Lena Alkes Träningsjournal- Vecka 11

Lena Alkes Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Lena Alkes Träningsjournal- Vecka 11

Inläggav Lena Alke » mån 21 sep 2009, 18:50

Helgen
Lördagen spenderade vi i en lekpark större delen av dagen sen tog vi med pojkarna ut och åt på olearys. Kul att kunna gå ut och äta med dom och de sköter sig hyffsat bra. En sväng förbi vårt nyöppnade ICAMAXI som äntligen kommit till östersund. Var hysteriskt där även fast det var lördag vid 18 tiden.
Tillbaka på olearys igen 21.30 och jobbade till 03.30. Var hemma strax innan 4. Blir lite konstigt i kroppen att lägga mig samma tid som jag brukar stiga upp. Var riktigt seg igår söndag. Steg upp halv 10. Sen sov jag några timmar mitt på dagen. Blev en rask promenad i den härligt friska höstluften. Gick förbi Pause2 där Stina satt och åt mat. Slog mig ner och snackade lite över en kopp kaffe. En bekant till oss, Bobby var i stan över helgen för att spela(DJ). Han efterfrågade lite gamla bilder på mig.. ja, det kunde han väl få.. frågade om det var några speciella han var ute efter. "-jaaa, jämt när man kom hem till dig för typ 3-4 år sedan låg du i soffan med chipspåsen framför dig och frossade chips så det låg chipssmulor både på dig och golvet, du gjorde inget annat än att åt de där chipsen. Någon sån bild vill jag ha.." Jag kände hur hela jag frös till is.. överumplad :| av ångest över hur jag behandlat och missvårdat min kropp tidigare. Käftsmällen, Hur kunde jag? Jag var helt beroende av chips, levde på och för chips nästan. Tyvärr eller som tur är finns det inga bildbevis på mitt chipsmissbruk. Jag har tagit mig ur det nu iaf.. :oops: Från soffpotatis till gymnörd. Kanske inspirerar det någon?

MÅNDAG
Tungsamt att kliva upp i morse då jag hade svårt för att somna igår. Beslutade mig för att sova en timme extra och köra cardion på kvällen.

TRÄNING
Knäböj, bred fotställning 5 set, 10 reps, vila 60s

Hacklift, smal fotställning, häl upphöjd 4 set, 12 reps, ingen vila utan direkt på nästa..
Bulgarisk splitböj 4 set, 10 reps/ben, vila 90 sec, börja om med hackliften.

Gående utfall, medellånga steg 3 set, 10reps/ben, 60 s vila.

Benspark med fötterna utåt 2 set, 15 reps, 30s vila.

crunches med rep, 3 set, 12 reps, direkt på nästa...
Hängande benlyft 3 set, 10 reps, 60s vila.

Sov 40 minuter på gymmet efter passet, börjar bli en riktig klassiker..

MATEN
Går bra men kände mig riktigt dietless idag. Började dieten 1 juli så det känns som ett tag sedan. Går förhoppningsvis över till i morgon xD Vet att jag inte ska stressa men det känns som fettnedgången på mig går så långsamt. Jag vill ju vara smal nu!! Vägde mig även fast jag inte hade tänk att göra det i Lördags. Jag var så nyfiken.. Vikten låg på 66.4kg. Startvikten var 69 och då hade jag något kilo vätska av dålig mat jag hade ätit. 27/7 låg vikten på 66.7 så nu har jag gått ner 0.3 kg på nästan 2 månader. Visst har jag lagt på mig muskler men ändå.. man kan ju inte lägga på sig hur mycket muskler som helst. Kreatinet kan ju ha bundit nått kilo vätska också iof. Benen ser lite större ut. Jag skulle aldrig vägt mig. Hjärnspöken. Spegeln spelar ju ingen roll om jag tittar i för jag har så svårt att se på mig själv om jag blir i bättre/sämre form.
Lena Alke
Talangjakten 2009

Torsdag

Inläggav Lena Alke » tor 24 sep 2009, 04:51

God morgon!

