Lena Alkes Träningsjournal- Vecka 6

Lena Alkes Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Lena Alkes Träningsjournal- Vecka 6

Inläggav Lena Alke » mån 17 aug 2009, 11:03

Då var det nya mått som ska uppdateras.

MÅTT
17/8 (totala förändrignen)
Midja: 77cm, samma som förra mätningen (-3cm)
Lår: 57 cm (+1cm)
Höfter: 100cm (+-0)
Vader: 37½cm (-½cm)
arm: 28cm (+-0)

Gjorde även fett- och muskelmätning i helgen.

Datum för mätning. 6/6-09, 10/7-09, 15/8-09 (totalt)

Underhudsfett: 12.89%, 10.65%, 8.80 % (4.09%)
Fettvikt: 8.71kg, 7.24kg, 6.o1kg (-2.7kg)
Muskelvikt(vatten mm): 58.88, 61.75, 62.20 (+3,32kg)

Det går åt rätt håll helt klart.

Måste lägga mig igen. Har blivit sjuk efter helgen i Västerås. Återkommer med mer om helgen senare när jag samlat kraft.
Lena Alke
Talangjakten 2009

Tisdag

Inläggav Lena Alke » tis 18 aug 2009, 20:24

löser korsord, eller försöker i alla fall.
Hoppas jag är kry i morgon.
Lena Alke
Talangjakten 2009

Onsdag

Inläggav Lena Alke » ons 19 aug 2009, 20:16

Hello.
Har legat i soffan hela veckan och varit sjukt uttråkad.
Brukar ha svårt att ta det lugnt när jag är sjuk men det här gången tycker jag att jag har lyckats bra med det.

Fått lite energi nu på kvällen så jag tänkte skriva lite om helgen.

Jag var duktigt och tog med mig kameran, men när jag tog upp den och skulle fota så insåg jag att jag hade glömt batteriet i laddaren hemma. riktigt typiskt!

Jag får hemifrån på fredag kl 07.50. Tog bussen då tåganslutningarna inte passade med mina tider. Satt mig längst bak, sen la jag mig över hela baksätet och somnade någon timme. Byte i Sundsvall då jag fick sitta på en knökfull buss. Gick bra, hade tur och fick sitta bredvid en smal kille.

När jag kommer till stockholm har det bokat om mig till en buss som går 3½ timma senare, går fram till receptionen och vill ha anledning till det. Sjyrrans att låta mig sitta där i 3½ timma, inte. Den tidigare bussen var tydligen fullbokad. Höll humöret och gick och köpte mig en sistaminuten tågbiljett sista biten istället.

Framme kommer Fredriks snygga och trevliga flamma Elinor och möter upp mig. Eftersom jag kom en dag tidigare än de andra var de så vänliga att jag fick sova där en natt. Vi åker hem till deras bostad. Hon bjuder mig på en kopp kaffé och jag provar hennes specialité kafé m kanel. Kan komma att bli en hit hemma hos mig också. Druckit det nu när jag har varit sjuk. Beroendeframkallande. Så nu är jag beroende av snus, träning, kärlek och kaffe med kanel.. tackar för den.

En dusch sen var man som en ny människa igen. Jag bekantar mig med Fredriks tvillingpojkar. Vi tittade på mora träsk och lekte med min he-man.
Klockan blev mycket och jag satt där med min kesella medans Fredrik och familjen åt sitt fredagsmys. Det klassiska tacos, chilinötter, kexchoklad...

Somnade som en stock 24. Vaknade runt 5 på Lördagen och var väldigt hungrig, innan jag hade fått upp ögonen kände jag lukten av någon slags föda som bara gjorde mig ännu hungrigare. När jag lyckas få upp ögonen ser jag att det står en halv skål chilinötter precis där jag har huvudet.Jag misstänker att Coach testade mig genom att ställa dit nötterna. Eller så ville han få upp mig i tid.. Tassade upp, åt frukost... rullade tummarna..

