Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 13

Jannie Erikssons Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 13

Inläggav Jannie Eriksson » tis 06 okt 2009, 20:50

Åter tillbaka i vardagsrutinerna efter en MYCKET trevlig helg i Västerås! Så kul att kolla på SM och träffa alla och få all denna inspiration.

Skulle kunna stanna för evigt på mässan, bosätta mig där med alla bars, kläder och kosttillskott! Det är det bästa som finns att strosa runt och träffa så mycket folk. Det blev en hel del provsmakande på lördagen...

I övrigt var vi i talangjakten såklart placerade i PROTEINFABRIKKENs monter, eller delade ut information och kampanjerbjudande. Millan och Ingmar var naturligtvis på plats, så underbara båda två. Tack för allt ni gör för oss! Har fortfarande inte riktigt förstått vad jag får vara med om, men är SÅÅ tacksam för allt.

Anlände i fredagskväll, checkade in ganska sent, så hann inte göra fettmätning hos Fredrik, men det kommer fler tillfällen. Man vet ju något så när hur man ligger till. Det uppenbara är iallafall att jag tunnat ut en hel del. Numer upplevs jag nog som en smal tjej, vilket var ett tag sedan. Har nog inte vägt under 60 kg sedan högstadiet...Skulle vara intressant dock att se hur fördelningen ser ut, men tar kanske en sväng till Fredrik vid tillfälle för att ta reda på detta.

Helgen var iallafall helt fantastiskt trevlig. Väldigt härligt att vakna upp på lördag morgon och få gå ner till en enorm frukost. Vi högg in redan vid 7.00 för att hinna ta del av allt det underbara. Pålägg, bröd, frukt, musli och kaffe i massor. SÅÅÅÅ GOOOTT! Samtidigt hade vi möte med Millan och Ingmar för att bli lite mer införstådda på vad våra uppgifter var under helgen. Därefter begav vi oss mot SM.

Kul att se alla tävlanden, gå backstage och se hur färg och förberedelser går till. Kände mig som ett strå i stacken jämfört med tjejerna som tävlade. Dessutom måste jag börja poseringsträna oftare.

Lördagen bjöd som sagt på ett par bars, smörgåsar, PROTEINFABRIKKENS Diet shake, nötter, frukt, riskakor med jordnötssmör....avrundade dagen tillsammans med alla på SPICY HOT. Kyckling med cashewnötter. Därefter lite naturgodis och ytterligare några riskakor.

Söndagen innebar samma upplägg, dock utan tilltugg...tillbaka till dietande och även mot stockholm på eftermiddagen. TACK alla för en supermysig helg med trevligt sällskap. Önskar att vi hade möjlighet att ses oftare.

Igår och idag har det naturligvis tränats. Bevarar inspirationen från helgen som en klar målbild framöver. Igår blev det UNDERKROPP & MAGE. Helt ok pass. Betyg: 7:a

Idag stod ÖVERKROPP på schemat. Snäppet bättre pass. Fick bra pump och höll relativt hög intensitet, fruktansvärt irriterande när folk kommer emellan och tar ens prylar när man har ett bra tempo. Därav betyg: 8:a

Imorgon ska jag till sömmerskan! Uppdatering följer...
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Re: Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 13

Inläggav Jannie Eriksson » fre 09 okt 2009, 09:05

Dåligt med uppdatering denna vecka, sorry...men blir lätt så när man jobbar sent och ska få till träning, mat, sova, och socialt umgänge. Det mesta går på rutin, vilket jag gillar.

Nu mer har ytterligare en detalj uppstått i veckorna, och det är ju såklart poseringsträning och pyssel med dräkter och annan planering inför tävling. Var hos sömmerska Anita i veckan och valde färger och typ av tyg! Så spännande, att träffa henne gav otroligt mycket inspiration och motivation, då man genast känner att det är ännu mer "på riktigt". Himla duktig är hon också på just detta, att sy body fitness bikinis och badräkter, så färgerna jag tillslut valde hade jag aldrig trott tidigare att jag skulle vilja ha...men hon vet vad som syns och gör sig bra på scen. De ljusa färger jag gillade ratade hon med en gång och sa att "de skulle blekna, eller upplevas som nakna, alldeles för ljusa, eller just på scen ser de inte desamma ut...." Men vilka färger jag valt avslöjar jag senare. Nu väntar några återbesök!

