Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 7

Jannie Erikssons Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 7

Inläggav Jannie Eriksson » mån 24 aug 2009, 20:20

Är så nöjd över träningspasset idag! Rygg och axlar blev det. Detta p.g.a. att jag än en gång sänkte vikterna och körde strikt och med fokus på kontakt istället. Fick äntligen bra kontakt med ryggen(och axlar för den delen).

Tur att man har en coach som ställer träningen till rätta. Är väldigt lyckligt lottad som får detta upplägg, hjälp med träningen och alla kosttillskott från PROTEINFABRIKKEN.

Morgonen började denna måndag med en 45 min promenad! Första promenaden avklarad, end 4 månader kvar, inga problem. Ska bli så skönt att lägga till cardio nu, har faktiskt sett fram emot det. Framförallt stiga upp lite tidigare och brygga kaffe för att sen gå ut i FRISKA luften. Har kommit underfund med att jag spenderar alldeles för mycket tid inne numera. Så småningom blir det även löparrundor vilket jag gillar allra mest. Så kul att se hur kroppen kommer förändras med även detta på schemat!

Nu ska jag njuta av kvällsteet som införskaffades i helgen. Helt underbar tebutik vid Odenplan, Nortullsgatan, som heter In The Mood For Tea. Är verkligen värt ett besök. De hade en massa bra teer, främst från asien, med olika innebörd. T.o.m. teer som är bra för dieten...(sömn, avslappnande, rengörande, bra för ämnesomsättning m.m.)
DSC00286.JPG
DSC00285.JPG
DSC00289.JPG
DSC00288.JPG
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Re: Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 7

Inläggav Jannie Eriksson » ons 26 aug 2009, 06:43

AHHHH, Benen är så j-la slut, träningsvärk och slöa!! HELT underbar känsla. Blev ett BRA pass igår...betyg 8/10. Strävar såklart efter 10:an, men den är runt hörnet, närsomhelst nu.

Dessutom värker ryggen och baksida axlar från passet i måndags. Hur underbart är inte det? Längtar redan till nästa pass...men idag är det vilodag, så bara till och ladda mentalt istället.

Nu ska jag till massören strax och få igång blodcirkulation och eliminera alla muskelknutar, för ännu bättre resultat. Massören är något jag rekomenderar alla med jämna mellanrum för både träningens skull och sin egen. Skön känsla efterråt, man vill egentligen köra ett pass på en gång, man känner sig riktigt mottaglig. Stelheten försvinner och blodcirkulationen igång.

Ikväll blir det än en gång medhavd nötfärsbiff och sallad till en bjudning, men börjar kännas ganska naturligt nu samt att de flesta i min omgiving numera är med på mitt upplägg och inser min seriositet i det.
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » fre 28 aug 2009, 07:23

Då var 45 min morgonpromenad avklarad, frukost intagen, matlådor fixade...nu återstår bara drink innan träning samt ett äpple, sen bär det av mot gymmet för att köra veckans sista pass; Bröst, biceps och triceps. Protein och carbodrinken består av Whey Tech fruit punch, samt Carbo Fuel citrus från PF, och BCAA från samma leverantör. Dessa smaker gör sig väldigt bra ihop, men ser fram emot nya leveransen av kosttilskott som precis anlänt, SÅ KUL! Tack för det Ingmar. Smaker av både jordubb och choklad denna gång!

Har varit en riktigt bra träningsvecka, har fått till pass efter pass, vilket känns fantastiskt bra...fortfarande träningsvärk i benen från i tisdags och ryggen känns av sen igår! Passet jag har framför mig är inte favoriten, men det är nog för att jag bara vill köra axlar hela veckan! Detta för att jag varit inne på föregående års bilder från Fitnessfestivalen och insett att man ligger lite efter där, men å andra sidan har man ju en del kvar att bli av med innan man ser vad som verkligen finns under allt fett. Väldigt kul och inspirerande att kolla på alla bilder från FF! Man börjar genast visualisera sig själv på scen...vad som behöver tas tag i; bikini, posering, skor m.m. Längtar så...

Blir en kort dag på jobbet eftersom jag jobbar helg. När jag slutar för dagen är det raka vägen mot ICA för att handla helgens, men framförallt morgondagens mat!! Blir mer rena kolhydrater denna gång...ska försöka hålla mig från alla lockande lördags hyllor.
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » sön 30 aug 2009, 21:30

Då var jobbhelg och ätardag avklarade!

Känns skönt att återgå till söndag och dieten konstigt nog...tror att man blivit lite knäpp nu när det gått hela 7 veckor...man börjar bli van med sina rutiner och maten man äter i veckorna. Det hör till numer med vägning av råvaror, strikthet, regelbundenhet och alla kosttillskott var och varannan timme. Man har en annan livsstil som accepteras och är omtyckt. Det känns som att man hamnar på villovägar på lördagen. Det dåliga samvetet sätter in och det känns nästan som man gjort något förbjudet och borde skämmas...

När det nu gått 7 veckor så börjar man även se stor skillnad i kroppen dagen före, under och efter en påfyllnadsdag. Idag känner jag mig redigt svullen och "pluffsig" i kroppen, känner inte alls igen den. Precis samma upplevelse som förra söndagen. Vet inte om jag äter för mycket mån tro?! Trots att jag försökte dra ner denna gång...(3 fikabröd, 1 bar och vanlig mat däremellan...och ganska mycket bröd iof...)

Imorgon blir det hårdträning, militäriskt!! Denna mage kan ju inte få vara med längre, inte passande. Oanständig! Men höjer motivationen ÄNNU mer att köra hårt. Nu ska kolhydraterna komma till nytta.

Men helt underbart trevligt med LÖRDAG! Ser fram emot promenaderna och mina löparrundor som är inplanerade denna vecka. Pga.. ovan nämnda anledning blir det inga bilder. Får vänta en dag eller två...(t.o.m. fingrarna är toksvullna, så jag inte ens får på mig ringarna, vaderna ser ut att tillhöra en gammal tant med vattenfyllning, som inte använt sina stödstrumpor på ett bra tag)

Nästa vecka blir det lite lugnare med jobb=mer tid för träning, blogg och bilder!
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Återgå till Jannie Erikssons Blog/Träningsjournal