuggla in skorpor, proviva och dyligt för att han skulle få i sig något och hålla sig flytande :). De vägrade från början också ge honom dropp med näring i. Sista påsen fick han med lite extra näring iaf.
Han är fortfarade totalt kass i magen och att gå 100 meter var riktigt jobbigt för honom. Nu är han ätligen hemma i tryggt förvar. Man kan alltid åka tillbaka om det skulle bli sämre men just nu är det stabilt iaf.

Jag sa upp mig från jobbet idag :D börjar nytt jobb på måndag, det ska bli riktigt roligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu måste jag iväg och handla sen blir det äntligen cardio, som jag längtat. Har bara blivit proteindrinkar idag fram tills nu.. Bättre än ingenting, gjort det bästa av situationen. Han ångest över att jag inte tränat den här veckan. :(

I morgon är rutinerna äntligen tillbaka!!!!
Lena Alke
Talangjakten 2009

Torsdag

Inläggav Lena Alke » tor 08 okt 2009, 05:21

TJOHOOOO!!!
Igår var man på gymmet och levererade. Efter ofrivillig vila 5 dagar var jag sjukt laddad!!!!

ÖVERKROPP, vertikaldominant
Sittande hantelpressar 4 set, 10 reps, 60 s vila

latsdrag, medelbrett grepp 4 set, 8 reps, 60 s vila

sittande sidolyft med hantlar 4 set, 10 reps, superset
knästående latsdrag med rep, 4 set 10 reps, 60 s vila

tricepsextension med rep 4 set, 10 reps, superset
kabelcurl 4 set, 10 reps, 60s vila

Efter passet sken jag som en sol. Det är så skönt att vara hemma, träna, ha rutiner. Nu är allt äntligen som vanligt igen.
Måste börja lägga mer fokus på mig själv tiden jag har kvar. Försöka iaf.

Jag har ju även gjort FETTMÄTNING i helgen!

Datum för mätning. 6/6-09, 10/7-09, 15/8-09, 2/10-09 (totalt)

Underhudsfett: 12.89%, 10.65%, 8.80 %, 6.99% (5.90%)
Fettvikt: 8.71kg, 7.24kg, 6.o1kg, 4.66kg (-4.05kg)
Muskelvikt(vatten mm): 58.88, 61.75, 62.20, 62.03 (+3,07kg)

Jag hade minskat 1.35kg fettvikt och tappat 0.25 kg muskler sedan förra mätningen. Var ju på en fredag så efter påfyllnadsdagen så var det säkert uppe igen med vätskan. Har då ca 4 kilo fett att bränna bort nu på 8 veckor :|

Jag har ingen koll vart jag ska beställa bikini och baddräkt. Kan någon tipsa mig kanske? börjar ju bli dax inser jag nu... ;)

Tidigare har jag varit skeptisk mot kosttillskott och trott lite att det är kosttillskottsbranchen som har skapat behovet och hajpat upp kosttillskott för att få oss på gymmet att öppna plånböckerna i vår iver att bli så stor som möjligt på lagligt vis. Som tur är kan man ändra sig :oops: Jag känner stor skillnad i kroppen, muskelkontakt, naglar, hår sedan jag började med kosttillskotten jag äter nu. 3 kilo mer muskler säger ju en hel del!!
Tack Ingmar och Proteinfabrikken att jag får chansen att öka mina prestationer maximalt!!!
Lena Alke
Talangjakten 2009

Torsdag

Inläggav Lena Alke » tor 08 okt 2009, 21:13

Dagarna flyger iväg :thumbs: I morgon är sista dagen på jobbet sen börjar jag jobba på SNÖ http://www.snoofsweden.se
sno_logo.jpg

Har varit en del att avsluta på jobbet innan jag slutar så det har varit fullt upp.
Vem ska nu rengöra kaffemaskinen, gå ärenden, svara i telefon och hålla koll på stället?? Jag är rädd att det kommer bli totalt kaos!! 8-|

Blev ett gympass idag med så klart!!!!