Jag har tidigare fått höra om Fredriks små vilda barn, men dom va lugn i jämfört med de 2 vi har hemma ;) Vi tog en promenad till lekplatsen och lekte polis.

Jocke åkte med till butiken som skulle öppnas och väntan på de andra i talangjakten. Jag fick äran att få min fettmätning gjord först. Muskelmassan hade vuxit med 1.53kg sen förra mätningen och fettet minskat med 1.23kg. Jag har nu ca 6 kilo fett att gå ner till tävlingen.

En efter en droppade deltagarna in. Det var roligt att träffa dom alla igen! Jag var osäker på om jag skulle få äta Lunch ute, så Martin frågade Fredrik om jag också fick gå och äta och det fick jag :D Får jag äta godis också coach? frågade jag och la till de där hundögonen som jag plockar fram när jag verkligen vill ha något, de brukar funka utmärkt i 9 fall av 10. Svaret var fort ett NEJ. ;( jaja.. man kan alltid prova ;)

6 av oss gick till något som hette nått med hot. Satt oss ute för att äta ett gott mål mat. På andra sidan gatan ser vi en dam i 55-60 års åldern som blir ompysslad av 2 ambulansförare. Hon hade tydligen cyklat in i en bildörr som hade öppnats. Då kommer hennes son (kanske 18 år) och börjar skrika, käfta och knuffa på ambulansförarna. Då rycker vår talangsnut Erik ut, drar upp polisbrickan ur fickan och tar bort sonen ifrån ambulansmännen som försöker hjälpa hans mamma. 2 polisbilar ansluter inom kort och tar över. Jag och Martin satt på första parkett, vi tyckte det var så spännande så vi glömde helt bort maten för en stund.

Tillbaka i butiken väntar vi in att alla får sina mätningar gjorda så vi kan åka till gymmet och få svar på lite frågor vi hade med vissa träningsövningar.
Vi fick även träna lite posering. Vid det här laget började jag bli trött, hade varit lämpligt med en powernap.

Innan middagen byter vi om på hotellet, vi planerar att gå ut på lokal senare för att dansa loss lite när vi ändå är barnlediga och bortresta. Senare på kvällen drar vi oss ur.. sömnen kändes viktigare.

Middagen blev mongolisk buffé tror jag det var. Jag tog nog mat 4 gånger ;) Man måste ju passa på.

Sen eftersnack i butiken igen. Vi fick ställa frågor och fick diverse info. Jag ska inom kort få nytt kostupplägg och öka cardion.

Nattinatti runt 24.

Söndag tog jag bussen vid 10.30. Hade kunnat stanna några dagar till. semester ..Snart blir det ändå Västerås igen. ca 7 veckor är det SM och då ska min man tävla i -90 om han håller sig ifrån skador. Jag har fått äran att coacha honom. Så om något går fel, skyll på mig.

Byte buss i stockholm. Jag klarade mig nästan precis från att ha någon bredvid mig, men precis innan bussen ska åka hoppar en gubbe på och sätter sig vid mig.. och vilken pärs det var... han luktade så jävla illa av svett, rök ja, jag vet faktiskt inte hur man lyckas lukta så illa. Jag fick panik, sen kom huvudvärken av stanken. Jag brukar inte ha så svårt att säga till, men jag såg heller ingen annan plats han kunde flytta till. Var bara att härda ut. I tönnebro stannade bussen för en paus, gubben kliver ut som tur är. Då träffade jag en kollega på bussen (en sån jag INTE vill slå med stekpanna), han sätter sig med mig.. gubben kommer och frågar om han vill sitta med mig så de byter plats, vilket de gjorde som tur var.

Hemma i lägenheten innan 22. Laga mat sen sängen.

När jag vaknar på måndagen har jag feber, halsont... typiskt.. la mig i soffan och där har jag legat sen dess.

Johan kom hem igår.. han hade köpt blommor, colalight och en korsordstidning till mig, puttinutt. Jag hade namnsdag. Har legat här idag och löst korsord så jag är helt tokig. Kommer drömma bokstäver inatt.

