Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 12

Jannie Erikssons Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 12

Inläggav Jannie Eriksson » ons 30 sep 2009, 07:34

Det gör positivt ont i HELA kroppen! Har träningsvärk från topp till tå. I måndagskväll fick jag till ett jäkligt bra benpass. Fick ha maskinerna för mig själv och fick bra kontakt med såväl baksida som framsida.

Igår kväll blev det ÖVERKROPP, HORISONTALDOMINANT. Även det ett bra pass. Fick äntligen riktigt bra kontakt med ryggen, tack vare naprapatbesöket i förra veckan. Känns helt annorlunda. Kan dra ihop skulderbladen och rotationen börjar hitta tillbaka, så nu känns det faktiskt att man kör rygg.

Har jobbat 06.15-14.00 mån och tis, så det fick bli cardio över lunchen båda dagarna. Smidigt när man jobbar på gym och kan lösa det så. Gick en rask promenad på 35 min och hittade en längre trapp som jag körde intervaller på. Upp ner upp ner 10 ggr för att öka pulsen lite. Igår blev det crosstrainer i 20 min och intervaller på cykel i 15 min innan det var dags för lunch. Kyckling och grönsaker båda dagarna.

Allt fungerar bra, men det är lite energilöst emellanåt med denna lilla ranson man äter. Ofta lite trött innan passen, men det blir bra så fort man är på gymet. Den motivationen kommer nog ALDRIG försvinna. Älskar fortfarande att träna lika mycket. Har fått till små powernaps under dagarna, vilket hjälper otroligt mycket då man går upp så tidigt. Det behövs.

Behöver dock få till lite mer poseringsträning. Det ska övas övs övas...Nästa vecka ska jag till sömmerskan och ta mått och välja färg till bikini och badräkt! SÅ kul. LÄNGTAR! Nu känns det ännu mer påriktigt.

Här kommer två bilder på dagsformen. Med och utan blixt. Önskade att jag hade mer muskler att komma med. Men detta är status för tillfället, förhopningsvis lite mindre fet iallafall.

DSC00514.JPG
DSC00517.JPG
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Re: Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 12

Inläggav Jannie Eriksson » tor 01 okt 2009, 08:40

Man blir så förbannad när frukosten är slut och över! Vill bara ha MEEEER! Så förbannat hungrig!!!

Nåväl, det är bara att köra på, inte tänka på vad som suktar en mest, utan längta efter de måltider man har framför sig istället. Ser fram emot keson/kesellan och kycklingen. Måste fokusera på det som är just nu, och tycker det fungerar bra! Allt fungerar faktiskt riktigt bra. Lite orkeslös och trött men får ta igen det dagar som denna när jag kunde unna mig själv att sova till 07.30. Igår tror jag att jag hade den värsta dagen hittils under dieten. Ingen reaktionsförmåga eller energi...men när jag tänkte efter insåg jag ju att det var vilodag, dvs färre måltider samt att jag hade varit uppe 06.00 för morgonpromenad och sedan jobbat till 22.00. LÅÅNG dag med andra ord. Så på dessa timmar gick jag runt på ca 1050 kcal. Men som sagt, annars fungerar kost och träning bra.

Efter min sovmorgon idag blev det promenad på 50 min. Har aldrig gått i så rask fart som idag. Vaknade och kände som om magen nästintill krampade ihop av hunger, men drog mig ut på en promenad och intalade mig istället att förbränning går på högvarv och fettet bränns utan dess like! Överlevde ju! Och fick i mig min efterlängtade frukost. Är nu redo att bege mig till gymmet för benpass nr 2 denna vecka. SKA BLI ETT GRYMT PASS!

I helgen är det SM! LÄNGTAR. Ska bli så kul att träffa alla och få ännu mer inspiration. Förbereda sig lite på vad som komma skall.

DSC00522.JPG
Lunchen igår...mmmm vill ÄTA!
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Återgå till Jannie Erikssons Blog/Träningsjournal