Frida Synnebys träningsjournal - Vecka 18

Frida Synnebys Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Frida Synnebys träningsjournal - Vecka 18

Inläggav Frida Synneby » mån 09 nov 2009, 11:46

....vecka 18 !?! :? jisses!

Nu känns det iaf som om poseringen sitter och skorna börjar jag trivas i.
Dessvärre är det inte bara fettet som försvinner bort, utan man känner sig väldigt liten, klen och "muskelLÖS" i största allmänhet.
Men i största allmänhet mår jag också riktigt bra nu! Det är iaf riktigt RIKTIGT kul :D

Antar att det är för sent att önska sig större ben till jul. Har alltid tänkt att det "är iaf ngt jag har", men har fått tänka om. Blir en lång önskelista till nästa år :whistle:
Hihi, lustigt att man redan - om än bara "mentalt" - börjar planera till Lucia 2010 :oops:

- 25 dagar kvar idag ! xD
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

"Det ska svänga om en fitnesstjej"

Inläggav Frida Synneby » tis 10 nov 2009, 21:49

Igår gick träningen grymt bra och idag var det mer tveksamt. Det följer alltså samma trend som vanligt - att energin dalar ju längre in på veckan man kommer.
...men idag är det ju bara tisdag!?! 8-|
Skyller på att jag knappt sov något i natt. Brukar aldrig ha svårt att somna , men igår låg jag och funderade på både det ena och det andra. Lääänge.

Syr om dräkterna från scratch. Fick rådet att byta färgerna med varandra mellan dräkt och bikini, och förstår verkligen motivet/anledningen (även om jag egentligen tycker ursprungstankarna var "snyggare"). Tur att jag älskar att pyssla :lol:

Saknar cyklingen som cardio. Less på bussåkandet. Rikigt besviken på det faktiskt.
Gillar att jag "tjänar tid" på att cykla till jobbet. Skön runda - och start på dagen - om inte annat.

Formen är jag å andra sidan riktigt nöjd med. Känner mig liten & tunn, men trivs. Hade gärna haft den här formen för jämnan. Precis "lagom".

Dessvärre är inget inom kroppsbyggning "lagom". Är inte bara för liten utan alldeles för mjuk, för att bara ha 3 veckors diet kvar. Påminner mig om vad Tomas Ivering sa då jag träffade honom på mässan i lördags;

"En fitnesstjej ska det svänga om"
Jag tyckte det var klockrent! Det ska vara lite former, rundning och "sväng" i kombination med proportionerlig muskulös fysik.

...23 dagar kvar till det :jeez:
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Stiltje

Inläggav Frida Synneby » tor 12 nov 2009, 21:38

Det händer inte så mycket. Varken med formen, vikten eller energin. Både toppformen och cykeln lyser med sin frånvaro. Just nu är det den senare som saknas mig mest, lustigt nog.
För visst är jag lika liten och smalaxlad som alltid. Ur kroppsbyggarperspektiv har jag inget att komma med. Men då jag tar av mig de "glasögonen" om dryga tre veckor så kommer jag trivas igen. Kommer kännas fint att återgå till "sin egen måttstock" även om detta är ett fantastiskt spännande äventyr.

Nu är vi såpass många som 24 anmälda till korta klassen i bf. Finns ingen chans/risk att jag kommer vidare till bikinirond och står utan något att ha på mig.
- Så inget ont som inte för ngt gott med sig! :lol:

Förmiddagsträning idag, vilket jag gillar; men idag kändes inte hälsan helt 100. Oroande. Men efter träningen hade fina Evelina ringt. Värmer att vara en i en grupp som upplever samma saker och tampas med liknande hjärnspöken, svängningar; samt härliga känslosvall av lyckorus :)

- Go for it superwoman!

superwomen.gif
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Anmälningstiden ute

Inläggav Frida Synneby » fre 13 nov 2009, 20:02

Ojoj vad kul;
26 anmälda (!!!) bara bland oss "kortisar": xD

ANMÄLDA!
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Ostkakans dag

Inläggav Frida Synneby » lör 14 nov 2009, 20:53

Om tre veckor är vårat äventyr över.
Känns underligt.
Att åka på roadtrip med Magnus & Jannie till Västerås och snacka med coacherna och träffa Sanna & Erik är helkul, inspirerande och motiverande.
Är övertygad om att jag kommer sakna mina teamkamrater och coacher en hel massa efter det här.
Som jag sa till Jocke och Fredrik idag; De kommer inte bli av med mig... :oops:

Så det är med blandade känslor allt närmar sig. Men självklart en massa kul att se fram emot!

