Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 8

Jannie Erikssons Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 8

Inläggav Jannie Eriksson » tis 01 sep 2009, 13:32

Idag är jag ledig från jobbet! SÅÅ skönt.

Det har nog ALDRIG hänt innan, att jag är ledig så här en dag mitt i veckan. Sån lyx. Då kan man stressa ner lite och ta tag i sysslor man har mindre tid för annars; såsom att göra matlådor, handla, städa, tvätta, lämna in bilen, fixa strulet med telefonabbonemang och massa små ärenden. Samtliga nämnda uppdrag är nästintill klara.

Dessutom är morgonpromenad, benpass, mellanmål och lunch avverkade för dagen. Det blev ett BRA benpass som inkluderade knäböj, benspark, rumänska marklyft, lårcurl, benpress, utfall och vader. Sänkte vikterna rätt mycket och fick bra kontakt, men trots det får passet bara en 7:a av 10 möjliga då det känns lite klent när jag har lättare vikter. Det får inte samma effekt och känns inte lika brutalt, men var helt slut efteråt ändå. Benen vek sig och kunde knappt köra bilen hem, eller gå i trappor. Pirrande känsla från tår till rumpa, så måste ha påverkat nervsystemet på något vis iallafall!!

Kroppen är för tillfället lite pluffsig och degig, vilket inte alls känns smickrande. Men enligt coach är det inget att oroa sig för...

Man får ta del av ganska många olika faser under detta äventyr, man lär sig väldigt mycket om sig själv och sin kropp. Framförallt är det väldigt kul att se hur man kan forma och förändra saker och ting. Det blir mer och mer spännande för var vecka som går. Just nu undrar jag när min mage ska ta och GE SIG, den hänger likson inte riktigt med i samma tempo som resten av kroppen. Det är nog största mission just nu, den ska väck, och fort ska det gå.
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Re: Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 8

Inläggav Jannie Eriksson » ons 02 sep 2009, 09:18

Morgonpromenad på 1 timme i regnet, och frukost avklarad! Känner mig stolt över att ha klarat av promenaden trots regn och träningsvärk i benen! Tog ett tag innan de vaknade. Har verkligen fått in rutinen på promenaderna, längtar nästan till morgonen när man går upp så tidigt (känns som man är enda personen i världen som är uppe just då) samt att dra igång kaffekokarn...så trevligt.

Idag är det vilodag...TRIST! Vill inget hellre än att gå till gymet. Framförallt köra MAGE i timmar. Försökte övertala Micke att det vore bra för mig att köra idag iallafall, men tur att någon av oss inser vad vilodag innebär, och sa blankt nej till det förslaget.

Istället har jag läst igenom senaste BODY tidningen och fått ännu mer inspiration!
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » ons 02 sep 2009, 20:53

Hade ingen aning om att även jag skulle få ett nytt diet-schema så snart! Fick det på mailen idag och det känns riktigt bra.

KCAL träningsdagar; 1290
KCAL vilodagar; 1050

Men nu har vi ju gått hårda skolan och vet att man inte ska fokusera på kalorier, så fördelningen emellan är;

58% protein
22% kolhydrater
20% fett

Nu är det slut och över med 3 ägg på morgonen, och istället ersätta det med 30g havregryn, 100g bär, och 150g keso mini samt Rapid burn från PROTEINFABRIKKEN.

Potatisen är numer borttagen, ett keso/kesella mål mindre (andra keso/kesella målet väger numer 50g mindre), och nötfärsen på kvällen är utbytt mot fisk/räkor/kalkon.

DSC00478.JPG

Det var de stora förändringarna. Vet ännu inte vad jag ska göra med frukosten. Skumt att inte ha mjölk till gröten, så det får nog bli en smoothie av allt.

Har även fått lite restriktioner på lördagar. Mindre socker och JUNK FOOD som Fredrik säger...

Allt känns riktigt bra och riktigt KUL, känner just nu att det stagnerat lite så det ska bli väldigt spännande att se vad som händer. Kan ju medge att min inställning ändrats en del sen kickoffen, var ju rent av chockad i en vecka när jag fick första programmet, trodde jag skulle försvinna på 3 dar med så lite kalorier...nu vet man bättre och förstår att man kan slappna av och känna sig trygg i coachernas händer...
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » ons 02 sep 2009, 21:27

Här kommer små och få formbilder...inget jag är stolt över direkt...men kan försvara mig med att ljuset är helt hemskt, så tog inte fler bilder...
DSC00293.JPG
DSC00295.JPG
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » fre 04 sep 2009, 17:38

FREDAG!! Bästa dagen på veckan!

