Lena Alkes Träningsjournal- Vecka 3

Lena Alkes Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Lena Alkes Träningsjournal- Vecka 3

Inläggav Lena Alke » mån 27 jul 2009, 09:33

Då var det nya mått som ska uppdateras.

MÅTT
27/7
Vikt: 66.7kg (-2.3kg)
Midja: 77cm (-3cm)
Lår: 56 cm (+-0)
Höfter: 100cm (+-0)
Vader: 36½cm (-1½cm)
arm: 28cm (+-0)
Senast redigerad av Lena Alke tis 28 jul 2009, 21:57, redigerad totalt 1 gång.
Lena Alke
Talangjakten 2009

Måndag

Inläggav Lena Alke » mån 27 jul 2009, 21:09

tjabba, tjena, hallå!
Idag har varit en dag fylld med ärenden och saker man skjutit upp lite på som har lösts. Bla ett strumpeband med blåa detaljer ;)

Träning idag. Bröst, mage och rygg.
Fick till ett bra pass. Börjar bli mer medveten om vilka vikter jag ska köra på vid de olika repetitions antalen. Det var några tomtar som snodde till sig mina stationer lite titt som tätt. Men höll mig ifrån att bli irriterad. Nöjd över mig själv :)

Tog formbilder också idag. De blev väl inte optimala men här kommer de iaf.
v31.JPG
v32.JPG
v33.JPG
v34.JPG
v35.jpg
v36.JPG

Träffade Camilla Eriksson (tävlade luciapokalen förra året) nere i gymmet. Hon var på besök i stan. Vi snackade lite träning osv. Hon ska hjälpa mig med posering innan tävlingen, vilket behövs :)
Lena Alke
Talangjakten 2009

Tisdag

Inläggav Lena Alke » tis 28 jul 2009, 20:55

Har varit en seg dag. Gjort en promenad på 45 min. Städat lite. Tvättat lite. Gjort andra ärenden. Tyvärr ingen gymträning idag.

Nu får man snart inte ha någonting ifred. Liam har blivit en biten BODY-läsare.
body3.JPG
body2.JPG
body1.JPG

När han bläddrade fram till bilderna med Katrin Zytomierska så utbrast han "-titta mamma, hon har ju inga muskler!! Visst är du starkare än hon?" vem vet..
katrin.jpg
Lena Alke
Talangjakten 2009

Onsdag

Inläggav Lena Alke » ons 29 jul 2009, 06:42

Låg och grubblade halva natten vilket resulterade i lite sömn. På med solglasögonen och iväg på gymmet. 8)
Nu blir det ben. Kommer de någonsin bli grov.........?
Lena Alke
Talangjakten 2009

fortfarande onsdag

Inläggav Lena Alke » ons 29 jul 2009, 17:29

TRÄNING
Fick till ett fint benpass. Såg ut såhär:

benböj 6 set
rumänska marklyft 6 set
statiska utfall med hantlar 4 set
benpress med fötterna högt 4 set
korta dynamiska utfall med hantlar 3 set
lårcurl 3 set
stående vadpress 3 set
sittande vadpress 3 set

Är inte överens med frontböjen då jag är rädd att få blåmärken på framsidan så jag körde klassiska vanliga benböj istället. När jag kör de olika utfallen är man ju nära lipen. Så jävla jobbigt. Både för mitt balanssinne och musklerna så klart..
skor.JPG
Måste ha varit lagom tankspridd när jag packade gymväskan i morse. Är ju inte van att ta med mig träningsskor och missade det idag. Man tager vad man haver. Liam undrade om det där verkligen var inneskor?

MATEN

Följer min mat exemplariskt. Är inte sugen på något. Är inte överdrivet hungrig utan känner i magen och att jag blir lite stirrig när det är dax för nästa mål och då äter jag helt enkelt.