Underkropp, lårdominant och mage

knäböj bred fotställning 4 set, 8 reps, vila 60s

Hacklift, smal fotställning, häl upphöjd 3 set, 8 reps... direkt på
Bulgarisk splitböj 3 set, 8 reps/ben, vila 90s

Gående utfall 2 set, 8 reps/ben, 60s vila

Benspark, fötterna utåt 2 set, 12 reps vila 30s

Crunches med rep 3 set, 10 reps superset
Hängande benlyft 3 set, 8 reps, vila 60s

Var så jävla skönt att träna då jag stressat runt på jobbet. Blev lite svettig också :oops:

Efter jobbet for jag iväg till willys och handlade. De har börjat med sånna blippare så man slipper stå i kassan utan man blippar streckkoderna själv. Jag tycker det är sjukt smidigt att packa ner direkt i papperpåsarna. Blippar nu alltid när jag går till Willys..
som vanligt blir jag så klart fantastiskt kissnödig precis när jag börjar handla. Deras kundtoalett var ur funktion så det var bara ett att göra, hålla sig. Föresten tycker jag det är jävligt märkligt att man ska behöva betala 5kr för att kissa på Willys utanför stan, som att man skulle åka dit för att sniklåna toaletten, de borde väl se toaletten som en service för kunderna som handlar där, sen att de har 1 toalett och den är ur funktion är skandal. Nog om det.
Jag höll på att kissa på mig ca 57 gånger under tiden vi handlade. Vi packade 3 fulla papperskassar med matvaror och äntligen var vi klara och skulle bara blippa ut oss och åka hem så att jag fick kissa någon gång.. nu var det verkligen KRIS! Och vad händer?! JOOO... då var det kontroll.. vilket innebär att man får gå till en kassa, plocka upp alla packade varor på bandet igen och sedan packa ner allt igen. Jag blir så jävla trött.... självklart stämde allt men det tog ju sina 10 minuter och jag stod där som en sax och vajade fram och tillbaka, gestikulerade och trippade samtidigt på tå.. kände hur andningen förändrades och jag fick PANIK!! Jag fick ta till alla trick, sätta sig på foten och låtsas att man gör något med skon, dra upp byxorna långt upp i skrevet är en annan.
En darrig färd hem, jag han knappt få av mig byxorna innan jag började kissa.
Nästa gång kommer jag fan kissa på mig. Och om jag hade gjort det idag så var det helt och hållet Willys fel.. de hade fått tvätta upp mina nerpinkade byxor.
pee.jpg

Urin är en vätska som utsöndras av njurarna och som samlas upp i urinblåsan.
Under normala omständigheter ska urinen vara steril och bestå av vatten, urinämne (urea) och joner. Även inaktiverade läkemedel, toxiner och andra föreningar som är främmande för kroppen utsöndras i urinen. Människokroppen utsöndrar normalt 1-2 liter urin per dygn. Denna utsöndring benämns diures.

Eftersom det är min sista dag på jobbet i morgon har jag bakat lite gott, givetvis smakade jag inte och var faktiskt inte sugen heller.

snickers.jpg

Snickerskaka

1 burk jordnötssmör (skippys brukar jag använda)
1 dl kokos
1 dl socker
2 dl ljus sirap
10 dl ricecrispies
1 tsk vaniljsocker

Blanda ihop jordnötssmör, kokos, socker och sirap i en kastrull och koka upp. Blanda ner vaniljsockret och flingorna och rör ihop. Bred ut blandningen i en bakplåtspappersklädd långpanna.

250 gram choklad
25 gram margarin

Smält chokladen. Bred den över kakan. Ställ in hela plåten i frysen och låt den stelna ordentligt (tar kanske 1 timme ungefär). Skär sedan i valfritt stora bitar/rutor.

bountykaka.jpg

Bountykaka
3 ägg
4,1/2 dl strösocker
4 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
4,1/2 msk kakao

1,1/2tsk vanilljsocker
ca 2 1/2 dl kokande vatten
225gr smält margarin

Gör så här:
Vispa socker, äggen poröst.
Tillsätt de torra ingredienserna och sedan det smälta margarinet + vatten.
Grädda kakan i 175g i ca 15-20 minuter.
Låt sedan kakan svalna.

