Frida Synnebys träningsjournal - Vecka 6

Frida Synnebys Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Frida Synnebys träningsjournal - Vecka 6

Inläggav Frida Synneby » mån 17 aug 2009, 13:57

Jisses, "vecka 6" !?! :?

Sitter på jobbet och tar mig en mellanmålspaus.
Kikar på veckans träningsupplägg.
"Progression", dvs. att göra fler repetitioner än förra veckan. Det gillar jag. Upplägget för övrigt detsamma.

Idag ska jag inte "glömma" magträning. Två av veckans pass avslutas med en magövning. Så pytte att det liksom lätt "skjuts på framtiden" om man inte har vanan inne av att träna mage.
Dagens pass kryddas av hängande benlyft. Ingen favvo. Kanske är det så att höftböjarna tar överhanden?
Ska lägga fokus på att få till den bättre idag - utvärdering följer.

Frida
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

I kristider

Inläggav Frida Synneby » mån 17 aug 2009, 21:42

Dagen tog en riktigt ledsam vändning genom dåliga nyheter på jobbet ;(
Stämningen blev låg under konferensen och i kombination med kli i halsen lät jag kvällen bli en "vilokväll".

Eller nåja,
jag har hjälpt Sveriges ekonomi på fötter genom ambitiös shopping :whistle:
Dessutom spenderat över timmen på bibblan och tankat mp3´n med nya ljudböcker genom "mediejukeboxen" (har ni en sådan på erat bibliotek!? såå grymt bra! :thumbs: )
mediejukeboxen

Inspirerad av den handlingsplan iom svininfluensan som presenterades på jobbet idag, har jag desinficerat alla "muffar" till instruktörsheadseten.

Alla andra "måsten & borden" skjuter jag på ytterligare en dag.
Eller två ;)
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

God morgon onsdag

Inläggav Frida Synneby » ons 19 aug 2009, 06:07

Dessvärre ingen träning att rapportera ;(
Men på sätt och vis är det goda nyheter - och jag försöker berömma mig själv då jag "bara" vilar.

Magnus och Lena verkar blivit sjuka men mitt halsont försvann lika fort som det kom. Pepparpeppar!

Istället försöker jag jobba ikapp allt vad jag kan inför Dagen D, i morgon.
Men det går sådär.

Idag ska jag dock hinna träffa kiropraktor med.
Om han, som vanligt, läxar upp mig för att jag "knäcker nacken", kan jag trösta mig med att Tiger Woods verkar göra likadant.
Kanske är det golfandet som gjort ryggen skev?
Ju mer man tänker på det, så måste en sving - som ständigt sker åt samma håll - belasta stackars ryggraden riktigt mycket.

Svinga lugnt!

4251096844.jpeg
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

- Där satt den !

Inläggav Frida Synneby » tor 20 aug 2009, 13:17

... äntligen !!!

Så fick jag äntligen till ett ultimat pass med hög träningsdensitet och god kontakt xD

Måndagens inplanerade pass gick av stapeln först nu på morgonen alltså.
Axlarna är stumma och vill ha MYCKET mat, och tricepsträning funkar ju alltid :thumbs:
Jag verkar följa program likt Niklas träningsupplägg och har idag gjort ett nytt förök med liggande tricepspress med supinerat brett grepp, som Niklas skrev om och klistrade in ett YouTube-klipp kring i sin journal. Jag är inte lika positiv till övningen som han, å då är det så grymt lyxigt att ha en coach att bolla funderingar med.
Benlyft som magträning är inte heller en ultimat övning för mig. Känner iaf inget i magmusklerna :oops:
Hänger i chinsräcket och tar ut kurvatur uppe bröstryggen vilket gör att ryggen inte kan krummas korrekt, mha. just mage.
Men Jocke har många tips och tricks så sånt är lätt att justera. Tänk vad man lär sig!

Och jag har verkligen lärt mig att förmiddagspass är det bästa för mig. Är en morgonmänniska, men då jag oftast börjar 7.30 kommer det bara kunna bli tidiga pass 3 dagar/veckan. Jocke har berättat att nervbanorna kräver 1,5 timme för att "komma igång" efter att man vaknat. Inför de tidiga passen kommer det bli längre än så innan = perfekt plan.

Jag har fysiskt sett en massa energi i kroppen som - numera (Tack Fredrik!) - räcker hela dagen lång. Och motivationen är på topp. Jag vill så mycket, men mentalt håller jag inte ut då man är på väg hemåt efter jobbet. Då är all min sprallighet & hurtighet som bortblåst och jag vill varva ner, sortera intryck och jobba i kapp inför nästa dag. Pyssla och förbereda..
Kanske är det "bara" skolstartsstress, men jag har svårt att fokusera om och rikta energin.

