Frida Synnebys träningsjournal - Vecka 5

Frida Synnebys Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Frida Synnebys träningsjournal - Vecka 5

Inläggav Frida Synneby » mån 10 aug 2009, 07:19

Välkommen hösttermin 2009!
Välkommen måndag :|
Välkommen rutiner.

Välkommen muskelmassa!
idag står bl.a. axlar på programmet. härligt!

Mot målet !
är ni med !?

GetAttachment.jpeg
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Tack för en toppendag!

Inläggav Frida Synneby » mån 10 aug 2009, 20:10

Jag är verkligen lyckligt lottad som trivs så bra med mitt jobb. Har haft en toppendag där idag! Det var verkligen jättekul att vara tillbaks.
Och jag har under dagen fått en massa nya idéer till spännande projekt och har kommit på smarta lösningar till olika små problem jag grubblat över.
Kanonmåndag, helt enkelt!

Sist på dagens pass lade jag till "Fredriks specialövning" för axlar som han visade oss på kick-offen. Niklas besriver den i sin tråd:
Fredriks axelkombo
Orkar inte många reps alls, men får sådan pump att jag inte kan bära vattenflaskan ut ur gymmet. Fortfarande stum mot axlarna till. - Underbart, tack för den!!

Förutom jobbstart och konferens torsd-fred, är jag volontär den här veckan under Stockholms kulturfestival.
Suverän tillställning! Engagerar mig inte lika mycket som föregående år, men har några småuppdrag och ska se till att hinna titta på lite film, foto och deltaga i vissa performance för egen del.

Stockholms Kulturfestival!
2009_site_left_logo_sv.jpg

Den här veckan är det dessutom dags för dagsformskort igen. Funderar på om vi kanske hjälps åt med det i Västerås..? Annars får det bli till att fråga kollegorna i omklädningsrummet.

Dags att avrunda en fin dag!

Frida
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Vila = växa ?

Inläggav Frida Synneby » tis 11 aug 2009, 13:36

Ute vräker regnet ner. Smattrar på fönsterbläcket. Mys.

Axlarna är fortfarande stumma. Varma. Också det "mysigt".
Känns som om all mat man äter behövs till att reparera muskler. Som om uppbyggnad pågår. Som om det "swishar" rätt ut och på plats.. hi!

...är det då man kanske ska lägga in vilodag och låta kroppen hämta andan?

Lockas mer till att "go with the flow" och testa nästa pass idag.
Låter eftermiddagsformen avgöra!

För övrigt funkar maten mycket lättare då man har fullt program, jobb och bestyr att stå i.
Då går det inte att sova över frukost eller förbi måltiderna.. :oops:
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

T A G G A D

Inläggav Frida Synneby » tis 11 aug 2009, 21:12

- Då det är så kul att träna så gäller det att passa på !
Vad som känns roligast nu är att jag blivit så stark. Det har inte triggat mig förr.
Blev liksom förvånad då jag märkte att jag kunde göra några enstaka chins och dips på egen hand. Det har jag varit långt ifrån att klara innan. Och nu väger jag dessutom 6-7 kg mer. Häftigt!

Idag har jag lyckats vända en dålig dag med smärta från höften - till en bra dag. Tog hand om kroppen och for mot gymmet riktigt riktigt taggad. Där var det supertrevligt och jag ökade i allt.
På nya programmet står stretchingen med i programmet, samt att man ska ta tid. Det är bra det - så det liksom inte råkas "glömmas" :oops:

Har ätit sista kvällsmålet och är fortfarande hungrig. Är less på att begränsas i proteinmängd, då jag är van att klicka på en massa kvarg på lagade mål eller iaf äta 200 gram kyckling, lax eller ägg efter träning. Det är ju så gott :wub:
Men samtidigt är jag imponerad över mig själv som får i mig alla kolhydraterna under dagarna. Fast det gör inte kroppen nöjd... Antar att jag känner efter för mycket? :whistle:
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Leaving troubles behind

Inläggav Frida Synneby » ons 12 aug 2009, 20:22

Idag är jag väldigt trött.
Väldigt hungrig.

