Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 16

Jannie Erikssons Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 16

Inläggav Jannie Eriksson » mån 26 okt 2009, 16:44

Man vill bara ha en ytterligare dag på helgen...bara en endaste och det skulle vara stor skillnad. Det går så himla fort, precis när man känner av att man är ledig och njuter i fulla drag, så vips är det måndag igen.

Helgen blev precis så fantasiskt underbar som jag hoppats på. Bara tagit det lugnt och gjort sånt helggöra som man aldrig annars hinner. Fixat till hemmet, varit på ikea, varit i stan och köpt enbart nödvändigheter såsom varmare jacka, smula och vantar till morgonpromenad, sovit, lagat mat, tränat, promerat och haft qualitytime med käraste. Känns som det var hundra år sedan.

Lördagen blev lugn och mycket kontrollerad. Känns som om jag håller på att utveckla en ny sida hos mig, där jag faktiskt kan hålla igen även om det är svårt många gånger. Tror att detta är en av de många erfarenheter jag verlkligen har tvingats lära mig genom talangjakten, och framförallt behövt!

Lördagen blev då gröt ett par gånger, helt enligt schemat fram till kl 17.00. Då det likt förra veckan serverades stekt vitlöksbröd med ruccola och olivolja. Därefter 1 1/2 kycklingfaijita (gjorde allt som taco innebär, fast med kyckling...) förvånades över att man blev mätt så snabbt. Magsäcken är inte riktigt i samma size som förr. Efterrätt blev fruktsallad med hälften kesella och hälften vaniljkesella, toppat med lite hackade nötter. Sjukt gott och sjukt mätt! Bra drag och tryck i överkroppsträningen på söndagen.

Idag har det jobbats förmiddag, cardio 25 min på crosstrainern (lite för kort om tid, men hinner inte annars på lunchen), och nu väntar styrkepass UNDERKROPP.

Dieten fungerar bra men är JÄVLIGT hungrig. Ska vara bra har jag hört. Hoppas på att förbränningen är igång, o se det positivt. Denna vecka är det även bikini och baddräktsjustering inplanerat samt posering med Helene. ÅHHHHHHHHHHHHHHHH va LATJO! Ska även prova Helenes skor o se om dom passar. Vore väldigt smidigt om jag kunde köpa dom. Färgerna står för mitt val av färg på dräkterna till tävlingen..........
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Re: Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 16

Inläggav Jannie Eriksson » mån 26 okt 2009, 20:47

En helt vanlig lördag...Inte allt för stimulerande bilder men bättre än inget...kommer kroppsbyggarbilder inom sinom...

DSC00367.JPG
DSC00368.JPG
En ny favorit är ju definitivt vitlöksstekt baguette...
DSC00369.JPG
Hur gott kan pepsi max vara egentligen då? bästa upptäckten på dieten.
DSC00370.JPG
Nya vantar och mössa så man är rustad för morgonpromenaderna.
DSC00371.JPG
Efterrätten...fruktsallad med vaniljkesella. Chokladen och glassen hade också fått plats men hejdade mig vid min ranson.
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » tis 27 okt 2009, 16:10

Har försökt att ta en powernap sedan jag kom hem från jobbet, vanligtvis brukar det vara svårt att ta de sista stegen från bussen, ännu värre att ta av sig ytterkläder för då är jag så trött att benen nästan viker sig och jag somnar i hallen. Men idag stupade jag inte lika lätt...kunde inte somna, så har precis dragit i mig en kaffe och beger mig till gymmet på stört istället. ÖVERKROPP horisontaldominant står på schemat. Cardion för dagen är avklarad i form av ett 30 min spinningpass, tog kol på mig. Blev så jäkla orkeslös efter. I detta nu kan jag inte föreställa mig att jag instruerat i detta!

Har börjat väga mig på gymmet nu och det är faktiskt ganska kul att se förändringarna. Igår vägde jag ca 59 kg på EFTERMIDDAGEN efter mellanmål och alla andra intag, dessutom en måndag. (I söndags 60kg...). Det känns helt sjukt...positivt alltså. Sist jag vägde under 60 kg måste ha varit i gymnasiet dvs 5-6 år sedan.

Nu har jag lite mer energi i kroppen, 150 g keso och kesella + ett halvt äpple och ca 20g bär...bären räckte inte så det fick bli äpple. Så nu ska jag ta till vara på det och köra hårt. Pattar och diverse delar på överkroppen.
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » fre 30 okt 2009, 19:10

JIPPPPPPPII!

58,2 Kg på vågen imorse EFTER frukost! 1 kg på en vecka, även om man inte ska lita alltför mycket på en våg, men man blir iallafall glad1

Veckan har bestått av morgonpromenader, träning, STRIKT kosthållning och jobb. Har även hunnit med ett besök hos naprapaten igår, som justerade en väldigt sne rygg. Känns betydligt bättre idag. Anita, sömmerskan träffade jag i onsdags för att kolla in dräkterna och ta "nya mått". Helt fantastiskt, pirrigt, kul att se dräkterna, prova och föreställa sig hur det kommer se ut på tävlingsdagen. Börjar känna av nervositeten mer och mer...Men konstigt vore det väl annars! Shit att man ska stå på scen-jäkeln!!!!

Ännu mer påtagligt är det då man träffar Helene som jag poseringstränade med i morse. Mycket att lära in nu. Framförallt SJUKT jobbigt! ÖVA ÖVA ÖVA är det som står på agendan nu. Hon tyckte iallafall att det hade hänt massor med kroppen sen sist. Vilket gladde mig, man behöver andras ögon just nu...svårt att avgöra själv, men det känns helt klart mycket bättre i jämförelse mot förra veckan. Så nyttigt att träffa denna fantastiska människa, ger massa inspiration.

Nu är det fredag!!! Det blir en återhållsam lördag imorgon. Gröt, gröt, gröt för att fylla upp och ladda inför veckan. Nu är det inte långt kvar. Ska även till stan för att inhandla klackar till tävling, så man kan bocka todo listan. Kommer även bilder på formen under helgen.

TREVLIG HELG!
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » lör 31 okt 2009, 10:28

Formen under vecka 16! Tillägnat coacher....

DSC00533.JPG
DSC00532.JPG
DSC00531.JPG

DSC00534.JPG
DSC00535.JPG
DSC00372.JPG
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » lör 31 okt 2009, 10:29

DSC00375.JPG
DSC00377.JPG
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » sön 01 nov 2009, 17:32

Bilder från dagens och veckans sista träningspass; ÖVERKROPP

Gick mycket bra, då man hade ett rätt bra förråd av kolhydrater. Kände mig fylligare än vanligt och trycket var tillbaka, då är det ju alltid mycket roligare! Känner mig helt ok i kroppen. Blev en morgonpromenad i morse, bra mycket senare än vanligt...

Hade en riktigt bra gårdag med gott sällskap och god mat. Fram till kl 17.00 åts det gröt, gröt, gröt och kyckling med potatis...därefter smakade jag på mickes mammas goda surdegsbröd med russin i! Så ljuvligt gott...Kvällsmålet blev kyckling, ris, grönsaker, cashewnötter samt keso, kesella och äpple till efterrätt. Stor skillnad på mina val av måltider numer va? Trevlig dag var det iallafall!

Idag tillbaka till diet och rutiner. När man går upp så pass sent som idag så känns det som att man bara äter i ett enda sträck, och faktiskt håller sig mätt, vilket är skönt för omväxling skull.

DSC00381.JPG
DSC00390.JPG
DSC00379.JPG
DSC00394.JPG
DSC00393.JPG
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Återgå till Jannie Erikssons Blog/Träningsjournal