Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 22

Jannie Erikssons Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 22

Inläggav Jannie Eriksson » ons 09 dec 2009, 09:05

Känslorna är många såhär i efterhand, efter en helt underbar helg och tävlingsdebut. Många känner tomhet, men jag känner mig fortfarande upprymd av upplevelsen, alla människor man träffat och av kunskapen man fått under denna resa. Det har varit ett tufft, krävande, spännande, lärorikt och kul halvår som jag aldrig skulle byta ut eller leva utan. Det har gett så mycket och jag är enormt stolt över mig själv och alla andra i talangjakten som genomfört detta! Jag känner enorm tacksamhet till Coacherna Fredrik och Jocke. Ett extra stort tack till Fredrik och teamet som gjorde ett kanonjobb i helgen. En helt underbar Helena fanns bla till hands för smink och bikinibite limmande, samt behöll lugnet lika bra som sin kollega Fredrik. Bra teamwork! Vill även än en gång tacka och berömma PROTEINFABRIKKEN som ställt upp med alla kosttillskott under denna tid, och allt kanonjobb som ligger bakom helgens framförande.

Jag har ätit gott sedan helgen, kan inte riktigt hejda framfarten, det är helt fantastiskt att man faktiskt FÅR äta vad man vill. Men helt plötsligt försvann denna mani kring vissa saker. Lustigt?! Men det är ju så man fungerar. Vill ha/suktar efter det man inte får. Nu känns det inte lika hysteriskt viktigt att få äta den där bananen eller baguetten etc, för man kan likaväl äta den imorgon, eller övermorrn eller nästa vecka! Man kommer på sig själv flera ggr under dagen, då man hejdar sig och tänker efter, FÅR jag äta detta?! Man tror man fuskat eller gjort något förbjudet när man stoppar i sig en clementin eller chokladbit.

Vilar från styrketräningen denna vecka och satsar sedan fullt ut nästa vecka. Nu ska jag växa och bli STOR till nästa år, för jag vill verkligen tävla igen. Det var det roligaste jag någonsin gjort.

TACK FREDRIK, JOCKE, MILLAN, INGMAR, GULLI, HELENE, HELENA OCH ALLA I TALANGJAKTEN FÖR DETTA HALVÅR!

DSC00426.JPG
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Re: Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 22

Inläggav Jannie Eriksson » sön 13 dec 2009, 09:54

Vilken vecka det varit! Man har svårt att smälta och ta in hela resan, men det är absolut den bästa och största erfarenheten man någonsin fått. Hela resan och sedan avslutet för ca en vecka sedan var en helt enorm upplevelse. Är så glad över att ha fått chansen, samt att träffa så många nya människor! Tack återigen för allt!

Tränade mitt första pass igår. Axlar och rygg som fortfarande är favoritpasset. Stod och höll i Jockes schema och tänkte ta med det, men ångrade mig sen och beslutade att pröva mina nya vingar och körde precis vad jag kände för. Var riktigt skönt att ta till vara på alla kolhydrater som intagits denna vecka.

Har blivit någon form av fika eller onyttighet varje dag, men håller fortfarande på dietmaten över de flesta målen under dagen. Tycker fortfarande att alla dessa dietmål är bättre än vanlig kost och ser fram emot keso och kesellamålen, men det har varit riktigt svårt att hålla sig ifrån saffran, choklad, glögg och BRÖD denna vecka...känner dock att det inte kommer bli några problem att hålla strikt kost, när allt detta "firande" är över. Just nu njuter jag av lugnet och friheten vad gäller val av mat och fika.

Står fortfarande fast vid att jag definitiv vill tävla igen. Utan tvekan. Och är mer laddad för det än någonsin! Tack återigen till alla talangdeltagare, proteinfabrikken, Fredrik, Jocke och hela team reform som behöll sådant lugn bakom scen och styrde upp allt väldigt tjusigt.

IMG_1652.JPG
Hela gänget samlat dagen innan...
IMG_1655.JPG
Observera den lilla ranson kyckling på tallriken, osaltad och okryddad, för kryddor glömde jag hemma. Sista målet för kvällen förutom riskakor...mums.
IMG_1682.JPG
sen väntade posringsövning på rummet.
IMG_1684.JPG
första lagret färg och formcheck.
IMG_1685.JPG
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » sön 13 dec 2009, 10:03

IMG_1694.JPG
Bästa Frida och jag i full koncentartion innan vi ska entra scenen för första gången.
IMG_1750.JPG
IMG_1773.JPG
Grattis vännen!
IMG_1811.JPG
Ja, detta VAR gott!
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » sön 13 dec 2009, 10:16

IMG_1719.JPG
IMG_1721.JPG