Och väldigt, VÄLDIGT skev höft/rygg ;(

De två första är lätta att blanda ihop för mig.
Och extra trött & besviken blir jag av smärta och besvär med kroppen.

-Men äsch, jag får skylla mig själv då jag fuskar med rehab och stretch numera! saknar vibrationsträningen också.
Dessutom är det inte lång tid kvar tills jag får bra hjälp :thumbs:

Fick ge upp träning idag. Tårar i ögonen klär mig inte.
Positionen över ryggen var skrattretande och glädjen borta.
Jag vill inte vara den robot jag beordras bli.
Vet att många tränar för att mildra ångest, slippa dåligt samvete eller plåga sig själv för en stund;
men för mig fungerar det inte så.
Men visst ville jag (alltför?) mycket idag. Vi ska ha konferensjippo tors-fred, vilket ruckar planeringen några dagar framöver.

Ännu ingen vikarie till jobbet på lördag, då vår Västeråssammankomst ska äga rum. Det späder på oroskänslan.

Nu har jag fått skriva ner och "av mig" alla småbesvär och kan somna gott - och extra tidigt !
Skönt att lämna tankar av trubbel bakom sig.
Lämnar också träningsvärlden för några dagar - vilket säkert är välbehövligt.

Ser fram emot morgondagen.
- I morgon möter vi en ny dag full av möjligheter. De tänker jag ta tillvara på !

Frida
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Tomten, jag vill ha en riktig jul!

Inläggav Frida Synneby » fre 14 aug 2009, 21:17

- Äntligen hemma !

Sitter och mumsar sen middag, iklädd raggsockor och myskläder. Det har varit några hektiska dagar och dessutom blöta. Alltså, ur väderperspektiv.
Regnskurar, åska och idag hagel(!) Har blivit totalt genomblöt - och kall - många gånger om. Ute nu, blir det "rök" då man andas ut. Höstmysigt sådär :)

Har precis pratat med Sanna som hjälpt mig kolla biljetter till Västerås. Kommer dessvärre jobba på förmiddagen, så jag får komma efter de andra. Trist värre.
Men utöver det är humöret på topp. Är glad över min form och framstegen jag gör. Visst, jag börjar närma mig 60-strecket på vågen, men förutom att det är kul att äta, så är det riktigt, RIKTIGT kul att träna nu. Jag påminner mig om att det inte bör ta mer än 8-10 veckor för mig att tappa under en bra diet, så jag hoppas på att få "bygga" i åtminstone ytterligare en månad. Ska bli spännande att höra coachernas utlåtande i helgen och ta del av nya mätresultat.

Självklart är det allra bästa med morgondagen att få träffa alla andra!!

Under kick-offen sa jag till Fredrik att jag önskade mig "axlar som grapefrukter" i julklapp :oops:
Han svarade "Då fixar vi det! Det ordnar vi ska du se..!"
(Ni som träffat/känner Fredrik vet att han alltid säger att saker "ordnar sig"... Han vill säkert bara göra en trygg och avslappnad; men istället blir man nojjig ;) )

Jag antog då att han skämtade, och jag antog även att han trodde att jag skojade.

Det gjorde jag inte.
Men först nu börjar jag fatta att han inte heller gjorde det.

Idag kom jag på mig att tro att han verkligen är jultomten.
Jag kände liksom en gnutta hopp om att det kan bli "en riktig jul" i år ;)

erik-sansom-santa-claus-001.jpg
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Motiverad till max

Inläggav Frida Synneby » lör 15 aug 2009, 23:05

- Det bubblar inom mig av träningslust, motivation och inspiration!

Efter kick-offen var jag totalt nedstämd. Eller snarare skraj. Jao, "rädd". Lite fundersam och med mycket nya intryck och förändringar inpå knuten.

