Lena Alkes Träningsjournal- Vecka 8

Lena Alkes Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Lena Alkes Träningsjournal- Vecka 8

Inläggav Lena Alke » mån 31 aug 2009, 07:40

Min dator har varit på rehab så jag har inte haft möjlighet att blogga.

Återkommer ikväll :)
Lena Alke
Talangjakten 2009

Tisdag

Inläggav Lena Alke » tis 01 sep 2009, 05:04

Sitter på motionscykeln och kör min morgoncardio och passar på att skriva lite.
Helgen har varit lugn. I lördags fick jag fylla på med lite extra energi:D Jag vaknade av min kurrande mage 04.30 och tog då några rostade mackor med marmelad. Var kanske hur gott som helst. Blev även blodpudding, flygande jacob med ris, äppelpaj, tunnbrödstut, chiliconcarne.. sen blev det lite godis på kvällen men jag fick i mig väldigt lite godis, frustrerande eller hur? :D så jag bytte ut det mot några rostade mackor istället. Hade rätt ont i magen i söndags och kände att jag samlat en del vätska. Tror att det kom ut en del igår å jag var tvungen att kissa 16 gånger. Var ett evigt springande.

Nu funkar äntligen datorn klockrent! Gulle hjälpte mig och få den rensad och uppgraderas. nu ska jag bara köpa mig ett nytt ramminne så det blir ännu bättre, tackar för det!

Igår blev det ett svettigt och skönt benpass! xD Jag börjar otroligt nog att skarpt gilla benpassen. Jag kommer alltid från gymmet helt förstörd på ett bra sätt. Ryggen känns bra och jag är noga med stretchingen.

Jag hämtade även ut mitt paken ifrån PROTEINFABRIKKEN igår :wub: TACK SÅ MYCKET!

kostill.jpg

MÅTT precis samma som förra mätningen. >:(
1/9 (totala förändrignen)
Midja: 77cm, (-3cm)
Lår: 57 cm (+1cm)
Höfter: 100cm (+-0)
Vader: 37½cm (-½cm)
arm: 28cm (+-0)
Lena Alke
Talangjakten 2009

Fortfarande Tisdag

Inläggav Lena Alke » tis 01 sep 2009, 18:44

Har idag fått till ett grymt rygg, bröst och magpass. Har fotat lite formbilder också!!

Jag har iaf gjort ett försök att sy min egen bikini. Jag lämnar över det till proffsen när det blir tävlingsdags :emo-thumbs:

Jag får blunda när jag trycker på publicera för formen känns lite tråkig. Varken biff eller rippad, så jävla medium!

HÄR KOMMER DAGSFORMEN!'
form2.9.6.jpg

form2.9.5.jpg
form2.9.4.jpg
form2.9.3.jpg
form2.9.2.jpg
Senast redigerad av Lena Alke tis 01 sep 2009, 18:47, redigerad totalt 1 gång.
Lena Alke
Talangjakten 2009

DET KOMMER MERA!

Inläggav Lena Alke » tis 01 sep 2009, 18:46

form2.9.jpg
form2.9.8.jpg
form2.9.7.jpg
Lena Alke
Talangjakten 2009

Onsdag

Inläggav Lena Alke » ons 02 sep 2009, 18:42

Träningsledig idag från gymmet.
Kört 45 min motionscykel i morse.

Nu står äntligen Johans namn till anmälningslistorna till SM!!!!!!!!

Ska bli riktigt roligt att se honom tävla igen!

BB herrar -90 kg

•Andreas Persson. Athletic Team. Malmö
•Bilsen Begovic. Body Extra. Helsingborg
•Christian Höglund.MM Sports. Göteborg
•Jimmy Norberg. World Class Nacka. Gustavsberg
•Johan Widehn. Team reFORM. Västerås
•Josef Murad. Proteinfabrikken Sverige. Norrköping
•Mattias Öhlen.Hudiksvalls Gym & Fitnesscenter
•Zoltan Szabo.Bodycenter. Ljungby

Listor finns på skkf.org

-100 klassen verkar ovanligt stor i år?

KUL KUL KUL!!!!
Lena Alke
Talangjakten 2009

Fredag

Inläggav Lena Alke » fre 04 sep 2009, 18:14

har varit dålig på att skriva i veckan. Har haft en del att stå i.

Körde ben idag. Vågar äntligen köra riktigt hårt igen! Gick upp pulsen riktigt rejält och var väldigt nöjd med passet. Insåg hur svag insida jag har på benen. Ska bli ändring på det :)

Jag känner mig väldigt trött då och då. Har slarvat med sömnen den här veckan måste jag erkänna. blivit en natt med 4 timmar och en annan med 6h.
I går var jag tydligen en riktigt trött jävel. Hade bråttom iväg till jobbet så jag drog på mig ett par byxor med dragsko längst ner.
När jag senare under dagen, 6 timmar senare kanske, besöker Willys för att handla så börjar Johan asgarrva åt mig.. "-MEN LENA, VAD FAAN HAR DU DÄR?" han pekar ner på mitt byxben där någon svart slingrar sig ut ur byxbenet och hasandes efter mig på butiksgolvet. Han böjer sig ner och drar ut den svarta långa saken som jag hade dragit efter mig ett tag, han är väldigt bekant med den för den tillhör nämligen honom. Tydligen hade gårdagens strumpa legat och vilat där inne och beslutat sig för att lämna boet inne på willys. Utan att skämmas plockar jag upp strumpan och lägger den i påsen i vagnen (de har börjat med sånna självscanning) tror Johan skämdes lite över mig... kanske inte låter så kul men då tyckte två trötta dietskallar att det var det var värt ett långt asgarv. Tur att vi inte blev kollad på vägen ut, de hade nog undrar om vi snattat en begagnad strumpa. :lol:

I morgon får jag äta lite mer fritt igen och det ska bli gott. Har suttit 2 kvällar nu och kikat på recept som jag igår lagade. Blev 2 olika maträtter. Bra att ha lagat innan så man inte står där på Lördag, blir svinghungrig och typ åker till donken istället för att få i sig nått snabbt. bra och god mat tar lite längre tid att laga och på lördagar vill man hellre göra annat än stå framför spisen hela dagen. Gjorde en lasagne, köttfärssåsen fick stå och puttra över 1 timme. blir så mycket godare då. Bakade även bröd igår.

I morgon ska jag och Liam på badhuset. Johan är borta och jobbar till Tisdag. Han packade med sig ordentliga lådor med mat. Det är inte många fria dagar kvar nu innan SM, men lördagen har han!

Tog någon bild idag.

040909l.jpg

040909l2.jpg

En bild säger mer än tusen ord!!

pungdjur.jpg
några veckor kvar nu

Midjeväskan,byggarens bästa vän!
Lena Alke
Talangjakten 2009

Återgå till Lena Alkes Blog/Träningsjournal