Ytterligare ett finfint pass läggs till handlingarna!
Kort och effektivt
2-timmars passen är numera ett minne blott. Sätter tidsbegränsning vid halvtid
Fredrik har sagt åt oss att vi ska vara för trötta och köra alltför intensivt för att kunna föra träningsdagbok,
men för mig är det tvärtom.
Alltså, att skrivande av set/reps är en väg för att få till det riktigt perfekt och ta ut allt.
Med strukturen, räkningen, motiverande stjärnor bland siffrorna och "måstet" att följa upplägget/programmet blir det möjligt för mig att köra hårdare och inspireras vidare då jag väl är i träningslokalen. Utmanas vidare då "förnuftet säger mig att vila och sänka vikten"...och istället göra några till på ren viljestyrka.
kanske saknar jag de andras disciplin..? För skriver jag inte ner "resultaten" så är jag inte lika taggad att pressa mig bortom max då det börjar svida eller ta emot.
Känns dessutom som om skrivandet hjälper mig att sjasa bort negativt tänk och snabbt vända det till positivt. Försöker se allt jag gör bra istället för att lyfta fram det som kunde bli bättre - med korta kommentarer. Det tar inte många svettiga sekunder, men är väl värt det.
Något som verkligen är bra just nu är formen. Eller iaf hur jag tänker om den.
Det ligger mycket av ens personlighet i utseendet och jag känner mig inte lika sprudlande, lätt och smidig längre. Men trots det, mer vältränad, stark, muskulös och kraftfull. Gillar känslan! Och det är fascinerande att jag håller god form med tanke på hur mycket jag äter. Trevliga konturer på kroppen trots alla kolhydrater. Härligt att uppleva!
Jocke hade svimmat om han hade fått höra om mina "efterträningsmål". Tur att det är Fredrik som sköter kostupplägget
´Sockerkaka (bakad utan matfett) funkar fint! Och visst är det liksom "bröd"..??
Trots det är det Jockes böcker jag ligger och lusläser om kvällarna. Och trots att det är ett förträffligt upplägg jag har nu, som genererar resultat, så kan jag läsa i Jockes första bok
"The Body Transformation Guide" och längta efter att följa ett liknande upplägg
The Body Transformation GuideMen även det närmar sig.
Idag blev vi beordrade cardio fr.o.m söndag.
Känner dubbla känslor kring det.
Har saknat cardio som är superkul och ger just snabba resultat under diet,
men just nu fokuserar jag ju på att bygga och har tagit coachernas råd om minskad cardio/mjölksyreträning, för förbättrad form på benen.
Ska bli spännande att höra mer och testa framöver.
Just idag mår benen finfint
Hoppas du med gör det och får en topphelg !
Frida