Nu äntligen börjar saker och ting falla på sin plats! Dieten fungerar som sagt förvånandsvärt bra. Man är ju hungrig största delen av dagen...men det går att uthärda...största lasten och numera förlusten är nog mina bars, som jag gillar i alla dess former och smaker...Idag hade jag ett begär som inte uppstått innan, men med tanke på att man har lördagen fri så blir det mycket lättare att släppa tanken just då. Sitter just nu och dricker te, vilket är ett bra substitut till efterrätt eller det sötsug som brukar infinna sig efter middagen. Det mättar iallafall för stunden.
Träningen börjar bli ok också. Nog för att man kollar mycket i programet medan man kör, vilket sinkar en massa tid och insensitet, så börjar det ändå bli kvalité av passen, vilket är det absolut viktigaste. Kan bli ordentligt puppig om det inte fungerar och kvalitén brister.
Hade lite frågor kring kost och träningsupplägg (teknik, intensitet, övningar, reps m.m.m.m.) så det var lika bra att åka till Västerås i söndags för att ta hjälp av coacherna. Var verkligen behövligt. Tränade och passade på att fråga om alla "småfrågor" som dyker upp titt som tätt under veckorna. Som tur var hade både Jocke och Fredrik tid. TACK snälla för all hjälp. Idag blev det rygg, bröst och mage, som gick bra mycket bättre, efter alla tips och råd. Däribland tog jag till mig rådet ang mina vikter och sänkte dem, vilket såklart blev en stor skillnad i utförande och kontakt.
Lördagen som var fri blev inte så överkonsumerad trots allt. Kändes inte riktigt som att det behövdes...kan tänka mig att det blir svårare en bit in i dieten och att lördagarna blir mer värdefulla. Dock vet man inte hur länge de fria dagarna kvarstår...Denna gång blev det iallafall; bröd! till frukost, lax och dillstuvad potatis till lunch. Därefter; en halv kula saffransglass, vinbär, proteindrinkar och till middag blev det 14 bitar sushi...det hade jag längtat efter! men efteråt ångrade jag mig illa kvickt och insåg att jag hellre velat ha ett MAX-mål....
Känns lite tjatigt att lägga in kostschemat för dagen då det har sett exakt likadant ut som förra veckan. Däremot kommer det uppdatering på fysiken samt träningsbilder från morgondagens benpass som väntar...fy fan..