Först ska jag lägga i slutväxeln. Även om mätningarna idag var riktigt bra så har jag ett nytt upplägg från coacherna för slutspurten. Väldigt bra verkar det vara. Längtar faktiskt till i morgon och till att sätta igång med det nya.
Idag har jag njutit av en hel del nötter och så faktiskt ostkaka - så här på "ostkakans dag" (tillika Astrid Lindgrens födelsedag och Emils namnsdag).

Längtar också efter ett hårt styrkepass. I morse strulade det för sig med kommunikationsmedlen. Men det var inte mitt fel denna gången :whistle:
Slutade med att det blev taxi mot gymmet men jag kunde inte rädda tiden till axelpasset. Nu har de fått vila länge nog.

Jannie räddade nästa nödläge och kom och hämtade mig för dagens trevliga roadtrip.
Av Jannie har jag fått ett jättefint hjärta fullt med "julte" som jag ska mysa med nu ikväll :wub: TACK allra finaste vän!!!
Ska klistra en swarovskikristall på var nagel också. ´gäller att träna inför lördagen 3 veckor bort.

Novembermys!

P1000451.JPG
Rooibos-te med julsmaker och vit choklad...!

P1000446.JPG
Nagelfix
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Skön helg!

Inläggav Frida Synneby » sön 15 nov 2009, 21:07

Har haft mängder av energi i kroppen idag :D Tränade tugnt och intensivt, och fascineras av att jag har blivit såpass mycket starkare sedan Talangjaktens början. Kul!

Sitter just nu och äter sen middag fast att jag inte är hungrig. Känns skumt, men här hoppas inte över en gnutta av intaget. Då går man bara in i väggen dagen efter.

KOST
Liknande upplägg som Evelina och Magnus. Uppåt 200 gram protein, 50 gram fett och lågt på kolhydrater, fördelat på tre mål. Träningsdrinkar och kosttillskott från PROTEINFABRIKKEN på det. Fetter (oljor) enligt coachernas råd och bra upplägg över dagen. Passar mig toppen!

TRÄNING
Har avklarat 4 pass på nya programmet. Långa, men jag har kunnat hålla hyffsade vikter (för att vara jag :oops: )

CARDIO
Blir korta promenader antingen till eller från gymmet. Dessvärre buss till jobbet, då cykeln inte vill samarbeta.
Korta - men ruskigt intensiva - intervaller på det.

BESTYR
Förberedelser innan avfärd mot Gbg känns under kontroll. Tror mig ha hyffsad överblick över packning, skor, bikinin, lakan, uppvärmningsgummiband mm mm..! Tömning och laddning kommer ske enligt coachernas direktiv och där känner jag mig helt trygg :wub:

Framför mig ligger tre späckade jobbveckor och helgkurs 27-29:e på Konstfack. Illa, illa att allt krockar så här i November. Men då känns det iaf bra att ha praktiska saker lite under kontroll. Nu väntar jag bara in formen med :whistle:

IMG_2661.JPG

IMG_2665.JPG

IMG_2659.JPG
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

19 dagar kvar

Inläggav Frida Synneby » mån 16 nov 2009, 05:52

TILLÄGG KOST

Prioriterar bort mejeriprodukter nu det sista till förmån för mer mättande kyckling, fisk, lax.
Det sist nämnda köper jag hel färsk sida och steker på med vitlök, purjo, gullök, dill, gräslök, massor av citron mm... mums!
Rödlök är jag fortfarande beroende av.

Påminner mig själv om att det bara är 19 dagar tills jag kan äta hur mycket keso och kvarg som helst! :wub:

keso.jpeg
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Återgå till Frida Synnebys Blog/Träningsjournal