Mailade kiropraktorn, fick en tid på tisdag så får han kolla på min höft, rygg, ben.

Nu har det inte blivit träning sedan förra onsdagen. Lite panik men det är ju sånt som händer. Får köra hårdare från nu helt enkelt.

Trots sjukdom har jag skött maten exemplariskt. duktig. Hoppas jag kan gå på jobbet i morgon.

PASSAR PÅ ATT TACKA ALLA FÖR EN TREVLIG OCH LÄRORIK HELG!
Lena Alke
Talangjakten 2009

fortfarande onsdag

Inläggav Lena Alke » ons 19 aug 2009, 21:31

någon person var less på mina dryga halvnakna bilder i underkläder och önskade bilder påklätt, i skoteroverall. Här kommer önskebilder till min fanclub! Kan dela ut signerade exempel om intresse finns. Har ett signerat ex på väggen som jag kan plocka ner. :thumbs:

VI KAN KALLA TEMAT:

ÖNSKA SÅ VISAR JAG!
(ALLA ÖNSKNINGAR KOMMER KANSKE INTE ATT BESVARAS)

SKOTER4.JPG
SKOTER3.JPG
SKOTER2.JPG
SKOTER1.JPG
Lena Alke
Talangjakten 2009

Torsdag

Inläggav Lena Alke » tor 20 aug 2009, 05:02

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN MIN TVILLINGSYSTER OCH BÄSTA VÄN!!

stiniri.jpg
Lena Alke
Talangjakten 2009

form från lördag 15:e

Inläggav Lena Alke » fre 21 aug 2009, 09:47

vas15084.JPG
vas15083.JPG
vas15082.jpg
vas1508.JPG

Tack Annelie för bilderna!
Lena Alke
Talangjakten 2009

fredag

Inläggav Lena Alke » fre 21 aug 2009, 17:18

låt mig skrika rakt ut. Får panik om jag är inne en dag till.
Lena Alke
Talangjakten 2009

Lördag - ord och inga visor

Inläggav Lena Alke » lör 22 aug 2009, 20:24

När jag har legat sjuk en vecka har jag läst hur de andra tränat och kört hårt på gymmet. Känt hur jag sakta men säkert hamnar efter de andra i träningen, en litet stressmoment då jag inte kunnat träna. Försökt intala mig att du är ju sjuk och kan ju inte göra något åt det men ändock har jag blivit lite stressad över sjukdomen och att min träning och cardio blivit lika med noll.

Nu ska jag glömma det här och startar från och med idag på ny kula med träningen! I morgon ska alla börja med cardio också så då börjar jag med det. Idag mjukstartade jag med styrketräningen. Eller mjukstart och mjukstart...

I veckan fick vi alla talangare en fet piska av Fredrik... som löd såhär, hoppas det var okej att jag kopierade in det:
En sak kan jag på rak arm säga till er alla.
NI MÅSTE TRÄNA HÅRDARE
översättning HÅRDARE = betyder inte tyngre utan mer intensivt och mer känsla.
Ni måste verkligen lära er få hjärnan att kopplas till den muskel ni tränar.
Alla kan lyfta tungt men få känner det där s.k.a PUMP ,trycket i musklerna ska kännas som de håller på att explodera efter sista repset.

Vi ska bygga muskler och bränna fett inget annat.
Vila får ni göra hemma i sängen, på gymmet ska det inte pratas med någon under passet, gör ert sen hem, alt prata efter passet inte under eller före
Hoppas ni fattar.

