Frida Synnebys träningsjournal - Vecka 15

Frida Synnebys Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Frida Synnebys träningsjournal - Vecka 15

Inläggav Frida Synneby » tis 20 okt 2009, 19:36

- Det går bra nu !
Höstens konstrunda gick av stapeln igår och träningen fick åsidosättas. Blev lite spinningintervaller. Trots att jag inte kör cardio fullt ut, tappar jag bra och lyder därmed Jockes råd att inte bränna krutet i onödan och därigenom "gå in i väggen".
Idag blev det styrka. Kanske inte helt effektivt, men god muskelkontakt och hyffsat humör :whistle:
Joachim har för övrigt sagt att jag verkar ha för höga krav på mig själv i gymmet och att det sätter käppar i hjulet inför mina styrkepass. Jag har inte velat hålla med, men jag märker att jag är mer förlåtande mot mig själv nu när jag rent fysiskt "kanske inte kan ha lika mycket att ge". Innan då jag käkade större mängder, speciellt kolhydrater, bar jag också med mig en känsla av att det "borde gå bra", "köras tungt".. mm. En tillåtande attityd klär mig bättre :thumbs:

Den här veckan blir det styrketräning alla dagar utan fredag. Lyckas jag laga punkteringen i morgon kommer träningen kryddas - och cyklas - med lite cykling.

Trevlig kväll och fortsatt fin vecka!

IMG_2545_2.jpg
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Re: Frida Synnebys träningsjournal - Vecka 15

Inläggav Frida Synneby » tor 22 okt 2009, 18:48

Förmiddagspass idag - som gick superbra! Underbar känsla att få till en "fullträff"!

Resten av dagen har varit stressig pga konferens och förberedelser inför Halloween.

Ligger kvar på samma kaloriintag men med ändrad fördelning mellan näringsämnena.
´Mår riktigt bra nu! :thumbs:

IMG_2575.JPG
Frida, av Marcus Wester 15 år :)
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Ur led är tiden

Inläggav Frida Synneby » sön 25 okt 2009, 21:00

Swisch, så har ytterligare en vecka passerat.
Om 5 veckor ska formen vara där.. det börjar bli knappt för mig :whistle:
- Men skam den som ger sig !! :devil:

Även om det är högst omöjligt att själv se resultat, så känns det riktigt bra nu.
Och bäst av allt: det känns riktigt, RIKTIGT kul !!! xD

Jag har haft en fin helg!
Igår kväll var jag iväg och drack årets första glögg. För mig sockerfri, men med extra mycket mandel. Mums!
Jag brukar hålla på traditionerna och gillar inte att fira in julen för tidigt, men det här året är all tidsuppfattning upponer.
För att slippa stressa inför Luciapokalen har jag redan mentalt förberett mig inför adventsstök (joo, det är sant :oops: ) och julmys.
Då jag var på coop idag hade de erbjudande om 2-pack semlor. Det i kombination med vintertid fick mig att totalt tappa fotfäste och jag kom på mig själv att för en stund varken minnas tid, datum, månad eller årstid.

Vad jag med säkerhet vet är att sockerfri glögg är en finfin uppfinning! (Har ju funnits alkoholfri i dagvaruhandeln innan, men sedan förra året även vinglögg på systemet.)
Samt att jag längtar att ta del av jul- och vinter09 fullt ut!

TINDRA~1.JPG

glogg_utan_socker.jpg

ballerinapepparkaka.jpg

vinter.jpg
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Återgå till Frida Synnebys Blog/Träningsjournal