Smörkrämen:
225 gr margarin
4 dl florsocker
2 ägg
3/4 pkt cocosflingor

Smält margarin och tillsätt resten av ingredienserna i smeten.
Låt den svalna . Bred smörkrämen över hela kakan.
Smält ljus blockchoklad med 1 1/2 msk olja, bred chokladsmeten på kakan.

Nu ska jag sova. HÄPP!!!
Senast redigerad av Lena Alke fre 09 okt 2009, 19:58, redigerad totalt 1 gång.
Lena Alke
Talangjakten 2009

Fredag

Inläggav Lena Alke » fre 09 okt 2009, 19:26

Då var det fredag!

Gjorde min sista dag på jobbet idag. Tyckte det var nog svårt att säga upp mig och trodde iom det att jag gjort klart den tuffa biten...
quit.jpg

Kändes riktigt vemodigt att jobba min sista dag.. Sedan i Tisdags när personalen fått reda på att jag sagt upp mig började de visa mig uppskattning 8-| Bättre sent än aldrig :roll: Vissa verkade uppriktigt ledsna över att jag inte skulle sluta. Men de förstod min situation också, att jag inte hade råd att tacka nej, jag kommer att bli rikare i kunskap och i plånboken. Chefen välkomnade mig tillbaka om jag inte skulle trivas på min nya arbetsplats, det kändes tryggt. Det bjöds på tårta till personalen (jag lyxade med en cola light och kaffe), jag fick presenkort på spabehandling och chefen höll avtackning.. Jag var tvungen att snabbt säga hej då, vinka lite och lämna jobbet.. annars skulle det bli för sentimentalt och jag skulle börjat lipa. ;( Det var nääääära.. gillar inte att lipa inför människor som inte känner mig in på skinnet.. vet inte men det känns som att det skulle göra dom obekväma.. får kanske öva på det.

tarta.jpg

tarta2.jpg

Magen känns som fjärilar... kommer jag att trivas? komma överens med de nya? kommer de att vara nöjd med mig?
Tjejer har ofta haft lite svårt för mig.. jag har ingen aning varför och det är mest tjejer på den nya arbetsplatsen. Jag är lite orolig.. Kommer de att välkomna mig eller frysa ut mig? Vilket hänt tidigare. Därför har det varit skönt att mest jobba med killar.. Jag har många tankar. Men nu har jag skrivit av mig om det. Det är bara att vänta och se. Funkar det inte har jag mitt gamla jobb att luta tillbaka på.

I går fick jag mitt nya kostprogram.
Jag var verkligen förväntansfull när jag öppnade mailet. Kostprogrammet hade hellre fått hamna i skräpposten ;)
Det här blir hårt, riktigt hårt! Bara att tuta, köra och låtsas att det regnar.

Det ser ut såhär:
1 Måltid Fas 3 Lena cardio ca 45-60 min per dag Lördag ät 2 valfria mål
Havregryn
PF BCAA
Keso mini
PF Pyrulean

2 Måltid ( alt 20 g protein pulver)
PF omega 3-6-9
PF Amino-X/
PF BCAA+
PF Rapid Burn

3 Måltid
Wokgrönsaker väg ej
Kycklingfilé, vit fisk
Solrosolja/ oliv

4 Måltid
PF omega 3-6-9
PF Pyrulean
PF Whey Isolate
PF Amino-X/

5 Måltid
Köttfärs nöt, 5% alt älgfärs
Bland Sallad väg ej

6 Måltid
Lätt Kesella / Kvarg
Blåbär valfria bär
PF omega 3-6-9
PF ZMA-X

före träning Måltid
PF BCAA
PF Whey Isolate
PF Rapid Burn

Kcal 1184 dagar jag inte tränar ca 1090.
(PF=PROTEINFABRIKKEN som sponsrar med alla kosttillskott jag äter)

Nu lägger jag till ett nytt kosttillskott som jag inte provat tidigare Rapid Burn, PROTEINFABRIKKEN
rb.jpg

PF Rapid Burn™ är en helt ny produkt på marknaden. Rapid Burn™ är nyaste generationens energitillskott / kosttillskott som frigör hög energi och effektiv fettreduktion.

