Och så till själva tävlingen.Helgen var verkligen en upplevelse på alla sätt,
fredagen var jag jättetrött, huvudvärk, allt var jobbigt osv.
Lördag morgon tvärtom, glad, nervös, förväntasfull.Började med målning, lager 4 tror jag det var, och sen var det frukost, fick äta mig mätt på vitt bröd med sylt men även lite ost och skinka på, smakade fantastiskt gott!
Sen var det dags för make up och fixa håret,
Emma gjorde allt, och det blev så bra, hon är ju så duktig!
Väl
bakom scen samma känsla - det var jättekul att få se hur allt går till och alla är så snälla och vänliga vilket gör en som nybörjare väldigt glad.
Fredrik är en otroligt lugn coach vilket är så skönt för man blir aldrig uppstressad utan det är bara lugnt.
Det tog dock lite tid så jag kände att jag blev tröttare o tröttare av att stå där bakom och vänta så Fredrik ordinerade mig strösocker som jag hällde i mig, och blev lite piggare.
Sen var det dags för scenen, blev riktigt nervös måste jag erkänna och kände att kroppen skakade när jag väl kom ut på scen,
konstig känsla, särskilt benen ville bara skaka, vilket säkerligen känns mer än det syns.
Kändes ganska konstigt att stå där, lite underlig känsla kommer jag ihåg att jag tänkte.
Det tog kanske tio, femton minuter och sen fick vi gå bakom scenen.
Vi var 16 st i klassen -168 cm och då det är 15 st man ska vara ska en bort,
och de räknade nästan på en gång upp vilka som gick vidare, alla nummer räknades upp,
förutom mitt..........Så alla andra gick ut på scen igen medan jag ensam fick gå bakom scenen,
kände mig lite ensam o vilsen måste jag säga, visste inte riktigt vad jag skulle göra,
så jag packade ihop mina saker och ringde min familj som hjälpte mig att bära dem till hotellet,
sen gick vi till deras vandrarhem och jag åt mammas hemmagjorda paj samt chokladkaka,
och det smakade gott!
Självklart undrade jag vad jag hade gjort för fel, trodde att jag gjort värsta tabben men visste ju inte vad,
och mina vänner o familj kunde inte säga varför heller, vilket jag blev lite irriterad över.
Hittade inte Fredrik någonstans heller.
När jag sen satt och kollade på finalerna så passade jag på att smita ned till domarna i en paus och frågade
om jag fick fråga varför jag åkte ut, kände ju att jag behövde få veta, och då sa han att jag var för hård... Borde ha fyllt mer, det ska ju se sunt ut osv... O ja, han har väl rätt antar jag.
Var iaf glad att jag frågade.
Eftermiddagen tillbringades på mässan i
PF:s monter,
och kvällen på restaurang med min kära familj och Emma och Karolina,
oxfilén smakade himla gott

Söndagen började tidigt, Evelina hade ju en del att göra då hon tävlande på söndagen.
Hotellfrukost vilket är bland det bästa som finns!
Sen bar det av till mässan, såg förbedömningen och hejade på talangerna
och sen i montern resten av dagen.
Jag var
lite nere under söndagen måste jag erkänna, på något sätt så skämdes jag lite över det som hände på lördagen, skämdes över att jag gick upp på scen om det nu var så uppenbart att jag inte hade något där att göra !?!?
Och mitt självförtroende var inte på topp kan jag erkänna vilket gjorde det ganska jobbigt att ta sig upp på scen och visa sig på söndagen. Jag vet att man bara tävlar mot sig själv och jag är så himla nöjd över den utveckling jag gjort under dessa månader så det är inte det. Men jag har aldrig lämnat ut mig såhär mkt - stå där nästan naken och visa sin kropp - och då att inte få höra ngt bra utan vara den enda som åker ut, det känns. Jag hade ju inte heller sett nå bilder på mig själv från tävlingen så min självbild var nog inte den bästa...
Det var skönt att komma hem igen,
och nu har jag börjat smälta allt lite, och
jag är stolt över den utveckling jag gjort under dessa månader och inser att detta är ju bara början, inte slutet.
Är så tacksam för allt jag lärt mig och den största lärdomen för mig är nog att jag måste äta mer för att bygga muskler,
ÄT MER, av rätt saker, och var inte rädd för kolhydrater!!
Träningsglädjen finns kvar, större än någonsin känns det som, och det är så härligt att få köra ordentligt på gymmet igen, MED ENERGI I KROPPEN!Bilder ifrån tävlingen i nästa inlägg...