Frida Synnebys träningsjournal - Vecka 22

Frida Synnebys Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Frida Synnebys träningsjournal - Vecka 22

Inläggav Frida Synneby » mån 07 dec 2009, 15:25

Jag skulle vilja skriva någon riktigt bra och uttrycksfullt som verkligen förmedlar uppskattning, glädje och innerlig tacksamhet ;
till både coacher och teamkamrater :wub:

..men just nu saknas mig både tiden och orden. Jag är inge skicklig på att förklara mig i skriven text.

Halvåret har verkligen varit en resa på flera plan och det har varit oerhört värdefullt för mig.
Samtidigt är jag övertygad om att både värdet, erfarenheten och upplevelsen kommer växa med tiden - och viss distans till äventyret och senaste helgen.

Tävlingen var fantastisk xD
Coach Fredriks arbete backstage så imponerande..!
Visst, väl på scen glömdes allt man lärt och lillhjärnan tog över. Man hamnade tillbaks i gamla felaktigheter kring exempelvis posering och handlade reflexartat. Just för att man bara njöt och hade kul. Nästa gång lär man ha en annan approach.

Tack för allt Fredrik & Jocke! Tack teamkamrater och "medresenärer" under bloggandet!! Tack Proteinfabrikken, Ingmar, Gulli, Millan m.fl för att ni backar upp oss!
Tack Jannie & Micke för att ni tar hand om mig så bra :wub:

En extra varm tanke riktad till Fredrik som tillät mig åka mot Gbg fast jag verkligen var sjuk,
och gå upp på scenen trots att varken formen eller hälsan fanns där. Längtan & viljan besatt jag och det förstod du.

P1000670_2.jpg

P1000678_4.jpg

P1000683_2.jpg
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Re: Frida Synnebys träningsjournal - Vecka 22

Inläggav Frida Synneby » mån 07 dec 2009, 21:26

Fint kort på hela gänget från fredagens första samling :wub:

Här skulle det några timmar senare vara invägning och krylla av tävlanden, laddning och nervositet.
Trångt, otroligt varmt, långsaaamt - men trevligt.

IMG_2669_2.jpg
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Inläggav Frida Synneby » fre 11 dec 2009, 12:52

Vi har blivit beordrade att låta kroppen vila från styrkan,
och jag som varit riktigt ordentligt sjuk har mycke´ att ta igen

...men trots det är jag JÄTTELOCKAD till gymmet och köra på igen!
Tänkte träna rygg i morgon. Kvällens julbord kommer ge kraft till muskelgruppen som, för mig, för jämnan, är prioriterad.

Har börjat spåna på ett bra framtida upplägg, inspirerat av de lärdomar man vunnit under talangjaktsresans gång. Träningsdagbok vill jag absolut föra (även om Fredrik har sagt att man "ska ta i så man inte orkar skriva på gymmet") - för då känns det roligare för mig.
Maten funkar alltid fint, så det får rulla på som vanligt.
Det jag saknat mängder under senaste halvåret är löpningen :wub: Men då måste jag vara helt kry först.
och yogan kommer det finnas mer tid för. ´Ljuvligt!

Funderar på hur man bäst cyklar upplägget över 2010. Sådana funderingar känns motiverande! Härligt att känna motivation och ha en massa kraft i kroppen :D
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Fotokavalkad

Inläggav Frida Synneby » lör 12 dec 2009, 13:01

Har fått flera meddelanden med önskemål om fler foton från helgen, på mina teamkamrater...;

Så håll tillgodo!

IMG_2685.JPG

IMG_2686.JPG
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Backstage lördag!

Inläggav Frida Synneby » lör 12 dec 2009, 13:16

P1000582_2.jpg

P1000574_2.jpg

P1000572_2.jpg
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

I backspegeln

Inläggav Frida Synneby » sön 13 dec 2009, 13:10

Den här veckan har varit konstigt tom. Jag är lockad att träna och ska åka mot gymmet strax. Oj, vad härligt det ska bli! :D
Ska höra med Jocke om man kan gå på hans ryggprioritering igen framöver. Kanske bör kroppen vänta längre...?

Förra helgen var verkligen jättekul!
Mer lättsam och avslappnad än jag trodde. Man behöver inte vara nervös inför en tävlingshelg och min inställning inför tävlandet har absolut förändrats av erfarenheten.