På förmidagarna är jag t.om. trevlig ;)

Här i Stockholm skiner solen från klarblå himmel. Ljumma vindar.
Blir dopp på vägen hem ikväll.
Bäst att ta chansen
...årets sista? ;(

n540200771_772287_6642.jpg
Mina solrosor i år är inte lika stora & fina. Ännu.
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Där satt den 2

Inläggav Frida Synneby » fre 21 aug 2009, 19:13

Ytterligare ett finfint pass läggs till handlingarna!
Kort och effektivt
:flex:
2-timmars passen är numera ett minne blott. Sätter tidsbegränsning vid halvtid :)

Fredrik har sagt åt oss att vi ska vara för trötta och köra alltför intensivt för att kunna föra träningsdagbok,
men för mig är det tvärtom.
Alltså, att skrivande av set/reps är en väg för att få till det riktigt perfekt och ta ut allt.
Med strukturen, räkningen, motiverande stjärnor bland siffrorna och "måstet" att följa upplägget/programmet blir det möjligt för mig att köra hårdare och inspireras vidare då jag väl är i träningslokalen. Utmanas vidare då "förnuftet säger mig att vila och sänka vikten"...och istället göra några till på ren viljestyrka.
kanske saknar jag de andras disciplin..? För skriver jag inte ner "resultaten" så är jag inte lika taggad att pressa mig bortom max då det börjar svida eller ta emot.

Känns dessutom som om skrivandet hjälper mig att sjasa bort negativt tänk och snabbt vända det till positivt. Försöker se allt jag gör bra istället för att lyfta fram det som kunde bli bättre - med korta kommentarer. Det tar inte många svettiga sekunder, men är väl värt det.

Något som verkligen är bra just nu är formen. Eller iaf hur jag tänker om den.
Det ligger mycket av ens personlighet i utseendet och jag känner mig inte lika sprudlande, lätt och smidig längre. Men trots det, mer vältränad, stark, muskulös och kraftfull. Gillar känslan! Och det är fascinerande att jag håller god form med tanke på hur mycket jag äter. Trevliga konturer på kroppen trots alla kolhydrater. Härligt att uppleva!
Jocke hade svimmat om han hade fått höra om mina "efterträningsmål". Tur att det är Fredrik som sköter kostupplägget :whistle:
´Sockerkaka (bakad utan matfett) funkar fint! Och visst är det liksom "bröd"..?? :oops:

Trots det är det Jockes böcker jag ligger och lusläser om kvällarna. Och trots att det är ett förträffligt upplägg jag har nu, som genererar resultat, så kan jag läsa i Jockes första bok
"The Body Transformation Guide" och längta efter att följa ett liknande upplägg
The Body Transformation Guide

Men även det närmar sig.
Idag blev vi beordrade cardio fr.o.m söndag.
Känner dubbla känslor kring det.
Har saknat cardio som är superkul och ger just snabba resultat under diet,
men just nu fokuserar jag ju på att bygga och har tagit coachernas råd om minskad cardio/mjölksyreträning, för förbättrad form på benen.
Ska bli spännande att höra mer och testa framöver.

Just idag mår benen finfint :thumbs:
Hoppas du med gör det och får en topphelg !

Frida
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

I natt jag drömde

Inläggav Frida Synneby » lör 22 aug 2009, 18:33

Drömde i natt att Jannie och jag var och tränade. Våra kroppar hade sina vanliga sälformer, men våra armar och axlar var grymt grova, hårda och sanslöst ådriga. Det du Jannie!!
Jag har drömt sanndrömmar förr xD
Men de här armarna var snarare som om man bytte och satte en Hulkendockas armar på en Barbiedocka :)

Vi gjorde latsdrag i drömmen och jag vaknade precis då jag drog till för sitta repetitionen innan failure.

Och Fredrik påstår att vi inte tränar hårt.
Jag ger allt t.om. nattetid ;)

...visst har jag sagt att det är svårt att släppa det här träningsäventyret mentalt !? :whistle:

IMG_6010.JPG
Första träffen: Grillkväll hos Fredrik. Lätt att vara glad då man inte vet vad som väntar för tortyr :-/
Det är väl därför han bjder hem sina offer. Innan han påbörjar avrättning ;-)
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Återgå till Frida Synnebys Blog/Träningsjournal