Jag vill se svettiga bilder från gymmet inte sminkade och fina leende och ett ansikte som lider av pumpet i musklerna.
Då vet jag att ni tränar och detta är på fullaste allvar jag säger detta...
I annat fall får väl jag komma och pressa er

Idag gjorde jag min vanliga rutin, dusch, smink, påklädning, mat sen iväg på gymmet.
Orden som Fredrik hade skrivit ekade i mitt huvud.. nu jävlar! Tror han inte vi kan träna eller vad? Efter över en veckas vila var jag så taggad att jag knappt hade tid att kissa innan jag började träna, men jag gjorde det. Och tur var nog det, idag fanns inte tid för någon pinkpaus.. jag hade hellre kissat på mig, och inte brytt mig.
Jag gick sedan ut i gymmet, gnuggade mina hadflator varma emot varandra i en snabb rörelse och ryckte upp mitt träningsprogram ur fickan. Låt se.. armar, axlar och mage stod på tur. Stackare, tänkte jag och skrattade lite belåtet för mig själv.

då var det bara att sätta igång! Innan det slog jag kinderna varma med lätta flator och där satt den. Jag var nu taggad till MAX! Jag roddade mitt lilla revir framför speglarna systematiskt med hantlar i olika vikter, lilla och lilla.. vid det här laget ägde jag redan gymmet..

Ryckte till mig de lättaste vikterna för att värma upp musklerna inför det som skulle komma. Musklerna var med direkt och verkade tacksamma, hittills.

Jag började med Sittande hantelpressar och sittande, bakåtlutande bicepscurl körde varannan övning med lite mer än 1 minuts vila mellan seten. Repsen var 10/8/6/10/8/6 jag kör med stegrande vikter första 3 seten, sen börjar jag om vid 4e setet och kör stegrande igen.

Pumpen i musklerna började komma vid 3e setet ungefär. Strikt, fokuserat och hårt. Väldigt belåten över min prestation kikade jag på min lapp för att se vad jag nu hade att utöva. Ingenting var vid det här laget jobbigt och inget skulle stoppa mig.

Stående hantellyft framåt och stående hammercurl
. Fantastisk, ännu fler övningar att köra skiten ur mig med!
Dessa 2 övningar kör jag också varannan med 90 sec vila. Jag börjar med hantellyft och kör på den vikten jag klarar 10 reps på. Sen vilar jag 15 sec, tar upp samma hantlar igen, kör så många reps jag fixar, vilar 15 sec och kör så hårt så att det svartnar för ögonen, vilket jag lyckades med under dagens pass vid flertal tillfällen. Vilar då 90 sec. Greppar tag i hantlar igen och kör samma utförande med hammercurlen 10 reps, vila 15, kör, vila, kör. vila 90. sen hantellyft igen samma. Kör 4 set av varje.

Redan vid 2:a setet började illamåendet komma. Passade på att dricka lite vatten där mellan seten, fokusen var så hög att jag kopplade bort dessa obehagskänslor... mina ögon skiftade i svarta toner, musiken på gymmet hörde jag inte under seten men mellan seten kom ljudet tillbaka, det var värdelös musik och det gjorde bara att jag tog i hårdare för att inom snar framtid vara klar med detta mördarpass!!

Nu hade pulsen blivit hög. Under lång tid hade jag känt stickningar på kroppen som jag får ett bra tag innan svettet sipprar ut och nu kom dropparna. Bekräftelsen på att jag kört hårt. Nu ville jag bara hålla i tempot och fortsätta. Svett är något av det mest obehagliga jag vet, men nu när det redan börjat sippra ut ur mina svettkörtlar kan det lika gärna fortsätta... jag brydde mig helt enkelt inte, sminket rann runt ögonen, jag hade inte tid att bli irriterad eller besvärad. Jag var gud...
Vad hade nu mitt träningsschema att erbjuda mig? Vad skulle kunna få mina armar och axlar som vid det här laget kändes som 2 fyllda, stumma falukorvar att bli större?? Jag var övertygad över att en t-shirt i xxxl inte skulle passa nu, armarna skulle helt klart att spricka på den stackars tröjan.

