Frida Synnebys träningsjournal - Vecka 4

Frida Synnebys Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Frida Synnebys träningsjournal - Vecka 4

Inläggav Frida Synneby » mån 03 aug 2009, 08:24

Hör och häpna,
för fjärde veckan i rad möter jag måndagen med en startvikt på 55,9 kg !?!

Hade hoppats på att de inbillade träningsresultaten skulle förvandlas till faktiska genom en viktuppgång,
men så icke.

Upplevelsen av träning och kost är nämnligen att det funkar riktigt fint.
Om jag hinner med "mig själv" och intressen/jobb utanför träningen så mår jag t.om riktigt bra :emo-thumbs:

Jag har mycket att lära den här hösten. Det handlar inte alltid om kost och träning, utan snarare hur man vill förhålla sig till saker och prioritera sin tid.
Låter säkert långsökt, men jag tror självkänsla är a och o, inte bara i vanliga livet utan även genom en seriös träningssatsning. Eventuellt sökande efter bekräftelse, kan få vem som, att prioritera tokigt och tappa balansen.
Då mina andra intressen, och tillika identitet, faller hyffsat långt bort från kroppsbyggning; förfänga och prestation; ligger det en viss utmaning att behålla sina egna riktlinjer och följa sina inre normer & värderingar.
Men min kompasskurs ligger trygg! Idag ska jag väga upp kroppskulpturering med trädgårdsskötsel & plantering :lol:
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Strejk

Inläggav Frida Synneby » mån 03 aug 2009, 19:19

Idag har jag varit och kört lunchspinning.
Hade jag haft begränsad tid kvar att leva (visst, fånig & skrämmande tankelek - men trots det värd att leka ibland) så hade jag absolut spenderat en stor del av den som gruppträningsinstruktör. Jag upplever samvaro, gemenskap och med- samt motgångar. Musiken triggar och det är härligt att leka för ett tag. För mig blir det meditativt då jag går totalt upp i något och släpper vardagen och kopplar bort det ordinära tankeflödet.

Känslan av att jag är vältränad till stor syreupptagningsförmåga, god kondition och har en frisk och för det mesta stark kropp, slår mig som tydligast då jag tänjer gränserna i denna gemenskap.

Vore min tid begränsad skulle jag dock inte träna triceps, trapezius, bröst och mage. Och vår allas tid har ett slut.
Så därför strejkar jag idag.

Mitt träningsprogram är slut men jag hade tänkt följa upp och starta om från början. Med just ovanstående muskler, som jag egentligen aldrig styrketränat förr, men ändå är högst förnöjsam med.
(Det är dessutom lustigt att de muskler jag aldrig styrketränat är mest och bäst utvecklade på min kropp..?)

Jag känner mig just "förnöjsam".
För att lyckas i denna "sporten" tror jag man måste ha ett större behov av att prestera, tävla och ständigt vilja vidare - förbättra sin fysik.
Jag vill absolut ständigt utvecklas - men mer i mitt inre - men jag tror faktiskt att den sidan kan vara minst lika viktig inom en tränings- och tävlingssatsning.
Också det en paradox då det är utseende och yttre attribut man tävlar med.

Och det är antagligen det jag är mest less på idag.
Så därför strejkar jag.
För idag är min kropp fantastiskt bra som den är.
I morgon ska jag tuffa till mig igen för att plåga den bortom det genetiska arv som gett mig till skänks denna lilla tid.

Frida

Logo-Ribbon-quer-gross.jpg
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Under uppladdning

Inläggav Frida Synneby » tis 04 aug 2009, 07:09

Trots att jag lagade en massa matlådor halva natten har jag vaknat full av energi.
Tänkte satsa på ett tidigt pass på gymmet innan jag sätter tänderna i jobbet och allehanda kursplaner.
Laddar för fullt...
Gillar verkligen att träna på förmiddagar!
Är allt annat än en kvällsmäniska :oops:

Sidolyft - hantelpress
Tricepsextensions - tricepspress
Shrugs
Kabelcrunces

är planerade. Med föruttröttning. Mer eller mindre obefintlig vila. 3 set av varje och försök på de tyngre vikterna.
Idag är jag mentalt på hugget igen, men istället strejkar höften. Med lite massage och stretching vänder jag trenden :thumbs:

Kanske är humöret på topp för att jag har träningsvärk från helgen..!? Får sällan de härliga bevisen på att man utmanat muskelfibrerna annars, men de är mig efterlängtade :worship:

Nattens kockande blev för övrigt riktigt bra. Fortfarande är det citron, dill och spenat som är no1 vad gäller fiskrätter. Till kyckling tröttnar jag aldrig på starka kryddor som chili, tacosås eller thai/curry/alt. indiska smaksättningar. Längtar redan till matpaketen som packas ner inför dagen!

Hoppas ni får en fin tisdag och att solen lyser på er med!
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Skärvor

Inläggav Frida Synneby » tis 04 aug 2009, 21:32

Det bidde ingen träning idag ;(
Heller.
Läser avundsvärt hur de andra får till pass efter pass, med tunga vikter och flyt.
Jag avundas känslan av att de förbättrar sin form och rör sig framåt.
Är trött på att bulka, inte trivas med kroppen - jaa t.om skämmas över den och inte känna igen sig själv - och saknar min egen träning och de rutiner jag haft innan.
Minns att Fredrik berättade hur Ellinor förra året, absolut skulle träna direkt efter tävlingen..: "bara för att få köra på sitt eget sätt och "sina egna" pass igen" ...hihi! Förstår först nu vad han menade och hur hon kände.