DSC00523.JPG

Morgonpromenader och träning har det givetvis blivit i veckan också. Som schemat ser ut, så är det ju UNDERKROPP, ÖVERKROPP, UNDERKROPP, ÖVERKROPP. Olika upplägg dock och vilodag på onsdagar. Veckans pass har gått BRA. Riktigt bra. Förutom att jag höll på att svimma två gånger under benpasset. Svartnade för ögonen och fick pausa emellanåt...annars bra intensistet. Nu väntar bara ett sista överkroppspass! Har varit ute på morgonpromenad med syster och Micke, ätit gröt, bär och keso samt rapid burn och total pack från PF och ska nu ladda inför gymmet. Favoritpasset väntar!! Ska ta i för kung och fosterland. Efter det bär det av till dalarna!

DSC00524.JPG
DSC00525.JPG
Av mascaran att döma så har man iallafall svettats efter ett hårt benpass...
DSC00526.JPG
Hemska bild...blek och jävlig, inget djup i ryggen överhuvudtaget, men bjuder på den ändå.
DSC00527.JPG
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » fre 09 okt 2009, 19:15

Precis anlänt till dalarna och intagit en taco middag och ska snart kolla på idol! Förstås så fick man rodda sin egen kyckling i ugn och endast ta del av salladen. Nu känns det som det mest naturliga att göra så, inga konstigheter. Väldigt trevligt att träffa resten av familjen och spendera lördagen tillsammans...kan man ha mer flyt än vad jag har just nu? Att fylla år på en lördag alltså!! Ska firas med måtta...men bävar för att det börjar närma sig slutet för dessa underbara dagar.

Här kommer lite bilder från passet idag; ÖVERKROPP...inte allt för vackra miner och uttryck, men det ska man väl heller inte vara....

DSC00328.JPG
DSC00329.JPG

Ska alltid vara så mkt krångel när jag lägger in bilder...nu tog batteriet slut, så fortsätter lägga in efter idol...
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » fre 09 okt 2009, 20:45

Här kommer resten av bilderna...usel kvalité, men bättre än inget...

DSC00344.JPG
DSC00343.JPG
DSC00350.JPG

DSC00348.JPG
DSC00342.JPG
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » sön 11 okt 2009, 09:27

Fy faan va det åts igår, kombinationen födelsedag och lördag var förödande för min del...hade en trevlig dag, men kommer aldrig bekänna vad som åts och hur mycket...känns som att jag aldrig mer vill äta något onyttigt. Har fortfarande magknip och mår helt åt helvete dåligt över att det gick som det gick. Mot gårkvällen, somnade jag på en madrass i vardagsrummet till svettningar och magknip.

Idag blev det en längre promenad än vanligt....som straff var jag ute i 80 min, promenad toppad med lite jogging omvartannat. Har ätit frukost, men fick knappt i mig den då jag fortfarande är mätt och har ont i magen. Skyll dig själv din j'vla idiot. Promenad var inte straff nog, så ikväll blir det benpass ala jockes nya program när vi kommer tillbaka till sthlm. Nu ska jag begrunda mina synder, göra om göra rätt i fortsättningen.
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » sön 11 okt 2009, 18:10

Precis enligt planen så blev det alldeles nyss ett benpass. Körde i 150 km/h hem från dalarna för att hinna med ett pass innan kl 18.00 då de stänger...så ivrig var jag att få tortera mig själv efter gårdagen...

Men trots massa kolhydrater och bra timing på mat idag, så var kroppen rätt seg och kände mig lite lätt illamående...men det kunde ju inte på långa vägar hindra. Körde på ändå, och benen blev bra stumma tillslut. Under crunches övningarna höll jag verkligen på att spy, men det hade väl inte gjort så mycket...Men lyckades klara av passet utan några såna incidenter. Nu är det överstökat och klart och ska köra skiten ur mig denna vecka, hårdare än någonsin tidigare.

Handling för veckan är nu avklarad, kycklingen är tinad, så dags att göra matlådor och avnjuta dagens näst sista mål; kyckling och grönsaker. Imorgon är det jobb kl 06.15 igen, cardio på lunchen och träning på eftermiddagen.
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Återgå till Jannie Erikssons Blog/Träningsjournal