Lena Alkes Träningsjournal- Vecka 4

Lena Alkes Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Lena Alkes Träningsjournal- Vecka 4

Inläggav Lena Alke » mån 03 aug 2009, 05:27

Då var det Måndag igen. Första dagen på jobbet igen efter semestern. :jeez:
Slutade min semester på topp, hade så klart gärna varit ledig en vecka till.
Bröllopet i lördags var helt fantastiskt! Jag kommer att lägga upp bilder istället för att skriva om det. En bild säger mer än 1000 ord.
Innan jag drar iväg på jobbet bjuder jag på bröllopsformen ;)

Finns ALLTID tid för flex!!!
brudflex4.jpg
brudflex3.JPG
brudflex2.JPG
brudflex.JPG
Lena Alke
Talangjakten 2009

vad som hände i lördags...

Inläggav Lena Alke » mån 03 aug 2009, 17:15

VARNING!!!!! NI SOM VILL LÄSA OM TRÄNING FÅR SLUTA LÄSA NU. DE NÄRMSTA INLÄGGEN HANDLAR OM MITT OCH JOHANS BRÖLLOP!

Vaknade tidigt vid 5 och kunde inte somna om. Vid 7 dukade vi fram en rejäl frukost med mannagrynsgröt, rostbröd, marmelad, ost, skumpa, yoghurt, stekta ägg, musli mm.

Vid halv 10 var jag och min syster hos frisören där jag fick hår och makeup fixad. Tärnorna Linna och Sabina anslöt efter ett tag.
harfix.jpg

Fick sen hjälp på med klänningen. Den skulle knytas HÅRT. Alla 3 tärnor behövdes sedan för att hjälpa mig inne på toaletten ;)
pakladning.jpg

pakladning2.jpg

Sen måste man så klart öva på putningen
putmun.jpg

Så här vackra var mina 3 tärnor. Linna, Sabina och tvillingen Stina!
tarnor.jpg

tarnor2.jpg
Senast redigerad av Lena Alke mån 03 aug 2009, 17:56, redigerad totalt 2 gånger.
Lena Alke
Talangjakten 2009

forsätter med Lördag

Inläggav Lena Alke » mån 03 aug 2009, 17:34

Vigseln skulle äga rum halv 3. Det tar ungefär 15 minuter ifrån stan att köra dit. Kl 3 började jag bli relativt nervös. Vårt åk hade ännu inte dykt upp. Kvart över 3 kommer han och då känner jag mig lite stressad för vi behövde köra in i stan för att hämta buketten. Men men... fint folk kommer alltid sent.

Jag bad till vädergudarna att det fina vädret skulle hålla i sig.
ber.jpg

Väl framme väntar pappa på mig. Han följde med mig halva vägen fram. Det är tydligen viktigt att bruden går en bit själv så att det inte symboliserar att fader "ger bort" sin dotter till en annan man. Kvinnan i dag är självständig och ska inte objektiseras som en ägodel. Det låter vettigt. Fick höra en vän idag att han trodde Pappa var min bror, det du pappa.. din yngling!
framme.jpg
Pappa, tärnor, näbbar

pappajag.jpg

Bestman
bestman.jpg

Prästen välsignar våra ringar..
valsignar.jpg

vigsel.jpg
Lena Alke
Talangjakten 2009

mer mer Lördag

Inläggav Lena Alke » mån 03 aug 2009, 17:43

Tager du.. bla bla... JA.. JA.. Johan, jag vill älska dig, dela glädje och sorg med dig, och vara dig trogen, till döden skiljer oss åt.
Sätter ringen på Johans finger!
ring.jpg

Och sen den klassiska kyssen... eller hånglet i detta fall! :wub:
hangel.jpg

hangel2.jpg

Sen traskade vi ut som man och fru!
manofru2.jpg

manofru.jpg

favorit i repris! :emo-thumbs:
favoritirepris.jpg
Lena Alke
Talangjakten 2009

lördag lördag lördag

Inläggav Lena Alke » mån 03 aug 2009, 17:53

Vår familj :D
familjen.jpg
fam2.jpg
Johans pappa, min mamma, Johan, jag, Pappa, Johans mamma.

Jag och syrran
jagosyrran.jpg

Sen for vi iväg i en söt gammal Rover mot festen på Norderön
rover.jpg

rover2.jpg

rover3.jpg
Lena Alke
Talangjakten 2009

Å SÅ MER LÖRDAG!

Inläggav Lena Alke » mån 03 aug 2009, 18:17

Väl framme, skål för brudparet!!
skålfor.jpg

En fantastisk buffé
buffe.jpg

Rosa, om bruden själv får välja..
honor.jpg

Barnen fick en varsin ros ifrån buketten
blomma.jpg

De ogifta fick fånga buketten, min vän Matilda fångade den.. lycka till!! :wub:
kast.jpg

Sen till den underbara tårtan!!!
skaratårta.jpg

Det blev dans och drink till småtimmarna. Brorsan levererade drinkar så länge folk fortfarande kunde stå på benen. Jag och Johan lämnade festen halv 3 på natten för en natt på Verkö Slott. Jag hade ringt tidigare i veckan och sagt att vi kommer någon gång mellan 24-03 på natten. Och det var helt okej, de skulle se till att det var upplåst eller att någon var där då. När vi väl kommer fram är allt låst !? Vi går och knackar på där de anställda bor.. ingen vaknar. Som tur är hittar Johan en bakdörr de glömt att låsa.. Vi tar oss in på slottet genom altanen och salongen. En annan sak som vi hade tur med är att jag jobbat där en sommar och vet vart i köket de hänger nycklarna. Så vi tar nyckeln och går upp till vårt rum. Sen får vi till det man bara måste få till på bröllopsnatten och somnar i samma stund. Romantiskt eller hur ;)
På morgonen när vi går ner så berättar vi att vi hade lite svårt att ta oss in, det vi får till svar var "men ni kom ju in, det var ju bra!" hmm.. Frukosten var också en besvikelse.. yohurt, äppeldricka, mackor, kaffe, bröd, ost, skinka.. just ja.. marmelad, ägg, smör. Lite fattigt.. kanske inte brytt sig om man fått ett hyffsat bemötande. 1500spänn fattigare.. kunde gjort något roligare för det men det hade man ju inte kunnat veta i förväg.

