Lena Alkes Träningsjournal- Vecka 9

Lena Alkes Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Lena Alkes Träningsjournal- Vecka 9

Inläggav Lena Alke » mån 07 sep 2009, 19:26

VECKA 9!! sjuuukt snabbt tiden går eller hur?

Hade härlig påfyllnadsdag i lördags. Blev rostade mackor, lasagne, lite paj, godis blev det som förra helgen att jag kunde äta mycket mindre än jag trodde. Kanske får skippa det helt till nästa Lördag.

Råkade vända helt och hållet på dygnet här under helgen, inte bra. Jobbade i garderoben på olearys och kom inte hem för än halv 4. Typ samma tid som jag brukar stiga upp. somnade inte för än halv 5. Sen sov jag som en stock till kl 14. Somnade igen halv 10 på kvällen.

Idag har varit en bra dag. Körde ett extremt bra och svettigt benpass. Efter passet blev jag så trött och illamående av alla hopp så jag la mig i lekrummet och skulle bara vila lite... vaknade en timma senare i samma ställning som jag somnade.. folk tittade lite förvånat på mig när jag kom ut därifrån :) Jag var visst lite trött..

Har nu på kvällen lagat mat för veckan, diskat, städat.. i morgon kommer äntligen Johan hem. Sitter nu på motionscykeln för jag var för slö i morse. Nu ska jag fortsätta kolla på färjan.

trevlig kväll!

lenaa.jpg
Lena Alke
Talangjakten 2009

Re: Lena Alkes Träningsjournal- Vecka 9

Inläggav Lena Alke » tis 08 sep 2009, 18:23

uppe och väckte tuppen halv 4 i morse. Tog mig en cykelsväng framför datorn.

Blev ett hyffsat bröst, rygg magpass på gymmet. Hade gärna somnat en stund efteråt men hade inte tid. Besökte kiropraktorn som tyckte ryggen/höften såg bättre ut. Var nu bara en centimeters skillnad på benen. Hade ju 2½ cm sist. Knäckte på bra i bröstryggen och nacken också.

Nu blir det snart sänggång.

muskelkillen.jpg
Lena Alke
Talangjakten 2009

Fredag

Inläggav Lena Alke » fre 11 sep 2009, 03:45

Godmorgon!
Jag älskar fredagar! För det första så får man sluta strax efter 2 och för det andra så får man snart spendera helgen med familjen. Just denna helg faller som så att både Gabriel och Liam är hos sina andra föräldrar. Känns tråkigt för det är tryggt och kul att ha dom hemma. Men samtidigt ska det bli så jävla skönt att få ha Johan för mig själv några dagar. Var en evighet sen sist känns det som.

I onsdags hade jag träningsvila. Var riktigt öm i både rygg och ben så det var välbehövligt. Kvällen mellan17-21.30 spenderades på körskolan, så nu är man igång! Jag får nog ta tillbaka att ta körkortet på 1 månad.. jag har börjar känna mig lite seg i huvudet och det har börjat komma på torsdagar sen jag bytte kostupplägg, men jag ska ge allt jag kan för att få kortet så fort som möjligt iaf.

Igår var en fysiskt jobbig dag. Höll på att städa ut en lägenhet halva dagen vilket tog på krafterna. Hungrig var jag vilket var bra för då vet man att kroppen är på minus intag. På lunchen for jag iväg med Johan och helghandlade, blir ju eventuellt sista påfyllnadsdagen för honom så det får ju inte bli fel ;) När jag senare kom hem efter jobbet stod han redan och lagade lördagens mackaronipudding, stackarn som är så hungrig. :wub:

Benträning igår, gick över förväntan. Har haft en sån ömmande molande känsla i benen sista tiden, varje steg känns tungsamt. trots det ett bra benpass alltså.

Nu ska jag cykla vidare och läsa nyheterna.
Lena Alke
Talangjakten 2009

Fredag

Inläggav Lena Alke » fre 11 sep 2009, 20:24

godmorgon och godkväll!
Har varit en väldigt härlig fredag. Jobbat, städat klart lägenheten jag höll på med, varit på badhuset med familjen. Träningen fick vänta tills i morgon, prioriterade att bada med barnen nu när de ska bort i helgen. Jag har ju hela helgen på mig att träna.

Har precis vaknat efter nästan 3 timmars sömn i soffan, ska hoppa i jobbklädera och dra mig mot olearys för en kvälls kneg. Känns i plånboken att det kostat att ligga på topp med bröllop, 2 tävlingssatsningar osv. Alltid bra med en extra slant i börsen.

Formen känns slät och jag känner mig verkligen i behov av påfyllnad. Jag lär vakna vid 5 och vara hungrig.

Näerusörröhvettöh.... nu drar man.....................
Lena Alke
Talangjakten 2009

Söndag

Inläggav Lena Alke » sön 13 sep 2009, 18:36

åh, vad trött jag har varit i dag. somnat vaknat somnat vaknat osv..

Blev våfflor till frukost i lördags. Efter 2 mådde jag så illa att det inte gick att få ner fler. Johan fick äta resterande 12. Blev mackaronipudding innan träningen. Några riskakor efter träningen. Sen blev det köttbullar med ris och senare på kvällen hemgjorda hamburgare med rostade rotfrukter. Lite godis blev det men jag förstår inte varför jag envisas med att köpa det. Jag mår ju illa efter bara några stycken. Tror att det ska bli och vara så gott men det är ju inte det :( Man blir lurad helt klart. Jag lurar mig själv..

Nu ska jag sätta mig på cykeln för lite kvällscardio.

gokväll!
Lena Alke
Talangjakten 2009

Återgå till Lena Alkes Blog/Träningsjournal