Jannie Erikssons träningsjournal vecka-5

Jannie Erikssons Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Jannie Erikssons träningsjournal vecka-5

Inläggav Jannie Eriksson » mån 10 aug 2009, 20:23

Ny vecka, nytt träningsupplägg!

Så kul med nytt program! Idag blev det rygg och axlar. Trots att ryggen känns av ordentligt och att övningarna inte går att få till helt hundra, då ryggen är stum och rotationen ur funktion, så var passet helt ok!! Börjar tycka om att köra så många set.

Dessutom SÅ tacksam över att få vara med i talangjakten. Helt fantastiskt att få riktlinjer av kunniga personer, man blir som en robot, bara att ta till och göra som man blir tillsagd.

Övningarna blev följande: Rodd till nedre mage, liggande lutande hantelrodd, skivstångsrodd, kryssdrag i kabel, sittande hantelpressar och sittande sidolyft med hantlar. Skulle även ha inkludratsittande rodd till öronen och stående extern hantelrotation men det hanns inte med. Blir lätt så när det är nytt program och man måste kolla i program m.m.

Är även tacksam över att vara tillsammans med min UNDERBARA kille, som dessutom gör mat och matlådor varje dag, samt handlar och ser till att allt finns hemma, då jag slutar relativt sent om dagarna. VAD skulle jag ha gjort utan honom. Det skulle bli minimalt med sömn, sönderstressad vardag eller en debut 2010 med annat jobb...
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Re: Jannie Erikssons träningsjournal vecka-5

Inläggav Jannie Eriksson » tis 11 aug 2009, 22:02

Hemma från jobbet först nu...inte bra för sömnen! Vill ha mer regelbundenhet i livet just nu, mer normala tider.
Det är vad som står på önskelistan (på andra plats efter stor rygg med mycket V-form, ännu större axlar och brutala ben) går det att önska? Kanske är det sin egen vilja som uppfyller dessa drömmar.

Har haft huvudvärk och nackont idag. T.o.m. så att andra ser att nacken är "upphöjd" och spänd på ena sidan. Inte ens två 500g alvedon hjälpte. Dessutom har jag varit riktigt trött. så det blev ingen träning imorse. Krävs ganska mycket för att jag ska hoppa över. Blir en massage imorgon istället. Så fort naprapaten återvänder så blir det nog ett besök där också.

Ska försöka få till ett benpass över lunchen imorgon. Ser fram emot det! Motivationen till träning finns ALLTID! Nu ska det byggas STORA ben!
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » ons 12 aug 2009, 07:16

Frukosten avklarad! 3 ägg...

Känner mig hungrig. Kan bero på att jag missade lite i matschemat igår. Det blev knappt några kolhydrater alls, med tanke på att jag missade potatisen. Blev ju ingen träning igår så tror att det inte gör så mycket, men det känns. Framförallt igår på kvällen.

Idag blir det ben! Med nytt upplägg. Bl.a. knäböj på schemat, en övning som saknats. Eller snarare en hatkärlek som saknats.

Nu börjar det kännas i kroppen att det händer en del. Byxor sitter lite lite lösare och känslan kring midjan är mindre(trots att det är det som ligger efter mest). Blir bra på lördag med fettmätning och uppdaterning kring kost och annat!
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » sön 16 aug 2009, 14:23

Blev ett kärt återseende igen igår i Västers med samtliga på detta forum!

Så kul att träffa alla igen. Sist vi sågs på kick offen var vi alla i ätartagen precis innan våra dieter skulle dra igång. Så det var rätt stor skillnad, det syns redan vid blotta anblick att det hänt en del. Vilket även fettmätningen visade. Vi alla går mot rätt håll!

Jag hade tappat 2,45kg fett och samtidigt gått upp 355g i muskler. Vilket var över förväntan. Man vet ju att man gått ner i vikt sedan första mätningen, men man har ingen koll på vad det är man tappat.

Skönt! Då är det bara att köra på igen. Känns också bra att coacherna vet hur man ligger till.

Efter sammanstrålning i Fredriks butik blev det lunch och sedan träning på hälla Outlet Gym. Det fanns tid för att gå igenom övningar, posering och andra träningsfrågor. Fredrik fick se min spända/stressade nacke och konstanterade att jag bör gå ner i vikter i stort sett alla övningar för att få tillbaka fokus och kontakt med den muskel jag tränar, för just nu sliter och drar jag till störst del med tunga vikter, och har en konstant anspänning i nacken/tar i med nacken. Så det får bli mitt största fokus just nu, samt gå till massören regelbundet.

Avslutade dagen med en middag på en Mongolisk BBQ restaurang. Gott och väldigt trevligt, precis som resten av dagen var. Så värdefullt att träffas och få ställa frågor, samt få lite inblick i vad som händer och sker. Det var en inspirerande dag och det kändes som alla var lika motiverade och förväntansfulla inför fortsättningen på resan mot lucia...

Jättekul att träffa Millan och Denice också. Stort lycka till med era dieter och Denice tävlan på SM!
DSC00463.JPG
Anneli, Sanna och Lisa.
DSC00456.JPG
Lena, Anneli, Sanna.
DSC00460.JPG
Evelinas ryggposering.
DSC00464.JPG
Fridas ryggposering.
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Återgå till Jannie Erikssons Blog/Träningsjournal