Idag är jag ledig från jobbet! SÅÅ skönt.
Det har nog ALDRIG hänt innan, att jag är ledig så här en dag mitt i veckan. Sån lyx. Då kan man stressa ner lite och ta tag i sysslor man har mindre tid för annars; såsom att göra matlådor, handla, städa, tvätta, lämna in bilen, fixa strulet med telefonabbonemang och massa små ärenden. Samtliga nämnda uppdrag är nästintill klara.
Dessutom är morgonpromenad, benpass, mellanmål och lunch avverkade för dagen. Det blev ett BRA benpass som inkluderade knäböj, benspark, rumänska marklyft, lårcurl, benpress, utfall och vader. Sänkte vikterna rätt mycket och fick bra kontakt, men trots det får passet bara en 7:a av 10 möjliga då det känns lite klent när jag har lättare vikter. Det får inte samma effekt och känns inte lika brutalt, men var helt slut efteråt ändå. Benen vek sig och kunde knappt köra bilen hem, eller gå i trappor. Pirrande känsla från tår till rumpa, så måste ha påverkat nervsystemet på något vis iallafall!!
Kroppen är för tillfället lite pluffsig och degig, vilket inte alls känns smickrande. Men enligt coach är det inget att oroa sig för...
Man får ta del av ganska många olika faser under detta äventyr, man lär sig väldigt mycket om sig själv och sin kropp. Framförallt är det väldigt kul att se hur man kan forma och förändra saker och ting. Det blir mer och mer spännande för var vecka som går. Just nu undrar jag när min mage ska ta och GE SIG, den hänger likson inte riktigt med i samma tempo som resten av kroppen. Det är nog största mission just nu, den ska väck, och fort ska det gå.