Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 6

Jannie Erikssons Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 6

Inläggav Jannie Eriksson » mån 17 aug 2009, 20:41

VECKA 6!

Vikt denna morgon efter frukost; 62,1 kg.

Precis som Frida beskriver efter helgens vistelse i Västerås, så känner jag mig också otroligt motiverad och inspirerad att göra det bästa av alla träningspass, att ta tillvara på varenda tillfälle till att växa och utveckla träningen.

Känner mig extra motiverad denna vecka då det gick sisådär förra. Nackbesvären och en mindre förkylning gjorde att det bara blev 2 pass. Så jag fortsätter där jag slutade, och idag blev det rygg och axlar pass 2.

Breda Latsdrag
Stående rakarmade latsdrag
Latsdrag med smalt pronerat grepp
Stående enarmsrodd
Axelpress
Sittande lutande hantellyft framåt
Stående skivstångsstötrotation
Sidolyft med kabel bakom ryggen

Efter helgens läxa(Fredriks uppmanande att SÄNKA vikterna)så gick passet helt annorlunda till. Satsade på teknik och på att hitta kontakt/rätt muskler. Gick så mycket bättre. Fortsätter nog på detta spår! Mitt problem har ju alltid varit att jag tar i med nacken, kompenserar med andra muskler. Ska bli ändring på det nu, om jag inte vill sluta med en enda stor tjurnacke.

Dagens intag;

3 ägg, amino-X och total pack vitaminer och mineraler från PF
Keso/kesella med hallon
Kyckling, potatis och sockerärtor
keso/kesella och apelsin samt omega 3 från PF
Nötfärsbiff med tillredda morötter och champinjoner

Nu; Night Charge och ZMA-X från PF

Nu är det läggdags! Ladda inför bröst, biceps och triceps imorgon kl 07.45 i vanlig ordning. Uppstigning 06.30.
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Re: Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 6

Inläggav Jannie Eriksson » tis 18 aug 2009, 20:05

Känner redan av träningsvärken från morgonens pass! Värker i bröst, biceps och triceps. Skönt!

Körde enligt coach anvisningar, så sänkte vikterna till siffror man knappt började med på gymmet...

Bänkpress; 20kg...
Hantelflyes; 5kgs hantlar...
Lutande hantelpressar; 9kgs hantlar
Kryssdrag; 5kg
Skivstång; 14kgs stång
Hammer curl; 5kgs hantlar
Skullcrusher; 12kgs stång
Triceps push down; 10kg

Inga imponerande siffror, men efter att ha insett att man tränat fel i flera år så får man ta till såna medel. Gå tillbaka till ursprung och lära sig att ta i på rätt sätt. Verkade ge resultat så som det känns just nu i kroppen. Men imorgon blir det vila...hade allra helst kört varje dag denna vecka när man är så motiverad. Men när jag frågade coach Jocke om detta så sa han blankt NEJ! så måste ta till mig och lära mig att vilan är viktig...
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » tis 18 aug 2009, 20:27

DSC00274.JPG
DSC00277.JPG
DSC00279.JPG
DSC00280.JPG
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » ons 19 aug 2009, 07:24

Träningsvärk utan dess like! Bröstet ömmar, känns som det är en jätte-inlammation! YES!

Skönt med vilodag idag. Såfort man har vilodag, är det som att kroppen uppfattar detta före en själv och man blr nästan mer trött än vanligt. Som att man slappnar av och tillåter sig att sova lite längre, och ta dagen lite mer med ro. Igår kändes det som jag ville dra av alla veckans pass på en gång, eftersom jag hade så mycket energi. Men längtar oavsett till nästa pass...

Tempot på jobbet har ökat markant sedan juli månad, alltid lika kul att se förloppet när man jobbar på gym. Jan, feb, mars då ska alla sätta igång och träna. Ångesten sedan all julmat och formen inför sommaren börjar göra sig påmind. Det blir en ordentlig skjuts upp av kortförsäljningen, men den avtar lika fort...Folk tränar ihärdigt i några veckor, möjligtvis månader för att sedan abrupt sluta med denna nya hobby. Likaså är det nu efter sommaren. Alla kommer på samtidigt att det kanske var dags att ta tag i det där med träningen?! Veckorna är inget undantag...de följer säsongerna. Mån, tis och ons är det tjockt av folk i gymet, trängsel bland maskiner...för att mot slutet av veckan lämnas helt öde. Lustigt?!

Så snart är det dags att bege sig till ormgropen som uppstått på jobbet och försöka tuta i folk att uttnyttja sina kort och träna REGELBUNDET för egen vinning!
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » fre 21 aug 2009, 06:34

För första gången under dieten, så blev jag igår illamående p.g.a. hungern. Den satte in mitt i det brutala BEN passet...kapade de två sista seten (var dessutom helt körd, benen darrade och kunde inte hålla mig upprätt..)drog hem illa kvickt för att dra i mig proteindrink och keso och kesella...det lugnade sig efter det. Men vidrigt sålänge det varade. Kan ha vart benpasset som uppmanade till detta.

Dock känner jag inte av så mycket träningsvärk idag...trist. Man vill ju ha belöning för mödan! Men man gör aldrig tillräckligt vid benträning. Man kan alltid ta ut sig lite till. Ramlar man in i väggen, ihop på golvet eller kräks efter passet så börjar man ju närma sig failure.