Stående hantellyft åt sidan och triceps pushdowns. varannan, 10-12 repetitioner och 3 set, 75 sec vila. Jag gled fram till hantlarna med huvudet så högt att det nästan snuddade taket, grep tag i tunga sköna hantlar som jag trodde skulle passa mig. Bytte snabbt ut dom till några lättare, eller ska vi säga behändigare vikter som passade mig lite bättre. Nu var det total fokus för att verkligen köra ut det sista lila bajs skiten som skulle kunna finnas där inne i axeln och lura.
Här bjöds det på lidande miner, stön, ilska men ändå inom mig.. glädje... över att utföra ett sånt otroligt gympass.
Under triceps övningen såg jag i spegeln hur min triceps lekte och bara blev större och större. Där hade jag lite mer att ge men axlarna led... och jag log förnöjsamt. Jag var en maskin.. överkroppen var så stum att jag gick nu runt som en robot. Jag var nu en robot.

Mitt knövliga, blöta träningsschema sa nu åt mig att det var vedklyvaren och Sittande rodd till öronen med rep på tur. Varannan, 3 set, 10-12 reps, 75 sec vila.
Jag piskade igenom de övningarna som jag inte gjort annat i mitt liv och var nu klar med något som jag kommer att kalla, ETT UTAV DE BÄSTA GYMPASSEN I MITT LIV!

Om någon hade sett mig, hört mig eller varit i mig så hade ni känt det jag kände och förstått vad jag förstod. Träna på gym är livet!

Tyvärr hade jag ingen som kunde dokumentera dessa ögonblick i gymmet idag. coach hade nog varit stolt över min insats.
Senast redigerad av Lena Alke lör 22 aug 2009, 21:14, redigerad totalt 1 gång.
Lena Alke
Talangjakten 2009

lördag planerar söndagen

Inläggav Lena Alke » lör 22 aug 2009, 20:41

I morgon kommer jag att köra lika hårt som idag.

Jag kommer att ställa ut bänkar och dela ut popcorn och 3D glasögon om det är någon som vill komma och kolla hur riktig jävla hård träning går till.
Glöm inte vattenflaskan för ni kommer bli törstig av saltet och av att bara titta på mig när jag tränar hårdare än Coleman. Yeah baby, light weight baby!
Lena Alke
Talangjakten 2009

lördag-glömde bort övriga livet

Inläggav Lena Alke » lör 22 aug 2009, 21:33

Jag var så i extas över träningen att jag glömde skriva om livet. Brukar nästan vara att jag glömmer skriva om träningen ;)

Gabriel har varit hos sin mamma nu en vecka och kom till oss idag. Jag fyllde ju år i veckan och då måste man ju ha tårta men vi väntade till idag så att han fick vara med för alla barn bara älskar tårta!!

När jag kom hem ifrån gymmet var Johan i full gång med att göra tårta. Hans prestation var god, även fast jag har lite svårt för att inte lägga mig i när någon håller på i köket så bet jag mig hårt i tungan för att inte ta över tårtfixet.

tarta.JPG
Johans tårta.

Vi har 2 barn och en hel tårta så vi var tvungen att bjuda över diverse syndare som kunde hjälpa till att äta upp den.

syndae.JPG
syndarna

Jag tittade på och njöt till fullo med en snus och en kopp kaffe med kanel.
Nästa år blir det 2 tårtor. 1 till mig en 1 till dom andra.

God natt!
Förövrigt har jag lovat att sluta snusa efter luciapokalen. Så då kan ni följa "Lenas väg mot ett tobaksfritt 2010". Jag slutade röka när jag väntade Liam, sen började jag röka igen när jag slutade amma (ammade nästan 1 år), sen slutade jag röka och började snusa sen slutade jag snusa, sen började jag röka igen och nu snusar jag. Så nu ska det vara slut på det här eländet snart. Men en sak i taget. Men vad håller jag på med.. ska sluta skriva nu. hade tydligen skrivkramp idag. godnatt igen.
Lena Alke
Talangjakten 2009

Nästa

Återgå till Lena Alkes Blog/Träningsjournal