Halvvägs till gymmet idag gick jag itu och jag mår verkligen inge vidare.
Har tvingat i mig maten, men det känns tokigt.
Vill bli kry och hel igen så snart som!
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Tillfälligt avbrott

Inläggav Frida Synneby » ons 05 aug 2009, 07:17

...sjuker :(
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Re: Tillfälligt avbrott

Inläggav Joachim Bartoll » ons 05 aug 2009, 07:19

Frida Synneby skrev:...sjuker :(

Stackare! Koppla av och ta hand om dig!
Joachim Bartoll
Coach för Team reFORM & Talangjakten
Skribent, Kostkonsult, Tränare/Coach
www.bartoll.se :: www.bartoll.com :: The Body Transformation Guide
Användarvisningsbild
Joachim Bartoll
Administratör/Coach

Gör om - gör rätt!

Inläggav Frida Synneby » tor 06 aug 2009, 20:20

Halloj,

I morgon "går jag på´t" igen! Känns bra :)

´är igång så bra med min ryggprioritering - så några dagar utan och det är ryggövningarna som saknas mig.

Annars så har jag kommit på att det är människorna på gymmet som motiverar mig mest till träning och gör att det blir så himla kul. Speciellt efter att de renoverade vårat gym så har det blivit väldigt trevlig stämning bland alla tränande. Extra tack till Marianne, Bosse och Kristina som ständigt tränar hårt och lockar mig att göra det samma :wub: Ni har kommit att betyda mycket för mig! ...och mitt svajjiga humör :oops:
Men där finns ett helt gäng stammisar och alla morsar på varandra och peppar varandra. Kul!

Det gör även gänget här i talangjakten. Då man är sjuk och deppig så "går de andra upp och drar". Fantastiskt! Här finns ingen möjlighet att "hänga läpp"..!
Varma tankar till er.

Av coach Jocke lär jag mig ständigt nytt kring kostupplägg, och speciellt om bästa timing för resultat. Tycker det är så oerhört intressant och ska försöka "klocka" intagen bättre nu när jag är kry. Kommer fungera fint då rutinerna blir stabila fr.o.m nästa vecka. Fick också lära mig nytt kring stretching igår. Riktigt bra, då jag hade gjort lite tokigt innan. Gör om - gör rätt! För den här veckan har det mesta - minst sagt - varit upponer.

Ska fixa ett schysst schema för det nu ikväll. Träning, stretch, kost på samma papper/träningsdagbok, istället för att behöva släpa med allt.

Tidigare idag har jag lagat suverän fisksoppa med räkor och vitlök. Skulle ha skrivit upp exakt hur jag fick till den, för nu lär det bli klurigt att lyckas lika fint igen. Deffmat som man absolut skulle kunna bjuda flott på!
Mums!

Frida
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Time flies

Inläggav Frida Synneby » fre 07 aug 2009, 20:49

For över till gymmet en timme innan stängning. Vi var några stycken som kom samtidigt och skrattade åt att vi alla hade satt det i system nu i sommar:
Effektiva pass mellan 19-20. Lite tidspress håller ångan uppe :thumbs:
Trevlig stämning var det där och jag fick bra kontakt med ryggen. Jockes ryggprioriteringsprogram som jag kommit att gilla så, samt en extra övning från Fredrik.
Passet får trots det bara betyg 3 av 5 och kosten idag en knapp 2:a. Timingen har inte varit något vidare och planeringen höll inte.

Framför mig har jag en lat helg - de sista två lediga dagarna. Men jag ser verkligen fram emot att möta "hösten" på måndag. Gå upp klockan 6 (haha, det där lär jag få ångra!), ha fasta tider, rutiner - och självklart träffa kollegorna igen!
Nog är sådana här härliga sommardagar fantastiska, men även hösten och mörkare vardagslunk har sin charm. Jag är glad att vi har årstider!

Det är nu två hela månader sedan grillfesten - och tillika upptakt av talangjakten - hos Fredrik,
och snart en månad sedan kick-off i Norrköping.
Om 4 månader är tävlingshelgen och höstens träningsäventyr över. Så det gäller att njuta(?) och ta tillvara på upplevelsen.

Vi startar med en skön helg - då det för min del vankas kräftor :D
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Bacillskräck

Inläggav Frida Synneby » lör 08 aug 2009, 19:33

Lördagsmorgonen innebär bodypump. Lika kul som vanligt! Brukar köra styrka efter, men idag lockade solen mer.
Under dagen har jag fyllt på med energi, vilket antagligen bidrar till att söndagens förmiddagspass ständigt går så bra. Ben står på schemat i morgon.. ´gillar utfall xD

Jag har följt Martins exempel och investerat i handdesinfektion. Mycket i apotekets desinfektionssortiment var slutsålt, pga enorm efterfrågan till följd av svininfluensan.
Själv tänker jag kämpa emot alla baciller som sätts i omlopp då skolorna drar igång och "alla träffas igen".

Nu ska jag ut i skymningen och knycka skott till klätterväxt :oops:

...behövs ransoneringskort ?
531213_1_enl.jpg
Senast redigerad av Frida Synneby mån 10 aug 2009, 06:50, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Frysbox köpes!

Inläggav Frida Synneby » sön 09 aug 2009, 20:31

Den här helgen har jag rekat 23 stycken matlådor. Jannie verkade tycka att det var många. Men om man tänker att det går åt tre om dagen, töms frysen hyffsat kvickt.
Jag ska redan sluka en "laxlåda" innan jag kryper till kojs! :thumbs:

I morgon är det "höst" ;(
Användarvisningsbild
Frida Synneby
Talangjakten 2009

Nästa

Återgå till Frida Synnebys Blog/Träningsjournal