Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 3

Jannie Erikssons Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 3

Inläggav Jannie Eriksson » tis 28 jul 2009, 20:38

Äntligen inne på vecka 3!

Känns bättre ju längre in i dieten man kommer, allt blir mer verkligt och man kommer närmare och närmare resultaten.

Det är egentligen med lite skräckblandad förtjusning som man tågar på. Tiden går fort och ibland slås man av tanken att det faktiskt också har ett slut. Vi ska ju så småningom stå på scenen, i vår bästa form(denna gång...), poserandes med högklackat och smyckade bikinisar, och då dyker tanken naturligtvis upp om hurvida man ska hinna lära sig, och förbereda sig inför allt detta?! Det hinns väl såklart med under tidens gång, men det är både spännande och aningen främmande att tänka på.

Igår fick jag till ett väl godkänt rygg, bröst och magpass. Lyckades hålla ett högt tempo passet igenom, få till vikterna perfekt och samtidigt få kontakt! Ultimat med andra ord. Utdelning idag i form av ordentlig träningsvärk! Över precis hela ryggen samt fronten, på ett sätt jag inte upplevt förut. Det ömmar bara man nuddar huden/musklerna. Ska nog fortsätta så här...

Försökte få till ett liknande ben pass ikväll, men lite svårt när vi fick reda på att gymet stängde en timme tidigare än planerat, och fick nästintill kapa de sista övningarna...eller det blev väl snarare inte lika många set.

Dieten fungerar väldigt bra. Känner mig mycket lättare i kroppen och är mycket piggare än tidigare. För första gången på riktigt länge har jag till och med lyckats göra ett par fria chins...(stämmer att jag var alldeles för fet innan för att kunna utföra en korrekt sådan...)

Mer uppdatering imorgon och även bilder från måndagens pass väntar...
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Re: Jannie Erikssons träningsjournal-vecka 3

Inläggav Jannie Eriksson » ons 29 jul 2009, 20:58

Sitter o häver i mig typ femte koppen kaffe för dan för att stilla min hunger, som har varit överjävlig idag...Har bara kunnat tänka på allt man inte får äta, och omedelbart skenar tankarna iväg till "ätarlördag".
Har öppnat kylskåp och skafferiet flera gånger för att förgäves hitta något mer som man KANSKE kan få nibbla på, men det verkar lönlöst. Hade gärna stillat hungern med lite majs, som man tror sig vara oskyldigt, ja eller tillhöra kategori grönsaker men fick reda på av Coach under min vistelse till Västerås att majs INTE ingår i dieten...
"du....majs ska du ta det lugnt med...innehåller rätt mkt kolhydrater bara så att du vet..."//Fredrik C

Tänka sig...hoppas denna utsvultna känsla infinner sig på lördag, så man både kan äta majs och andra lite mer lockande ting som kanelbullar t.ex.

Har varit vilodag idag vilket känts mer än nödvändigt. Benen känns tunga och träningsvärken smyger sig varaktigt på för varje timme. Gårdagens intensiva benpass blev hyfsat trots tidbristen...VILA=VÄXA!

Kosten behöver man ju knappast uppdatera då den ser exakt likadan ut varje dag. Är inte så kinkig vad gäller variation, tycker det är ganska skönt att få rutin på måltider och för smidighetens skull.

Laddar för biceps, triceps och magpasset imogon...Här kommer lite bilder från måndagens rygg, bröst och magpass.Tycker mig se lite fler konturer än tidigare iallafall.
IMG_6682.JPG
IMG_6685.JPG
IMG_6687.JPG
IMG_6690.JPG
IMG_6693.JPG
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » tor 30 jul 2009, 21:15

Återigen sitter jag med mina kaffe och väntar på att hungern ska ge sig...tror dock jag går ur striden på bästa sätt genom att gå och lägga mig inom kort.

Har strax packat färdigt inför helgens skärgårdsvistelse till Sandhamn. Då syster har fyllt 25 och bror 20 så ska vi fira det med en helg till sjöss hela familjen. Ska bli skönt att ha långhelg och framförallt spendera lite tid med familjen, vilket inte händer allt för ofta.