Rapid Burn™ kan hjälpa dig att förbruka flera kalorier per dag, detta resulterar i fett och viktreduktion. Rapid Burn™ är speciellt bra och ägnat för dig som vill få bort fett för att komma i form. Starta nu och kom i form till sommaren i god tid. Rapid Burn™ innehåller massor med naturliga fettförbrännande komponenter och flera effektiva ingredienser som kan verka stabiliserande på blodsockret.

Fanns inte tid att vänta utan jag körde igång redan i morse med den nya kosten. Har gått med kronisk kurrande mage idag. Det är ju positivt för då är jag garanterat på underskott. Har försökt att koppla bort det och inte tänka så mycket. Några stora glas vatten hjälpte för stunden. Mål 2 var mindre intressant. Jag var hungrig och tog mig en näve tabletter som inte hjälpte precis ;) då var det ytterligare 2½-3 timmar innan nästa måltid. Men men.. det är ungefär 8 veckor kvar bara så det är dax för den högre växeln som kom nu..
Lena Alke
Talangjakten 2009

Lördag

Inläggav Lena Alke » lör 10 okt 2009, 06:53

Nakenchock!!!
n2.jpg
n1.jpg

kill.jpg
killikill.. det är kärlek

n3.jpg
värmer inför finalen
Lena Alke
Talangjakten 2009

Söndag

Inläggav Lena Alke » sön 11 okt 2009, 09:02

10106.jpg
10105.jpg
10104.jpg
10103.jpg
10102.jpg
10101.jpg
Lena Alke
Talangjakten 2009

fortfarande söndag

Inläggav Lena Alke » sön 11 okt 2009, 09:10

101011.jpg
10109.jpg
10108.jpg
10107.jpg
Lena Alke
Talangjakten 2009

söndag

Inläggav Lena Alke » sön 11 okt 2009, 17:05

Tänkte dela med mig av lite bilder från SM. Jag bodde tyvärr inte på hotellet med de andra deltagarna i TALANGJAKTEN. Jag hade sedan långt tidigare lovat Johan att hjälpa och hålla koll på honom under SM.

Vi hyrde en stuga en bit utanför stan.
stug1.jpg

En av mina uppgifter var att bära och se till att allt var nerpackat. Här ser ni hur jag agerar packåsna.
stug2.jpg

På fredagen var det invägning. Johan var riktigt trött då han varken ätit eller druckit för att komma ner i -90 klassen.
trott.jpg

Jag höll koll på poseringsmusik, id-handlingar, pengar, mat osv.
pf2.jpg

Efter nästan 2 timmar skulle -90 klassen vägas in. Jag gick då och väckte Johan.
pf3.jpg

Nu tänkte jag nog att det var tur att jag påminde honom att sätta på sig posebyxorna.
pf4.jpg
Lena Alke
Talangjakten 2009

sm helgen

Inläggav Lena Alke » sön 11 okt 2009, 18:10

Efter invägningen som han klarade galant på 88.9 fick han äntligen lov att äta och dricka lite.

Vi for tillbaka till stugan. Nu skulle hela kroppen rakas och jag ställde mig i köket och lagade all mat inför Lördagen till honom. Kom i säng runt 3.
pf5.jpg

På lördagen träffades vi i talangjakten, om det var halv 8 på hotellet. Sen delade vi ut reklam och VIP erbjudande till besökarna.
pflena.jpg

Johan fick sig ett lager färg.
pf8.jpg

Sen gjorde jag formkoll, eftersom jag inte äger någon kaliper så gjorde jag formkoll på mitt egna sätt. Konstaterade tävlingsklar.
pf7.jpg

Klockan blev väääldigt mycket. Trötta var vi
pf6.jpg
Lena Alke
Talangjakten 2009

Nästa

Återgå till Lena Alkes Blog/Träningsjournal