Lena Alkes Träningsjournal- Vecka 12

Lena Alkes Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Lena Alkes Träningsjournal- Vecka 12

Inläggav Lena Alke » mån 28 sep 2009, 21:09

kändes som nyss jag skrev att det var 11 veckor kvar.
Förra veckan gick så fort att jag inte ens han med mig själv känns det som.

Idag har jag gjort ett besök hos frisören. Blev lika nöjd som vanligt på idun :D
Satt inte i löshår den här gången utan kör på mitt egna riktiga så nu är man rätt korthårig!

Efter det iväg till kiropraktorn, vilket verkar gjort underverk för mig. Nu är äntligen mina ben lika långa! Han fokuserade mer på skulderbladen/axlarna där det har satt sig nu. Tydligen så brukar värken flytta uppåt för kroppen inte är van att jag är rak vilket jag inte verkar varit på länge. Bättre sent än aldrig.

Har haft en lägenhet uthyrd i andra hand i över ett år. Han som bodde där skulle flytta neröver och jag kände att det var dax att göra sig av med min "reservlägenhet". I morgon är det besikting och jag skulle bara dit en sväng för att se till att allt var i bra skick. Jag fick en smärre chock... städningen var under all kritik.. hudavlagringar, tandkräm, duschtvålsrester i badkaret, spegeln och handfatet. golvet och toalettstolen. katastrof. Inga fönster tagna, inga lister, diskbänken, matäckel i kylen, spisen typ svart mmmm. Jag förstod snabbt vad jag skulle få ägna resten av dagen med. 4 timmar senare är jag fortfarande inte nöjd, men det kan inte bli värre än ombesiktning. Kan inte stå på knäna där hela kvällen.

Fanns inte tid för träning idag tyvärr men jag tar igen det och peppar upp mig så in i helvete för ett hårt benpass i morgon!!

Nu ska jag cykla klart så jag får lägga mig någon gång!

Gonatt!
Lena Alke
Talangjakten 2009

Re: Lena Alkes Träningsjournal- Vecka 12

Inläggav Lena Alke » tis 29 sep 2009, 18:39

hellloooooooooooooooooooooooo....................

Har varit en dag, en sån där jobbig dag. Den har gått fort iaf :)
Jag kom på kl 9 att det nog var idag jag skulle ta Liam till 4års kontrollen. Fick skynda mig iväg upp till dagis och hämta honom. Undersökningen gick lysande, han såg bra, gick rakt, växte i rätt takt osv.

Iväg med honom på gymmet och tränade benen!!! Blev ett hårt pass men jag satte inte riktigt full fokus. Johan hade inte svarat på telefonen på 5 timmar vilket gjorde mig riktigt orolig, han brukar alltid svara :o !! Ska jag vara helt ärlig så litar jag inte riktigt helt på hans förmåga i trafiken så här nära tävlingen. jag visste att han skulle åka en sväng och tvätta bilen och så vilket stressade upp mig ytterligare. kollade östersundspostens hemsida för att se om det varit någon krock..Jag börjar mer och mer lika min mamma, oroa sig!! ;) vid 13 hörde han äntligen av sig :worship: .. då var jag nästan på väg hem.

Besiktade lägenheten vid 2. Den gick igenom så nu är jag äntligen av med den!!!

Tillbaka på jobbet sen iväg på maxi efter jobbet och hjälpte Johan att handla in det han ska äta på sitt upplägg de sista dagarna. Han gick där inne som en zombie, tyckte synd om honom. när vi kom fram till kassorna var energin och tålamodet rågat så han fick gå ut och vänta.

Lidl för en kompleteringshandling sen äntligen hemma vid 18. Sitter på cykeln nu och längtar tills jag kan slappa i soffan om sisådär 15 min :)
Lena Alke
Talangjakten 2009

Godmorgon!

Inläggav Lena Alke » tor 01 okt 2009, 04:57

motionscykeln i vanlig ordning, känns bara som det är då jag hittar några minuter att skriva :)

Igår tränade jag:

Överkropp, horisontaldominant
Bröstpressmaskin 4, set 8 reps, vila 60 sec

skinstångsrodd 4 set, 8 reps, vila 60s

lutande bänkpress i smith 4 set, 12 reps.. utan vila direkt på nästa
sittande rodd till nedre mage 4 set, 10 reps vila 60 sec... börja om med bänkpress osv.

skullcrushers 4 set, 12 reps.. utan vila direkt på..
skivstångscurl 4 set, 10 reps vila 60c.. börja om..

sittande rodd till öron med rep, 3 set, 15 reps, vila 45s

Är nöjd med passet. Jag får verkligen anstränga mig för att få upp tempot i träningen.

Ikväll ska Johan peelas, jag måste kolla igenom hans packning en extra gång. Sen måste jag packa åt mig själv. Laga matlådor till oss för i morgon. Vi åker tidigt i morgon bitta.
Lena Alke
Talangjakten 2009

Återgå till Lena Alkes Blog/Träningsjournal