Jannie Erikssons träningsjournal- vecka 2

Jannie Erikssons Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Jannie Erikssons träningsjournal- vecka 2

Inläggav Jannie Eriksson » mån 20 jul 2009, 20:36

Nu äntligen börjar saker och ting falla på sin plats! Dieten fungerar som sagt förvånandsvärt bra. Man är ju hungrig största delen av dagen...men det går att uthärda...största lasten och numera förlusten är nog mina bars, som jag gillar i alla dess former och smaker...Idag hade jag ett begär som inte uppstått innan, men med tanke på att man har lördagen fri så blir det mycket lättare att släppa tanken just då. Sitter just nu och dricker te, vilket är ett bra substitut till efterrätt eller det sötsug som brukar infinna sig efter middagen. Det mättar iallafall för stunden.

Träningen börjar bli ok också. Nog för att man kollar mycket i programet medan man kör, vilket sinkar en massa tid och insensitet, så börjar det ändå bli kvalité av passen, vilket är det absolut viktigaste. Kan bli ordentligt puppig om det inte fungerar och kvalitén brister.

Hade lite frågor kring kost och träningsupplägg (teknik, intensitet, övningar, reps m.m.m.m.) så det var lika bra att åka till Västerås i söndags för att ta hjälp av coacherna. Var verkligen behövligt. Tränade och passade på att fråga om alla "småfrågor" som dyker upp titt som tätt under veckorna. Som tur var hade både Jocke och Fredrik tid. TACK snälla för all hjälp. Idag blev det rygg, bröst och mage, som gick bra mycket bättre, efter alla tips och råd. Däribland tog jag till mig rådet ang mina vikter och sänkte dem, vilket såklart blev en stor skillnad i utförande och kontakt.

Lördagen som var fri blev inte så överkonsumerad trots allt. Kändes inte riktigt som att det behövdes...kan tänka mig att det blir svårare en bit in i dieten och att lördagarna blir mer värdefulla. Dock vet man inte hur länge de fria dagarna kvarstår...Denna gång blev det iallafall; bröd! till frukost, lax och dillstuvad potatis till lunch. Därefter; en halv kula saffransglass, vinbär, proteindrinkar och till middag blev det 14 bitar sushi...det hade jag längtat efter! men efteråt ångrade jag mig illa kvickt och insåg att jag hellre velat ha ett MAX-mål....

Känns lite tjatigt att lägga in kostschemat för dagen då det har sett exakt likadant ut som förra veckan. Däremot kommer det uppdatering på fysiken samt träningsbilder från morgondagens benpass som väntar...fy fan..
IMG_6662.JPG
Hamnen i Waxholm
IMG_6667.JPG
Glassbaren. Helgens höjdpunkt!
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Re: Jannie Erikssons träningsjournal- vecka 2

Inläggav Jannie Eriksson » ons 22 jul 2009, 21:11

Nu börjar sötsuget och begäret efter saker som inte står i regelboken att infinna sig! Är sugen på precis allt...kan inte riktigt utföra mina dagliga sysslor(inte riktigt så illa...)då jag distraheras av tanken på fantastiska påfyllnads-lördag mest hela tiden...då ska det intas barer, maxmål, fika, m.m.m.m ALLT!

Tyckte ju att första veckan och även starten på denna gått så bra! Kanske normalt att begäret sätter in så här dags?! vad vet jag. Känner mig dock VÄLDIGT tunn och liten. Nästan skamligt att lägga upp form-bilder...

Dagens bilder är inte lika farliga som de ser ut...det är bara en elastisk stöd tejp för den eventuella sprickan i revbenet eller blödning i musklerna däremellan, sedan jag ramlade i trappen. Var hos naprapaten igår då ryggen är riktigt stum, och fortfarande känns ganska ordentligt i vissa utföranden, exempelvis vid alla ryggpass. Rotationen är inte helt hundra. Vill bara påskynda detta så jag kan köra på ordentligt och få kontakt. Efter naprapatbesöket blev det BEN! Ett halvdant pass...får inte till det riktigt.