ÖVRIGA LIVET
Tog en sväng till Ångsta med familjen, somnade i bilen, hälsade på Johans föräldrar, hans syster Anna och dotter Megan. De bor i USA men har kommit hem nu lagom till bröllopet. Kul att träffa dem. Blir ju bara vart annat år. Ska försöka skramla ihop lite ören så vi har råd att åka och hälsa på här framöver.
Vår coach skulle tydligen på utlandssemester en vecka.. TA MED MIG SÅ JAG FÅR LITE RIKTIG SEMESTER. Känns som den här månaden bara flytit iväg. Ordnat och fixat. Barn som klättrar på väggarna när det inte händer roliga saker precis HELA TIDEN! Dom är ju riktigt härliga men ibland så kryper de under skinnet och spårar ur TOTALT. På måndag börjar jag jobba igen.. Samtidigt som det är tråkigt känns det skönt att börja få rutiner i vardagen igen. Jag vet också vilket dåligt samvete jag kommer att ha då man inte har lika mycket tid med barnen på vardagarna som man önskar. Det är bara att göra det bästa ut av det, ta igen den missade tiden på helgerna.
Imorgon har jag fullt upp igen. Det gäller att gå upp i tid så att jag slipper stressa.
Lena Alke
Talangjakten 2009

Snart torsdag

Inläggav Lena Alke » ons 29 jul 2009, 23:28

Ibland kan jag tro att jag lider av någonting (kanske inte precis kom som en chock för vissa). Johans mormor har haft bageri och jag har fått tagit del av ett recept som jag tänkte baka, som en kul grej att ha på bröllopsfesten. Hon är mycket gammal och har inte möjlighet att komma tyvärr.Så jag skulle baka en sort småkakor från hennes recept. En sort småkakor slutar med att jag har bakat 4 sorter. vad hände? Jag måste söka hjälp. Vad ska jag med över 400 kakor? Nobelfesten?
Det sjukaste är att jag lätt skulle kunna baka en sort till.... hallongrottor, havreflarn eller drömmar kanske.. eller varför inte baka alla 3 när jag ändå håller på och gärna dubbel sats?
bakakaka 013.JPG
bakakaka 008.JPG
bakakaka 006.JPG
bakakaka 004.JPG

näe, gonatt....
Lena Alke
Talangjakten 2009

helloooooooooooooo!

Inläggav Lena Alke » fre 31 jul 2009, 15:20

Blev ingen gymträning igår. Träffade prästen och fick lite info om hur vi ska stå, psalmer osv.
Blev att vi for ut till Norderön med skålar, kakor, fat och tänkte hjälpa till med dukningen. Vilket vi inte fick, var inte ens välkomna in :( .
Sen blev det frisörbesök i 3 timmar.
Tidigare i veckan har jag i hemlighet och spelade in en låt till Johan, "ängeln i rummet". En kille på mitt jobb har en egen studio hemma. Jag fick gå in där som gubben i lådan och leverera och igår var låten klar, min första singel ;). För att höja romantikstämningen såhär innan bröllopet tände jag lite ljus och gav honom skivan, jag skrivit fina ord på omslaget av cd:n. Han blev väldigt rörd faktiskt, gladare än jag trodde. :thumbs:
Jag känner ett otroligt lugn i kroppen nu när allt verkligen är fixat och donat. Nu kan morgondagen komma!!

Idag var det tidig uppstigning.

Träning biceps, triceps, mage.
Känner mig hyffsad slö i kroppen, kommer på saker jag glömt att handla/ordna precis när jag ska sova. Sen ligger jag och grubblar på det ett bra tag innan jag äntligen somnar. Klassiker.

Det är storsjöyran i Östersund och varje år brukar vi ta med barnen så de får åka någon karusell, vilket vi har gjort idag. Jobbigt med mycket folk och vissa onyktra typer så här mitt på dagen.

Nu ska jag raka benen, stryka pojkarnas kläder, klippa barnen, bada dom, packa hotellväskan.. Sen ska jag bara lägga mig raklång i soffan och tycka riktigt bra om mig själv.... och om alla andra då förstås ;)

Idag Sambo Lena, i morgon FRU om jag får be... kärleken den är underbar, ibland jobbig också förstås, det gäller att båda kämpar åt samma håll och ibland mötas halvvägs. Om viljan finns så kommer styrkan. :wub:
Lena Alke
Talangjakten 2009

söndag

Inläggav Lena Alke » sön 02 aug 2009, 19:55

trött och slut.
Återkommer!
bruden.JPG
Lena Alke
Talangjakten 2009

Återgå till Lena Alkes Blog/Träningsjournal