Jannie Erikssons träningsjournal- vecka 11

Jannie Erikssons Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Jannie Erikssons träningsjournal- vecka 11

Inläggav Jannie Eriksson » mån 21 sep 2009, 08:30

Nu börjar man närma sig halvvägs till tävling...riktigt underlig känsla. Ska nog börja ta tag i posering och dräkter denna vecka!

Kroppen känns i helt ok form. Alltid lite seg efter en påfyllnadsdag, magen känns lite degig och slapp men den känslan brukar avta någon dag in i veckan. Ska få till formbilder också. Däremot skönt att känna att depåerna är fyllda inför eftermiddagens cardio och benpass. Började 06.15 i morse, så det fanns inte så mycket till övers för en morgonpromenad.

Nu är det dags för mål 2 idag. 150g keso/kesella och 100g bär.
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Re: Jannie Erikssons träningsjournal- vecka 11

Inläggav Jannie Eriksson » tis 22 sep 2009, 06:48

Shit va benen värker!

Efter ett tidigt jobbpass igår 06.15-14.00, övade jag posering i ca en timme tillsammans med en tjej på jobbet som också ska tävla. Hon ligger lite före i poserandet och jag kände mig USEL. Men å andra sidan var det ju mitt "första ordentliga" övande. Kan ju inte begära att det ska sitta på en gång...blir till att öva lite varje dag nu.

Sen bar det hemåt för keso/kesella mellanmål och en powernap på ca 30 min...laga kvällsmat och matlådor; 150 g kyckling, broccoli och grönskaker. När det var gjort så hör o häpna gav jag mig ut på en joggingrunda på 40 min. DET var inte igår. Gick bra iallafall. Kom hem, laddade med Carbo fuel, Whey Isolate och BCAA från PROTEINFABRIKKEN innan jag begav mig till gymmet för att köra BEN och MAGE. OM jag var seg i benen?! Men fick till ett RIKTIGT bra pass iallafall. Kunde knappt gå i trappan. SKÖNT.

Efter det var det kvällsmål och sedan i säng 21.30. Man är rätt däckad vid det laget, dessa 1290 kcal med träning och cardio tar ju sakta men säkert död på en. Men det fungerar förvånandsvärt bra trots det lilla intaget.

Idag känns det i ben och skalle. Återigen 06.15-14.00 sen blir det ungefär samma upplägg som igår. Men idag är det ÖVERKROPP som står på schemat. Blir en promenad istället, då träningsvärken hintar om att bli den värsta på länge. Innan en eftermiddagspowernap.

Tro inte att detta som är skrivet ovan är en klagan eller självömkan, för jag TRIVS verkligen med detta liv och är glad var dag för att jag valt detta. Tycker det är spännande och gör allt för att jag tycker det är SÅ kul.
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » ons 23 sep 2009, 08:06

Morgonpromenad 50 min klar. Likaså frukost; bestående av 30g havregryn, 150g keso och 50g bär 1/2 äpple.

Idag är det vilodag. Blev ju ÖVERKROPP igår, så nu känns det i hela kroppen att vila är lämpligt. Blev ett riktigt bra pass, förutom att jag fick vänta lite på vikter och bänkar. Men lyckades hålla ett högt tempo iallafall. Har dock lite svårt att få kontakt med ryggen. Fattar inte hur jag ska få till det?! Är förvirrad av vikter och kontakt så vet tillslut inte riktigt hur jag ska köra?! Men man kan ju inte hålla på och vela så dant när man kör så körde två lite tyngre set för att sedan sänka och köra dropset på låga vikter. Blev iallafall helt ok, men vet att jag kan prestera bättre än så. Kanske bli till att ta en tripp till västerås för att få lite proffshjälp av coach.

Här kommer dagsformen. Vet att poseringen ska slipas på.

IMG_6849.JPG
IMG_6850.JPG
IMG_6851.JPG
IMG_6853.JPG
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » tor 24 sep 2009, 07:49

Då var det min tur att bli sjukling...FAN FAN FAN! Vill INTE! Är så sällan sjuk. Hoppas det inte håller i sig så länge...För tillfället är det inte så farligt, men inte läge att träna iallafall. Ont i halsen och snuvig...men om man får vila så blir det nog bättre snart. Som tur är jobbar jag 15.00-22.00....