Liam har haft kraftig hosta och jag har varit hemma med honom i 2 dagar.

I tisdags lyckades jag med ett träningspass.

Överkropp, horisontaldominant

Bröstpressmaskin 4, set 10 reps, vila 60 sec

skinstångsrodd 4 set, 10 reps, vila 60s

lutande bänkpress i smith 4 set, 12 reps.. utan vila direkt på nästa
sittande rodd till nedre mage 4 set, 12 reps vila 60 sec... börja om med bänkpress osv.

skullcrushers 4 set, 12 reps.. utan vila direkt på..
skivstångscurl 4 set, 12 reps vila 60c.. börja om..

sittande rodd till öron med rep3 set, 15 reps, vila 45s

Kändes riktigt bra. Har fått upp bra styrka i bröstmuskeln.

Igår var jag träningsledig. Pysslade på hemma, gjorde några storkok och städade lite. Stina kom förbi och hälsade på :D

Jag hittade några gamla mått jag tagit för exakt 2 år sedan. 8-|

vikt då:61.2 nu: 66.3 (idag) + 5.1 kg
Midja då: 78cm nu:75 -3cm
Lår då: 50 cm nu: 57 +7cm
Vader då: 36.5 nu: 36.5 +-0
Arm då: 28 nu: 27.5 -½cm
Höfter då: 99cm nu: 99cm +-0
Axlar då: 102 cm nu:111 + 9cm

Så om man kollar på måtten har det hänt mest på axlar och benen de här 2 åren. :thumbs:

Nu blir det frukost :)
Lena Alke
Talangjakten 2009

Söndag

Inläggav Lena Alke » sön 27 sep 2009, 10:47

Jag har varit dålig med uppdatering här. Har haft en hel del att stå i.tidiga mornar gör att jag blir så trött på kvällen för att orka skriva. Lite ordtorka också.
Johan har en vecka kvar till sm nu och man får hålla ett extra öga på honom hela tiden. Kolla att han stänger av plattan efte sig på spisen, vara med och skrika på honom på träningspassen så det inte tar 3 timmar, väcka honom för mat ibland, påminna honom om samma sak 3-4 ggr och försöka hålla humöret på mig själv den där fjärde gången jag säger samma sak :) mm mm. Allt han gör går i snigelfart men jag gör allt jag kan för att hjälpa honom och stötta. Mycket fokus ligger på Johan just nu och flera veckor tillbaka. Nu vinkar jag gärna efter lite bekräftelse och feedback. Postar bilden längre ner. Gör jag framsteg?? ser jag bättre ut??!! :|

Träningen flyter på bra. Har haft en molande känsla i benen i flera dagar nu. Benen blir väl lite less när jag kör cardio varje dag och 2 benpass i veckan. Bara att bita ihop.

Dieten känns bra och är inte less just nu. Jag äter god mat tycker jag och njuter speciellt av min köttfärsås på kvällen :)

Hade personalfest i fredags, sen jobbade jag på natten. Var hemma vid 3. Så jag har känt mig trött hela helgen. Fick 10 timmars sömn i natt vilket var välbehövligt. Brukar ju bli för lite sömn för mig annars.

Jag hittade äntligen laddaren till kameran så nu blev det lite bilder!!!

Här kommer bilder från i går. Jag fick inte riktigt till poseringen. Var även sjukt trött så ni får ursäkta utstrålningen som var obefintlig. Orkade inte ens fejka ett smile ;)

26.09.0906.jpg
en bild säger mer än tusen ord.
26.09.0905.jpg
26.09.0904.jpg
26.09.0903.jpg
26.09.0902.jpg
26.09.0901.jpg
Lena Alke
Talangjakten 2009

Återgå till Lena Alkes Blog/Träningsjournal