Idag är det favoritpasset på schemat! Rygg och axlar! Därefter kort fredag, eftersom jag jobbar nästa helg. Sen, inte många timmar till lördag! Har inhandlats ett VÅFFELJÄRN tills dess! Längtat hela veckan...Det ska även fikas i vanlig ordning, och sedan på middag på kvällen. Rätt skönt när man kan bete sig som vanligt och tacka ja till det som bjuds.
Behövs fyllas på nu, känns i kroppen att det är fredag. Klen o dan. Nu ska det bli ändring, o BYGGAS RYGG O STORA AXLAR!
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Fredrik Carlsson » fre 21 aug 2009, 09:05

Hunger vet jag inte låter mer som ett sockerfall, kan bero på många olika faktorer.
Bla av 1: stress 2:att det gått gått fel mellan mat tiderna före passet 3: sömnbrist 4: att du gjort någon aktivitet eller sysslor utöver dina vardagliga rutiener då räcker inte näringsintaget till för att hålla blodsockret jämt...

på ditt intag så är det inte maten utan något av ovanstående som troligen gått lite fel.

Kan finnas andra faktorer med givetvis men dessa är de vanligaste när detta händer.

Och tänk nu på vad vi sa förra helgen: fylla på betyder inte äta massa extra JUNK FOOD! utan ren mat rena kolhydrater då får du full effekt.
En efterrätt ska komma efter mat inte före tänk på det...

Kämpa på nu
"When I go out there onstage, I want to be more than just a blocky guy who waddles onto the posing platform. I want the girls to feel something." Tom Platz
Användarvisningsbild
Fredrik Carlsson

Inläggav Jannie Eriksson » sön 23 aug 2009, 17:28

Helgen har varit helt ok, förutom att jag åkte på en mindre snuva. Därav blev det lugnt utan några större tillställningar.

Igår var det ju den omtalade lördagen igen. Så trevlig och så gott att få äta och fylla på depåerna! Det blev olika frallor till frukost samt efterlängade våfflor med grädde och sylt! Sushi till lunch och grillad kyckling med haloumi och potatis till middag...inte så illa denna gång...men det var ju den riktiga maten...det kommer mer...däremellan intogs även rabarberpaj med hemmagjord vaniljsås, chokladbollar, chokladpannacotta och chokladbar...alla ting som efterrätter precis enligt coach uppmaning. GOTT!
Nästa lördag kommer se annorlunda ut. Har tagit coach visdomsord till mig och ska hädanefter satsa på mer ordentlig mat med rena kolhydrater istället för allt detta socker. Känner själv att det blir lite mycket. Fungerar tyvärr lite som en envis 4-åring när någon säger åt mig (fredriks kommentarer i senaste inlägg) och måste uppleva saker och ting själv innan jag tror på det. Nu vet jag efter många lördagar att sockret inte gör mig gott, varken under lördagen, eller söndagen. Somnar bara överallt och blir helt matt i kroppen. Nu blir det annat framöver!

Ser fram emot att träna imorgon! Har gått på massage två veckor i följd nu och känner markant skillnad i rygg och nacke. Så blir återbesök nu på onsdag. Kanske är massören som är rätta receptet för ryggen, snarare än naprapaten som jag tott innan. Äntligen går det framåt! Dessutom blir det morgonpromenad innan frukost imorgon. Det var ju ca ett halvår sedan jag ägnade mig åt kondition över huvudtaget. Har lagt det åt sidan lite bara...innan hölls det ju ett flertal spinningpass och löprundor. Sista löparsvängen var jag ute i 1 1/2 timme...tror inte den konditionen finns kvar...efter promenad och frukost blir det träning; hårt, med högt tempo och rätta vikter.

Bilder tagna för flera veckor sedan, i början av dieten. Saknar dessvärre känslan av att vara lite fylligare och muskulösare...fettet får en omedelbart att se större ut.
DSC00200.JPG
DSC00199.JPG
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Fredrik Carlsson » mån 24 aug 2009, 09:16

[quote="Jannie Eriksson"]Helgen har varit helt ok, förutom att jag åkte på en mindre snuva. Därav blev det lugnt utan några större tillställningar.

Saknar dessvärre känslan av att vara lite fylligare och muskulösare..

8-| ?
Hmm du har ökat muskler nu mot då och har tappat massor med fett.
Fylligare ja det var du ! men mer muskler hade du inte ;)

Hmm tänk om fröken hur det igentligen ligger till , lärdom 1 = lyssna på vad jag säger , kan inte ljuga om kroppar det är emot min religon...

Kram på dig, och kämpa på .
"When I go out there onstage, I want to be more than just a blocky guy who waddles onto the posing platform. I want the girls to feel something." Tom Platz
Användarvisningsbild
Fredrik Carlsson

Inläggav Jannie Eriksson » mån 24 aug 2009, 11:19

Till fredrik från jannie "Ibland tänker jag högt bara...men förstår ju ekvationen. Om jag letar i arkivet så minns jag nog att du sa nåt liknande sist. Ska memorera o lyssna...o äta mindre socker..."
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Återgå till Jannie Erikssons Blog/Träningsjournal