Igår blev det ett välbehövligt naprapatbesök. Pelle var lite förvånad i hur stel jag var...så nu blir det mer stretching framöver. Ryggen är fortfarande stum, men det går framåt och blir bättre för var gång! Så det blir bra tillslut!

Vill bara träna, men förnuftet får tala idag...får kolla in poseringstips och annat kul inför tävling istället! Kanske planera lördag också...
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » fre 25 sep 2009, 07:21

Idag mås det bättre!

Var hemma hela förmiddagen igår, sov på spikmattan, drack te och klockade mina måltider. Väl på jobbet kändes det redan lite bättre, men kom i säng först vid 23.00 och sedan kunde jag inte sova. Det händer ALDRIG! kollade klockan sist efter 02.30 någon gång...va fan hände där?! Var stressad som det var, men sen när jag insåg att jag inte kunde somna och skulle upp några timmar senare blev det ju ännu värre...så en ond cirkel av allt....Så när klockan ringde vid 06.00 för morgonpromenad var det till att tänka om och hoppa över den akiviteten. Det har verkligen inte gått något vidare med min cardio denna vecka. Inte bra...Men däremot har kosten fungerat precis som den ska, samt den lilla träning som blivit av likaså!

Är ledig idag eftersom jag jobbar hela helgen så ska nog gå och lägga mig igen. Har precis fått i mig gröt, keso, bär, kaffe och total pack från PF.

Blir nog en promenad senare idag. Sen åka och handla inför helgen och göra matlådor till jobbet. På lördag blir det nog en pasta med kyckling, fetaost, solorkade tomater, ruccola och pinjenötter. För den som har brist på matlagningsidéer så kan man alltid kolla in på recept.nu, väldigt trevlig sida...(eller så kan man fråga Frida S)
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » sön 27 sep 2009, 20:11

Helgerna kommer och går alldeles för kvickt...iof har jag jobbat hela helgen, men lördagen är alltid lika uppskattad.

Denna lördag bestod av;

Frukost: Rostade frallor med kalkon, ost, avocado, grönsaker, marmelad samt keso med banan, äpple, rostade nötter och kanel! Så gott.
Mellanmål: Proteindrink och frukt
Lunch: Fullkornspasta, kyckling, pinjenötter, ruccola, soltorkade tomater i vitlökscremefraiche.
Mellanmål: Frukt och liite jordnötssmör.
Middag: Fullkornspizza med mozzarella, parmaskinka, räkor och ruccola.
Kväll: Lite godis.

Evigheter sedan jag åt pizza, men det var verkligen gott. Trevligt med en "sundare" variant, även om pizza aldrig hamna i kategorin hälsosamt. Det börjar iallafall bli ordning o reda på lördagar...(iallafall första delen av dagen...).

DSC00513.JPG
Helt underbart gott! Detta var bara början...

Idag inleddes dagen med en morgonpromenad redan 06.30, för att sedan bege sig till jobb och dietrutiner igen! Kyckling, grönsaker, shakrar och keso/kesella och bär packades med. En för övrigt långtråkig dag på jobbet, då det verkligen inte hände mycket...Lördagen satte igång sockersuget igen och har inte kunnat tänka på annat än godsaker. Trots att jag känner mig rätt tung. Missförstå mig rätt...Känns att det varit påfyllnadsdag, men annars rätt nöjd med formen för tillfället.

Ikväll blev det kyckling, grönsaker OCH vitlöksfrästa räkor, champinjoner och morötter tillsammans. Kan varmt rekommenderas. Efterrätt idag blev te med läkerol delight...

Längtar efter träningen efter denna vilohelg. Helt sjukt va veckorna går fort. Vill helst göra dubletter av dagarna och hinna med mer träning. Imorgon är det underkropp som står på tur.
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Återgå till Jannie Erikssons Blog/Träningsjournal