Frida Synnebys träningsjournal - Vecka 17

Frida Synnebys Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Frida Synnebys träningsjournal - Vecka 17

Inläggav Frida Synneby » mån 02 nov 2009, 21:21

Stiger upp klockan 5 och kommer hem - NU.
Puh.
Resten av veckan ser likadan ut. Men det är bara att ta några djupa andetag och tuta och köra. Påminna sig själv om hur skönt det kommer vara efter denna tuffa arbetsvecka är över.

Känns som jag äter lite för sen middag nu. ´men smarrig !! :lol:
Hoppas på att kunna somna innan det blir alltför sent, men först ytterligare lite jobb.

Har träffat Jannie idag och det var, som alltid, skönt.
Dessvärre blev det ingen styrketräning. Illa, illa. Lite arg på mig själv.
Läge att planera morgondagen bättre :whistle:

Hörs då!
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Lättad !

Inläggav Frida Synneby » ons 04 nov 2009, 21:00

- Oj vad jag har längtat till just denna stund !
Precis nu spelar det ingen roll att jag begravt min cykel och måste strula med bussar hem,
och har missat efterlängtade styrkepass.
Nu är jag "fri"!

Jag har varit rädd för denna dagen på jobbet. Verkligen bävat inför en utmanande kväll.
I en längre tid haft denna dag som ett orosmoln.
Då jag for mot arbetet i morse fick jag gång på gång påminna mig själv om "Tänk på kl 21 ikväll då dagen är över"...
"Tänk vad skönt att träna på torsdag morgon och ha en kul helg framför sig UTAN mängder utav jobb och "måsten""
För tävlingsdieten känns som en barnlek i jämförelse och det är det som är KUL.
Måste komma på något nytt sätt att få in cardion i vardagen och ser fram emot att gå på nya träningsprogrammet.
Ser fram emot poseringsträning, sy klart bikinin och vänta in ( ;) ) formen.

För trots att jag lämnar tuffa tider bakom mig så känns den riktigt hyffsad.
Visst, hjärnspöken viskar att jag är på tok för liten för tävlingsscen, men då det trots det känns himla spännande och lärorikt är det bara att tuta och köra.
Ser fram emot mer fokus och flitigare bloggande!

Nu ska jag ut i regn och blåst - glad !

happiness_quotes_graphics_02.gif
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Nytt träningsprogram

Inläggav Frida Synneby » tor 05 nov 2009, 08:38

Trots att jag har "en halv" ( :oops: ) träning kvar på gamla programmet så går jag på nya idag. För det första kan jag inte hålla mig och dessutom passar axlar, triceps, vader alldeles utmärkt.
Då fokus låg på bröst och axelträning var det många 3-settare. Senaste veckorna har det varit 5 set. Nu när jag kikar på kommande veckorna snackar vi en del 8:or 8-|
´I like !!!

Tycker också att det är kul med lite snö! Jag är redo. Dessutom har jag hängt upp (den första av många.. :whistle: ) ljusslingor ute på min täppa.
Blev inspirerad då jag såg de vackra ljus som börjas sättas upp i träd och i shoppingstråk.

Fascineras gång på gång hur mentalt det är med en tävlingsdiet. det är intressant att följa hur humör, stämningsläge, ork och energi fungerar och påverkar en.
Jag är både glad - och stolt - över att jag har börjat kunna använda mig av "gamla erfarenheter" och påminna mig själv att orken, glädjen och energin snart kommer igen, då det känns motigt. Kanske är det svårt för en utomstående att förstå hur lärorikt detta äventyr är av bloggarna även på ett "inre" plan. Intressant hur man påverkas!

Ska bli skönt med förmiddagsträning. - Gymmet nästa!

1m.jpeg
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

1 månad !!!

Inläggav Frida Synneby » tor 05 nov 2009, 19:48

Exakt en månad till tävlingsdagen xD
Funderar på hur det kommer kännas om precis en månad. Hur vi promenerar förbi ett upplyst Liseberg på Eklandagatan upp till hotellet.
Antar att det blir tomt efter tävlingen - men inte direkt inpå.
Det ska verkligen bli superkul !!!

Jag har en känsla av att jag blir fast i tävlingsvärlden.
Lustigt nog.
Jag är helt klart den i talangjaktsgänget som har andra intressen långt bort från "byggar- och fitnessvärlden".
Kan tyckas att jag lever ett liv svårt att kombinera med tävlingssatsning.
Trots det så tror jag att jag är en av oss nybörjare som kommer "fastna".
Tycker ju om att dieta ;)

haha, då jag var supertrött och grinig på gymmet idag hade jag kanske inte helt hållit med :whistle:
...har jag sagt att det svänger ?? :oops:

Avslutningsvis ett tips:
http://forum.body.se/showthread.php?t=71467
Kul att följa Fredriks uppdateringar från Sacramento :thumbs:
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Re: Re: Erik Björklunds träningsjournal vecka 17

Inläggav Frida Synneby » fre 06 nov 2009, 12:23

Jag har en skör själ och blir bekymrad av att uppleva hur tokigt mitt föregåense inlägg kan tolkas.
Inte så konstigt kanske, då jag var dum nog att uttrycka mig med ordet "intressen".
Bör istället använda mig av begrepp likt "normer", "värderingar", "åsikter" eller "livsstil".

För i motsats till Erik, som verkar ha fullt av härliga, fascinerande intressen, så tycker jag att träning är en av få hobbies för mig och det jag ägnar största tiden av min vardag åt. Jup, så "trist" ;)
Nu under talangjakten har jag fått låta de mer kardiovaskulära intressena förbli och då har de saknats mig. Men var sak har sin tid. Nu gäller det att ta - och njuta av - den här chansen som kommit till oss!

Så det är inte intresse, utan snarare ´kulturen/livsstilen´ kring tävlandet som är mig främmande. Tror att det är därför jag farit illa;
då även den bäste blir, om inte annat så iaf "kluven", av att gå emot och leva tvärs sina normer och värderingar.

Exempelvis så tycker jag att kvinnor som låter håret förbli på ben och under armar är vackrare än de utan. Människor som inte är så nogräknade/sjåpiga med mat finner jag attraktiva. Och fåfänga & sökande av bekräftelse är några av de ytterst få egenskaper som inte alls tilltalar mig.

Alla är vi olika och har vår fulla rätt att vara det.
Men inte såra andra. Så jag vill be om ursäkt för att jag var "LITE" kaxig.

//frida - en fin fredag
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Hösten är härlig!

Inläggav Frida Synneby » fre 06 nov 2009, 14:52

Jaaa, hösten är urmysig :wub:

Tända ljus, hemmapyssel, middagsbjudningar, färgglada långpromenader bland singlande löv, halsduk & vantar, stickade koftor och raggsockor, äpplekakor med kryddor, rotfrukter(!), födelsedag, filmkvällar...

... och M Ä S S O R !!! :lol:
allt ifrån matmässor, vinmässa, alternativmässan, hälsomässa mfl.
Har alltid gillat mässor. Mässhallarna, trängseln bland besökarna, kaoset kring erbjudanden, provsmakningar och infoblad.
Det hör till och med till att göra av med mer pengar än man beräknat och tvingas stå i lååång kö till "bankomatbussen" som brukar finnas på plats.. hi!

M.a.o.
ser fram emot en härlig, mysig, kul helg !!!

tremassor.jpg

images.jpg
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Återgå till Frida Synnebys Blog/Träningsjournal