Förutom det så var det en oförglömlig och fantastisk dag!! Allt var så himla perfekt och jag känner mig som den lyckligaste kvinnan som går i ett par skor!!

Tack alla som delade dagen med oss. och tack för presenterna! Nu blir det mest troligt USA några veckor nästa sommar om allt stämmer!!!!
Lena Alke
Talangjakten 2009

Måndag

Inläggav Lena Alke » mån 03 aug 2009, 20:09

Mående
Mår fantastiskt psykiskt. Fysiskt är jag lika blöt som en svamp efter helgen och magen krånglar. Kommer bli skönt om några dagar då det släppt. En kollega på jobbet frågade idag om jag gått upp i vikt. Lustigt är det, att det är helt okej att fråga någon som tränar och tänker på hur de ser ut och vad de äter om de gått upp i vikt, är ur form, eller om jag gått ner i vikt då får man höra "men vad mager du ser ut" osv. Nästan aldrig får man höra "vilken bra form du är i" eller liknande. Om min kollega hade sagt det till någon annan kvinna på jobbet hade hon nog tagit illa vid sig och blivit ledsen. jag är medveten om hur jag ser ut så jag tar inte illa vid mig.

Tråkigt att börja jobba men skönt med rutiner igen.

Träning
Körde ett axelpass med extrem muskelkontakt idag! HURRA!! :thumbs:

Fick ett sms att jag kunde hämta ut mitt paket från PROTEINFABRIKKEN idag. Tackar och tar emot nu när kronorna rullat iväg för fort.... ;)

STOLT SPONSRAD AV PROTEINFABRIKKEN!!!!
reklam.jpg

reklam2.jpg
Lena Alke
Talangjakten 2009

Tisdag

Inläggav Lena Alke » tis 04 aug 2009, 04:38

Nu är det läge att vända tillbaka dygnet! Råkade försova mig nästan 1½ timma igår. Var så jävulskt trött efter helgen.Nu sitter jag på motionscykeln och piggnar på mig inför dagen, älskar att vara uppe i tid och få lite ensamtid på morgonen. Lugn och ro! :thumbs:
Lena Alke
Talangjakten 2009

Tisdag

Inläggav Lena Alke » tis 04 aug 2009, 17:59

åh... snart går jag och lägger mig. Johan har åkt iväg för att jobba idag och kommer tillbaka på fredag. Så då blir det tidiga mornar igen då jag lämnar Liam på dagis innan jag börjar kl 7.

TRÄNING
Nu är vi inne på något som kallas avlastningsvecka.
Körde bröst, rygg och mage idag.

Nedåtlutande Hantelpressar 3 set, 10/8/6 reps.
Crunches 3 set, 12 reps.
Sittande rodd till övre bröst 3 set, 10/8/6 reps.
Ryggresning 3 set, 12 reps

Liggande hantelpress med hammergrepp 2 set, 10 reps.
Crunches med kabel 2 set, 12 reps.
Latsdrag till övre bröst 2 set, 10 reps.
Hängande benlyft 2 set, 12 reps.

Kryssdrag med kabel 2 set, 10 reps.
Sittande rodd 2 set, 12 reps.

Kändes otroligt lättsamt om man jämför med förra veckan då jag körde upp till 6 set.

Vattnet som jag samlade på mig under helgen börjar att släppa. Känns skönt för jag får så ont i vaderna när jag samlat vatten + svullen buk och ansikte.

Hämtade även ut paketet från PROTEINFABRIKKEN idag. Tack å tack för det :) Ska bli spännande då jag såg att lådan innehöll några konsttillskott jag inte tidigare provat :thumbs:

spons.JPG

godnatt!
Lena Alke
Talangjakten 2009

Onsdag

Inläggav Lena Alke » ons 05 aug 2009, 19:45

Har varit en lugn dag. Satte klockan på 4 i morse och steg upp 20 min senare och cyklade på motionscykeln 35 min. År min morgongröt, väckte Liam, packade diverse matlådor, klädde på grabben och gick hemifrån 05.45.

Träning
Körde ben idag.
Frontböj 3set, 10/8/6 reps
Rumänska marklyft 3 set, 10/8/6 reps
Statiska utfall med hantlar 2 set, 10 reps
Benpress med fötterna högt 2 set, 10 reps
Korta dynamiska utfall med hantlar 2 set, 10 reps
Lårcurl 2 set, 12 reps
Stående vadpress 2 set, 12 reps
Sittande vadpress 2 set, 12 reps

Blev ett okej benpass fast det tog onödigt lång tid för mig idag. Måste tänka på att få mer tempo i träningen. Lätt att man råkar hamna ståendes med någon och prata lite för mycket mellan seten. Idag var en sån dag.

Gick till frisören efter jobbet. Blev sittandes där och prata fram till 20. Har nog inte varit så effektiv i något idag som det verkar ;)
Liam sover hos mormor och morfar inatt och stannar tills på fredag. De har fortfarande semester så det passar på att träffa honom lite extra. Han älskar det.

Ska försöka varva ner nu och lägga mig strax. Gonatt!

hipp.jpg
Lena Alke
Talangjakten 2009

Nästa

Återgå till Lena Alkes Blog/Träningsjournal