De kommer iallafall få en ordentlig inblick i mitt nuvarande leverne, då jag packat matlådor, kosttillskott och allt annat som hör till för en hel helg. Kan inte förstå hur mycket pyssel, vägande och planerande det krävs bara för att åka bort för några dagar...allt är beräknat in i minsta detalj.

Blir dessutom lagom kul när vi ska ut och äta på restaurang på fredag kväll. Kommer behöva vara den där vansinnigt jobbiga gästen som ber om att få göra om hela menyn. Synd att middagen inte äger rum på lördag istället...medan de övriga beställer in tre rätters, dricker vin och mumsar på brödkorgen så får jag så vänligt hålla mig till kyckling, sallad, vatten och kaffe...diciplin. Faktum är att jag inte tycker det är så besvärligt, jag är så glad att jag är på väg mot mitt mål, och när det är som jobbigast behöver man bara tänka på lördagarna så lugnar det.

Lite synd att jag aldrig vägde mig innan dieten började. Sista gången var på kick-offen kvällstid, efter en massa godis och dyl...tror mig minnas att vikten låg på 65, någonting. Har inte vägt mig sen dess, då jag inte äger någon våg. Och att väga sig på gymet olika tider på dygnet tror jag inte ger så rättvisa siffror. Ska nog inhandlas snarast.

Idag blev det biceps, triceps och mage. Gick fantastiskt bra. Inte så intesivt som önskat men ha redan börjat få träningsvärk i triceps.

Nu blir det NIGHT CHARGE och ZMA X från PF innan läggdags.
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » fre 31 jul 2009, 07:24

Då var frukosten avverkad och snart bär det iväg till Sundbybergs Sats.

Frukosten idag bestod av 3 ägg, TOTAL PACK(vitaminer och mineraler från PF) samt AMINO-X från samma leverantör. Ett äpple har också intagits då det är godkänt innan träning. Kaffe naturligtvis...och nu kvarstår bara alla shakrar med protein och kolhydrater, sen är jag redo.

Idag blir det axlar. Favoritpasset, förutom rygg. Kan detbero på att det är det man känner att man behöver justera och förbättra mån tro? Ska bli kul iallafall. Sen är det fortsatt packning inför helgens äventyr!
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » sön 02 aug 2009, 21:59

Då var man hemkommen efter en helg till sjöss! Trevlig och omständigt på samma gång.

Mycket att planera och tänka på under en diet, framförallt när man är på resande fot. Matlådorna var uppstyrda innan vi for men det är inte allt för kul att sitta med dessa medan de övriga frossar i massa gott.

Men sen kom ju också den efterlängtade lördagen som denna gång, likaväl som förra, gick galet för mycket över styr. Hade sett fram emot Sandhamns bageriet på morgonen och kardemumma bullen till kaffet på eftermiddagen. Men väl på plats inhandlades bröd för 300kr...visserligen till hela familjen...men ändå, mycket bröd och bullar blev det. Förutom det åts det; Pannkakor med grädde och sylt, 200g hamburgare med pommes frites, glass, godis m.m.m.m....
Behöver jag tillägga att jag inte kunde somna p.g.a magsmärtor? Dock var det återigen värt det.

Idag är man tillbaka i vardagen igen, vilket känns bra och lugnande på något konstigt vis...Är stolt över denna övergång, att man kan förhålla sig så strikt redan dagen efter, vilket jag annars haft så svårt för. Innan dieten så unnade man sig gärna på fredag-kväll...vilket gjorde att man likaväl kunde ha det lite trevligt på lördagen...och varför inte fortsätta på söndagen när man ändå är i gång...och så hade man helt plötsligt "unnat" sig hela helgen. Lite annorlunda denna gång.

Idag har PROTEINFABRIKKENS leverans kommit. Tack än en gång Ingmar! Blir som ett barn på julafton. Imorgon träning och intag av dessa trevliga produkter! LÄNGTAR.

Försöker lägga in bilder men det går inge vidare och nu måste jag verkligen sova, det får bli imorgon.
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Återgå till Jannie Erikssons Blog/Träningsjournal