Så med första tävlingen i backspegeln är det en del jag kommer göra annorlunda framöver;

- Redan på plats upptäckte jag att mina egna ögonfransar både är längre och vackrare än de "lösa".
Mina egna naglar längre och vackrare än de falska, som för övrigt både är svåra att hantera och hantera saker med.
Onödigt bestyr!

- De högre klackarna ska jag absolut upp på till nästa gång för att balansera upp min långa rygg (nåja, lång i förhållande till korta ben).

- Mina dräkter jag sytt kommer bli perfekta. Det var bra att jag lade ner en massa mer jobb att sy om dem. För mörk dräkt döljer min putande mage och skurning är mycket bättre än på den jag använde vid showandet förra helgen. Dessutom kul att göra sina egna. Det är verkligen min grej!!!

- Krav;
Många tårar har fällts helt och hållet i onödan!!!
Jag gick upp på scenen med urusel form efter sjukdom, men skämdes trots allt inte alls - tvärtom, jag var stolt!
Kraven att följa Jockes träningsupplägg har stressat. Har det stått 5 set med 15 reps på en viss procent av det man maxar så har jag gjort allt för att följa det. Och har känt misslyckande om omständigheter eller kroppen satt käppar i hjulet.
Glädjen på gymmet har försvunnit i kombination med de "måsten" jag haft i huvudet. Att följa ett kontrakt har för mig känts "stort" och ansvarsfullt.
Då jag ser tillbaks på äventyret önskar jag att jag tagit det med en nypa salt.
Talangjakten vill ju visa på att dte går att kombinera en tävlingssatsning med jobb, familj och andra åtaganden. Således har jag gjort fel som prioriterat bort alltför mycket - och bitvis mig själv.

- Inställning;
Här kommer den viktigaste insikten av dem alla.

Jag har svårt att kombinera fitness/kroppsbyggning/tävlande med mina andra intressen och mina grundläggande normer.
Då jag gör något vill jag göra det till 100 %, annars får det liksom vara.
Men i detta fall går det inte utan att köra över mina värderingar och "mitt hjärtas inre röst".

Det är en fantastisk känsla och insikt att upptäcka att man faktiskt kan både träna, tävla och intressera sig för fitness "lite halvdant". Jag må vara den ende, men måste prioritera att må bra. Det är häftigt att kunna känna att man vill fortsätta enbart för kul och inte för placeringar.
Då folk har sagt till mig att "man tävlar enbart mot sig själv" har jag inte riktigt kunnat ta det till mig. Det kan jag nu.
I och med det har också mina fördomar - och i viss mån förakt - inför sporten både uppmärksammats av mig själv, och drastiskt minskat.

Så många varma, härliga människor som jag träffade i Göteborg har jag sällan mött. Och stämningen var inte bara hög utan förvånande nog prestigelös.
Man kan alltså göra det helt på sitt eget sätt, med sin självkänsla på topp och anamma det som för en själv känns kul, rätt och utvecklande.

Under det här halvåret har jag inte bara växt i muskelmassa utan också som människa. Tack till coacher och teamet för trevligt sällskap och utvecklande, lärorik kunskap! :wub:

Hoppas ni alla får en fin Luciadag !

IMG_0793.JPG
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Inläggav Frida Synneby » sön 13 dec 2009, 20:59

...som att vara tillbaks! Härliga minnen xD
Tack Fever för alla foton och filmer du delar med dig av och glädjen du & din familj sprider!!
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Inläggav Frida Synneby » mån 14 dec 2009, 06:36

Hej hopp!

Måndagmorgon och vecka 23 efter att vi i talangjakten träffades för kickoff i Norrköping.

Nu kommer några sköna - och fria - julveckor följa för mig, med god mat och träning på känn.
Sedan ska jag börja träna utifrån Joachims The Maximum Muscle Guide. Det ska verkligen bli spännande! Gillar Jockes kostupplägg mängder!
The Maximum Muscle Guide

Jag tror att jag samtidigt ska fortsätta skrivandet i min gamla blogg http://www.fitnessfrida.blogg.se
FitnessFrida
Kändes festligt att öppna den igen igår och läsa vad man skrev och tänkte innan talangjaktens egentliga start.
Och det är väl just därför man skriver; för att kunna blicka tillbaka på processen. Att bokföra ett specifikt tränings- och kostupplägg i en blogg känns också motiverande.

Men först njuter vi av julen...
Hoppas att den blir allt ni önskat !

IMG_0773.JPG
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Återgå till Frida Synnebys Blog/Träningsjournal