När jag är hemma efter den här träffen känns allt HELT annorlunda:

Nu äntligen har allt satt sig. Av de fem veckor som passerat har det börjat fungera som bäst inpå slutet. Synd att det inte klaffade från start så man kunnat utnyttja tiden bättre. Men visst har man lärt mycket och även mentala processer kräver sin lilla tid.

Känslan inom mig nu är bara total iver inför att få köra vidare med hård träning och genomtänkt kostupplägg xD
Man lär sig nytt varje dag och nu vill jag bara ge järnet!
Tror att de kommande 7 veckorna (innan vi ses för att besöka SM i Västerås tillsammans) kommer bli hur spännande & givande som helst!

Tack Fredrik & Jocke, och alla nya vänner, för en motiverande dag tillsammans! :worship:

P1000009.JPG
Niklas poseringstränar
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Söndag morgon

Inläggav Frida Synneby » sön 16 aug 2009, 08:11

Söndag morgon och benträning!
...laddad xD

Kommer avslutas med vadträning enligt principen utökat set. Stående och sittande 2 set och så stretchingen på det.
Ser mest fram emot att utmana baksida lår.

P1000016.JPG
Två coola killar och ett par vader
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Friidrottskväll

Inläggav Frida Synneby » sön 16 aug 2009, 19:29

Snart dags för final mellan Gay och Bolt på 100m. Så himla kul med friidrott! :wub:
Kan sitta klistrad hela dagar utan att märka att tiden går. Det här VM´et matchar inte mina uppstartsambitioner inför skolstarten :whistle:

Dagens träningspass gick grymt bra och jag har en skön känsla i kroppen nu. Hur vila och mat gör gott.
Förmiddagen på gymmet var supertrevlig. Eller snarare sällskapet.
Men jag har en känsla av att Jocke och Fredrik inte tycker att träningspass ska vara just "trevliga" :whistle:

Veckan formuppdatering får utgöras av gårdagens mätvärden.
Jag var den enda som hade gått upp i fettvikt - och tur var väl det.
Det var dessutom inte alls så illa som jag tänkt och trott.
+130 gram, vilket man gärna bjuder på om muskelvikten ökar med +1180gram :thumbs:

Man jag är inte nöjd.
Inte alls egentligen.
Det handlar inte om att jag jämför mig med någon annan, utan snarare tvärtom.
Att jag tävlar mot mig själv och vet att jag hade kunnat få till det bättre.
5 veckor har passerat sååå otroligt fort och det har tagit mig tid att finna flytet och rutinerna.
Mentalt har det varit lite utmanande, men så sista veckan har allt funkat klocktrent. ´Tjohoo!
Ser alltså fram emot ännu bättre mätvärden ;)

5 veckor avklarade.
15 to go...

Ready, steady, go!
tyson.jpeg
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Jag börjar på måndag

Inläggav Frida Synneby » sön 16 aug 2009, 21:13

bolt565_sxc626a8.jpeg
9,58 !!!

I morgon ska det bli ordning på - även - mig :D
Men, hur ofta skjuter man inte "måsten" & "borden" framför sig ??
Måndagar är en bra dag att starta, eller hur..? ;)

Ikväll lär det bli hyffsat sent.
Men fr.o.m i morgon blir det mat- OCH SOV -klocka!

Det påminner mig om låten jag har på några av mina spinningpass. Deltagarna ler igenkännande och sjunger med i texten.
De t.om önskar sig just den, fast det är allt annat än ordinär spinningmusik;
"Jag börjar på måndag" med Drängarna
Jag börjar på måndag

Hur som, tanken är att starta upp med bättre bokföring av diverse rutiner, med förhoppning om att avrunda dagarna vid 22, då jag går upp 6.00.
och det är tanken som räknas, eller..!? :whistle:

// Frida 22.13
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Nästa

Återgå till Frida Synnebys Blog/Träningsjournal