Kan det vara för att det är lördag imorgon? Det också...men annars är det överlag en dag som är helt underbar. Komma hem, dricka te, laga god mat och kanske njuta av en läkerol delight efter maten...

Som vanligt på fredagar är man som mest utsvulten...tydligen hade jag pratat med Micke i sömnen, halvt medvetande, och sagt att jag var hungrig, något jag inte kan minnas...

Har iallafall handlat inför imorgon LÖRDAG, inget märkvärdigt denna gång. Mycket bröd och massa gott att ha som pålägg, men annars blev det otippat nog mycket frukt och ganska återhållsam fredagshandling.

Förra lördagen innehöll en del fika som vanligt. En helt vanlig jobb lördag och "möte med chefen" i elskåpet/förrådet.

DSC00475.JPG

Ett BRA bröst, biceps och triceps pass revs av på morgonen, efter 1 h morgonpromenad i högt tempo. Fick MKT VÄL GODKÄND kontakt i biceps och triceps denna gång. Smärta som gillas skarpt. Detta är vad som bjuds på innan passet; BCAA, Whey Tech och Carbo Fuel från PF!

DSC00486.JPG

För ovanlighetens skull hoppade jag över kycklingen till lunch och åt lunch med en vän på ett noga valt ställe i förväg, där jag kunde beställa ren sallad med kalkon och räkor istället (ögonmåttat, känns som man kan det nu!) Så skönt att få lite variation på miljö och mat.

Ett helt vanlig "svensson" kök...

DSC00487.JPG
DSC00490.JPG
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » sön 06 sep 2009, 20:30

Har varit en väldigt trevlig helg.

Igår var jag för första gången på väldigt länge i stan och virrade bland butiker, inte så vanligt förekommande nuförtiden. Har verkligen inte uppdaterat min garderob på säkert ett halvår. Trots att jag verkligen försöker hitta något man kan ha till vardags, så vill jag i slutändan bara investera i nya träningskläder! Det slutade iallafall med två par jeans och TRÄNINGSKLÄDER beställda på fitnessbutiken.se. För den som är intresserad så är det just nu rea där, bra priser.

Det var ju lördag i helgen också...om ingen redan hade koll på det?!

Det som åts under dagen;

Vallmofrallor och diverse bröd med ost, sylt, jordnötssmör, kalkon och liiite grönsaker.
    Italiensk lunch restaurang, pasta, kalkon, parmesan och lantbröd med olivolja och salt.
    Fika med ost och kex, liiiite kladdkaka...(menar verkligen att det var lilla biten.)
    Fetaost, parmaskinka och olivpaj till middag.
    Liiite smågodis.

DSC00305.JPG
Lördagslunch

Nåväl, idag förbränndes iallafall bitvis av intaget iform av en 1 timmes morgonpromenad redan vid halv åtta samt ett rygg och axelpass efter det. Kändes att man laddat på med kolhydrater vilket var kul, men det var ett av de värsta/sämsta pass sedan start i juli. Fy fan! Maskinerna på gymmet var trasiga och konstiga...Hög och dålig musik, folk tog mina redskap...det mesta störde koncentrationen. Men så blir det ibland, alla pass kan ju inte förväntas vara de bästa, även om jag gärna vill tro det...Imorgon är det ny energi och då ser jag fram emot det BÄSTA och VÄRSTA benpasset någonsin.

Har preppat kylskåpet med torsk, kyckling, grönsaker, keso, kesella och bär inför veckan. Dock vet jag inte riktigt vad jag ska göra med all potatis som nu är eliminerad från kostschemat. Spara till lördag förmodligen, då jag numer har riktlinjer att följa i form av oraffinerade kolhydrater.

Nu är det läggdags och snart start av vecka 9!!

DSC00302.JPG
Pastastället. Så trevlig hak.
DSC00306.JPG
Eftermiddagsfika...
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Återgå till Jannie Erikssons Blog/Träningsjournal