Idag har det varit vilodag. Kosten är strikt hållen och sköts exemplariskt. Imorgon blir det äggröra/omelett till frukost med champinjoner, tomater, rödlök och ruccola. Denna förändring är väl behövlig då jag nästintill spyr vaje morgon då tre ägg ska intas bara sådär, utan någonting till...sköljs vanligtvis ner med typ tre liter vatten.
IMG_6676.JPG
IMG_6677.JPG
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » tor 23 jul 2009, 09:52

Har precis kört ett biceps, triceps och magpass.Har bra pump fortfarande, men det till trots så är jag fortfarande inte ett med upplägget...
Det blir inte samma intesitet som förr, känner mig som en riktigt slöfock. Gäller kanske bara att man studerar det lite mer i förväg och har mera tid på sig så att man hinner göra i ordning alla övningar (då upplägget är konstruerat likt en cirkelbana med hög intensitet, minimal vila och stegrande vikter.) Det blir lite meckigt om man inte har tillräckligt med tid på sig, men behöver nog ta hjälp av vår kära master coacher Jocke och Fredrik när vi ses nästa gång i mitten av aug.

Då blir det förövrigt fettmätning igen, vilket jag ser fram emot! På den fronten känns det som att det går åt rätt håll! Denna morgon blev det omelett som sagt. Gott med alla grönsaker till men annars rätt tråkig och torr...använder ju inte samma ingredienser som förr direkt, som t.ex. ost och röd mjölk...

Kosttillskotten från PROTEINFABRIKKEN är iallafall helt fantastiskt goda! Jag är en stor fantast av tillskott och har gått igenom mkt utav utbudet, kan därav medge att PF verkligen är av bra kvalité och HÖGT på TOPP listan. Verkar som de övriga talangerna håller med. Kan rekomenderas med andra ord!
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Inläggav Jannie Eriksson » sön 26 jul 2009, 18:41

Ätardagar på gott och ont...

Kroppen ligger på underskott hela veckan, med strikta tider och måltider var dag. Och längtan efter lördagar, som numera är fridagar, blir så förvantansfull och laddad att när den väl kommer går det lätt överstyr. Hade in i minsta detalj planerat vad som skulle förtäras under dagen, men dock inte räknat med att det skulle sluta i koma!

Blev både bröd, thaiwok, XL kokos barer, frukt, XL maxmål (dvs 1 extra burgare och extra mycket pommes frites samt tre olika dippar...) och mycket annat smått under dagen. Kroppen måste fått en ordentlig chock för på kvällen var jag inte bara trött av alla kolhydrater, utan låg utslagen med lite lätt frossa och magont! Kanske ska ta o lugna ner mitt intag lite under de fria dagarna...
Magen som bara för två dagar sedan började bli relativt platt, står nu ut likt en 4 månaders graviditet. Men å andra sidan får man skylla sig själv då coacherna varnade för just detta.

Rätt tråkigt på söndagar när man ska gå tillbaka till det militanta kostschemat. 3 ägg, keso, kesella, apelsin, 120g kyckling, sallad, 10% nötfärs m.m.....men märker att det händer saker med kroppen var dag så det är otroligt motiverande och spännande iallafall. Enda oron för tillfället är att träningen inte fungerar...får inte ordning på det och känner att det blir allt för många usla pass...att tiden rinner iväg och jag inte får någon träning "utförd" på det sätt jag skulle vilja. Nu vill man ju vara totalt fokuserad och känna att man växer...

Blev axlar i fredags; Sittande hantelpressar, stående extern hantelrotation, sittande lutande sidolyft med hantlar, sidolyft med kabel bakom rygg, stående drag till hakan med kabel.
DSC00194.JPG
DSC00195.JPG
Veckans meny...inte lika rolig som gårdagens...
DSC00196.JPG
Lite blekfet och tynat bort till ingenting, men bjuder på bicen ändå
Användarvisningsbild
Jannie Eriksson
Talangjakten 2009

Återgå till Jannie Erikssons Blog/Träningsjournal