Jannie Erikssons träningsjournal- vecka 19

Jannie Erikssons Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Jannie Erikssons träningsjournal- vecka 19

Inläggav Jannie Eriksson » mån 16 nov 2009, 08:31

Måndag morgon och man har redan avverkat 4 timmar såhär dags...

Benen gör ONT efter gårdagens på benpass. Gick förbannat bra med alla kolhydrater i kroppen. Vikterna ligger kvar och i vissa övningar har man till och med blivit starkare. Svetten rann och vid de sista magövningarna var det inte långt ifrån att man spydde. Gläds verkligen åt att man är inne på de sista benpassen nu.

Trots träningsvärk blev det en rask 1 timmes promenad till jobbet kl 05.00 med ryggan och underställ. Ryggsäcken väger en del med skor, ombyte, matlådor m.m vilket tacksamt tas emot för det blir jobbigare än vanligt. Lika svettigt detta som gårdagens pass. Behövs om jag ska hinna bli av med 2kg...men får invänta formen med tålamod. Går liksom inte att hetsa fram, tror bara det stressar mer.

Inte bokat in något annat än poseringsövande denna vecka, helst utan speglar. Det är det som är det svåraste. Öva öva öva.

Idag blir det rygg och axlar.
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Re: Jannie Erikssons träningsjournal- vecka 19

Inläggav Jannie Eriksson » tor 19 nov 2009, 10:49

Igår tror jag att jag genomled detta halvårs värsta trötthetsdag! För en gång skull fick jag ordentligt med sömn natten till igår, sov hela 9 timmar. Gick upp och tog en promenad. Benen var stumma och lelösa, som att de inte kunde känna av takt eller tempo...kändes som gelé. Kom hem och stupade i säng bums efter frukosten och sov ytterligare en timme. Så totalt 10 timmars sömn, lyxigt värre...plus vilodag på det, med all rätt, med tanke på att jag hade träningsvärk från topp till tå, men trots det kändes det som om jag sov mig genom dagen, vaknade aldrig och varje rörelse och ord var fumligt och segt. Sluddrade t.o.m. och la ihop menigar fel. Men idag är det en ny dag och till skillnad från igår så kommer energin som beställd från alla sovtimmar igår! Idag är jag i mycket bättre form och ska strax bege mig till gymmet. Annars känns allt kanon och diet fungerar över förväntan fortfarande.

Pratade precis med PF:s egna Millan! Så underbar tjej. Pratade om allt från nervosisteten inför den stora helgen i gbg, allt fix och trix innan till dagarna och livet efter tävlingen! Vad ska man äta först, hur kommer de första dagarna se ut? Nu är det bra nära till tävling! Så spännande och så så så KUL!

Känslorna är verkligen många i detta nu; förväntansfull, osäker, nyfiken, spänd, lugn, glad, upprymd, nervös, stolt, tacksam....ja, ni förstår, det är väldigt blandat och ingen dag är den andra lik. Men trots ovanstående ord så känns det BRA, det ska ju kännas att det närmar sig. Framförallt när man är ny inför detta. Men trots allt så har jag ändå ett lugn och stor LÄNGTAN.
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » tor 19 nov 2009, 15:41

Nedräkning! 15 jäkla dagar kvar vi har precis fått packlista inför stoooora helgen. PIRRRR!
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » sön 22 nov 2009, 20:29

Då var det dags att börja med sysslorna inför veckan! Packa alla matlådor, piller och väskan med träningskläder och ombyte inför morgonens promenad till jobbet. Klackskor och bikini får också följa med imorgon så jag kan poseringsöva i gruppträningssalen, på scenen med alla speglar så man får lite mer känsla och kan se hur det ser ut. Äger ju enbart en badrumsspegel här hemma.

Kom precis hem från ytterligare poseringsövande med Helene. Nu börjar det smått ta sig. Bara försöka komma ihåg allt och kunna sätta poseringen utan speglar och coachande.

Helgen i övrigt har varit riktigt "julmysig". Varit ledig och hunnit träna, vara social och ätit god mat. Igår laddades det på, blev en del frukt. Tog tacksam emot ett lördagsschema från Fredrik som var över förväntan! Frukt, ägg, rostade smörgåsar, påläggskalkon, sylt och potatis var några av komponeneterna. Var så nöjd med maten och njöt i fulla drag av varje måltid. Ställdes inför den absolut svåraste "fikafällan". Vi hade fikabjudning hemma på eftermiddagen, och dukade upp en tallrik med saffransbullar, saffranssnäckor med mandelmassa och ballerinas nya pepparkakssmaks kakor...tro mig..det var svårt att stå emot! Julen och saffransbullar är det bästa jag vet! Å när man inte ens ätit en endaste lussebulle än! men jag hade ju å andra sidan rostade smörgåsar att njuta av, så så synd var det inte om mig. Rena lyxen ju. Men sa till Micke att det första som ska förtäras när jag kliver av scenen är lussekatter! Det ska packas ner bland allt annat till tävlingen.

Denna vecka ska bjuda på hård träning, mental laddning och överblick över packning och annat. Se till att man har allt. På fredag är det dags för delmoment 1...helkroppswaxning...

DSC00026.JPG
poseringsträning...
DSC00402.JPG
Fikan man fick stå emot i helgen. Se men inte röra...
DSC00403.JPG
Mycket av detta istället...helglyx.
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Återgå till Jannie Erikssons Blog/Träningsjournal