Jannie Erikssons träningsjournal- vecka 18

Jannie Erikssons Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Jannie Erikssons träningsjournal- vecka 18

Inläggav Jannie Eriksson » tis 10 nov 2009, 09:19

Dålig uppdatering från min sida, iallafall med bilder...ledsen för det. Annars ser ju dagarna ganska identiska ut. Allt flyter fortfarande på riktigt bra! Fixar och trixar inför tävlingen varje dag. Alla små bestyr. Så nu är frissan bokad, nageltid ordnad, massage/naprapati, skor och delvis smycken...Ska även träffa Anita för justering av dräkter imorgon och Helene för posering! Det blir en kul dag, man får alltid en extra energiboost.

Dagarna går rättare sagt mestadels till jobb, träning, cardio, matlådor, förberedelser, poseringsövande och sömn...men säger som Lena, det sociala och alla bekanta får ha tålamod under denna tid. Man känner verkligen sig som den gråaste typen av dom alla, men det är tre veckor kvar så det känns som det är berättigat. Men trots detta har jag en förmåga att klämma in lite för mycket i veckorna ändå. Kul är allt detta iallafall, OCH nervöst.

Formen börjar arta sig, men magen är det som FORTFARANDE släpar. Inte samma tempo direkt, vilket är frustrerande. Tror heller inte på att dra upp cardion så mycket mer och stressa kroppen, för det händer trots allt saker ändå var dag. Vikten har det inte hänt så mycket med just nu dock. Men försöker att inte stirra mig blind på det.

Har denna vecka promenerat till jobbet både mån och tis morgon. Tar ca 1 timme, och måste gå hemifrån vid 05.10. Men mycket skönare att ha cardion avklarad på morgonen så man slipper det vid lunch när man är som segast.

Helgen blev det dock mycket social tid tillsammans med min och Mickes familj. Middag både fredag och lördag. Lördagen var efterlängtad. Blev en trerätters...chevre och rödbetssallad till förrätt, rådjur och ren med potatisgratäng till huvudrätt...(hoppade över såsen), efterrätt för min del blev vindruvor och keso/kesella. Råkade bara smaka två skedar på efterrätten. Den var trots allt gjord på ägg, kesella, kokos ock choklad någonting. Kändes bra att kunna smaka, och inte vräka i sig som jag definitivt hade gjort för bara några veckor sedan.

Lovar att bjuda på formbilder inom en väldigt snar framtid, vet att det är trist som fan att bara läsa samma text hela tiden, det kommer en bättring............
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Re: Jannie Erikssons träningsjournal- vecka 18

Inläggav Jannie Eriksson » fre 13 nov 2009, 09:08

Här kommer iallafall lite uppdatering om formen, blir ju väldigt olika beroende på ljus.

Imorgon bär det av till Västerås för att träffa Fredrik och få ett rättvist utlåtande om hur formen är, med fettmätning.

FREDAG idag! Ha en trevlig helg. Nu ska jag riva av ett axel och ryggpass!

DSC00545.JPG
DSC00001.JPG
DSC00003.JPG
DSC00004.JPG
DSC00006.JPG
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » fre 13 nov 2009, 09:25

Fler bilder, nu blir det naket...

DSC00011.JPG
DSC00017.JPG
DSC00019.JPG
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » fre 13 nov 2009, 18:13

FREDAG underabara dag,

Morgonpromenad, träning, naparapat och storhandling avklarat. Nu är det bara sista timmarna kvar på jobbet. Blir till att lyxa till det med pepsi max ikväll och sen snabbt i säng så man kan vakna upp till lördag.

Har redan stryt upp planer för middagen som kommer bestå av pasta med krossade tomater, massa vitlök, svartpeppar, havssalt, olivolja, lök, basilika, mozzarella, oliver och kyckling. Hur trevligt låter inte det? Får se vad fettmätningen och coach Fredrik säger imorgon, om man kan få ta en liiiten ciabatta till också. Men hoppar efterrätten denna gång...Längtar redan.

Passet gick riktigt bra idag. Skönt att även träffa Pelle naprapat efteråt och justera min snea rygg och låsta bröstrygg. Han trodde att poseringsövandet kunde ha med sken och göra...kan nog stämma. Brakade till ruskigt bra när han knäckte. Som en ny människa efteråt.

på söndag blir det inhandlande av smink, smycken och andra detaljer till tävling. Så himla kul delmoment i detta.

Nu är det snart helg!!!
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » sön 15 nov 2009, 21:01

Efter en träff i Västerås med coacher och talanger har man nu laddat motivationen ännu mer! Trevligt att träffas och stämma av att saker och ting är under kontroll. Innan vi for kände jag att man inte hade den blekaste om hur formen förhöll sig. Nu vet jag att jag har ca 2 kg kvar...hur nu det ska gå?! Men det gör det nog. Det blir nog bra, med vilja och full fokus nu de sista 20 dagarna...

Efter att Fredrik kollade på min svullna mage efter grötfukost och grötmellanmål gissar han på att att det handlar om matallergi mot spannmål. Vore rätt skönt om det va så så man slipper undra varför magen är så obalanserad...kan ha tiotal olika former under en dag/vecka. Så nu blir det potatis till frukost istället för gröt. Åt det i morse och tycker redan att det var skillnad.

Igår åts det den där pastarätten jag skrev om i förra inlägget, samt baguette till. Efterrätten blev marabous VINTER edition med smak av julen. Några naturgodis bitar på det, sen var jag väldigt belåten. SÅ JÄKLA GOTT med mat.

Nu är det snart dags att stå på scen, pirrigt värre!

DSC00023.JPG
Pastasnäckor, krossade tomater, vitlök, oliver, mozzarella och basilika...
DSC00544.JPG
Blommor av käratse...en uppmuntran mitt i veckan efter att humör och tvivel börjar kännas av...
DSC00539.JPG
Sedvanliga kaffet innan morgonpromenaden. Denna vecka har det dock varit zoegas julkaffe som toppats med kanel.
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Återgå till Jannie Erikssons Blog/Träningsjournal