Sanna Lundkvists Träningsjournal - Vecka 16

Sanna Lundkvists Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Sanna Lundkvists Träningsjournal - Vecka 16

Inläggav Sanna Lundkvist » mån 26 okt 2009, 13:18

Hej allihopa!

I full gång med tenta plugget. Alltid lika tungt, men skönt när det är över så nu ger jag allt till fredag så att jag klarar det!

Nyss ätit lunch:

Bild 040.jpg

Ser kanske inte så jätteroligt ut men det var himla gott,
torsk i folie i ugnen med purjolök o olivolja.

Sen på med lite citron och dill.
Och sen sallad till.

Fick dessa i brevlådan också

Bild 041.jpg

vilket gjorde mig glad :)

Nu mer plugg innan jag beger mig mot gymmet!

Vill även säga Tack till Bea för det fina mailet du skickade, det värmde verkligen, TACK !! :wub:
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Re: Sanna Lundkvists Träningsjournal - Vecka 16

Inläggav Sanna Lundkvist » mån 26 okt 2009, 19:12

Godkväll!

Nu har jag precis ätit middag : älgfärs, lite ris och plommontomater, tomaterna smakade fantastiskt gott för övrigt :) Känner att man måste variera grönsakerna lite och en favorit nu är broccoli - så enkelt att ta fram ur frysen och bara koka några minuter och det mättar bra.

Oj vilket träningspass idag!
Ben var det dags för och då de fått vila ngra dagar var jag riktigt laddad!

A. Knäböj i Smith, axelbrett

B1. Benpress, bred fotställning

B2. Gående/Dynamiska utfall

C. Benpress, smal fotställning

D. Step på bräda med stång

E. Crunches i maskin/Rep-crunches

F. Stående vadpress/i benpress

Så såg passet ut och det låter kanske inte så värst farligt - men shit va jobbigt det var, jag föll ihop på golvet några gånger, kändes nästan som om jag skulle spy några gånger, vet inte om det berodde på att jag tog i eller på något annat ?!? Blev iaf både rejält anfådd och svettig!

Grymt var det iaf, och det är ju verkligen den bästa känslan som finns att få köra ett sånt pass!

Det är så himla skönt att ha ett mål för när jag t ex höll på och dö i utfallen så spände jag blicken i mig själv i spegeln och frågade mig hur jag vill se ut när jag står där på scen i december och det ger kraft att ge det där lilla som finns kvar!

Sen blev det 30 min på crosstrainern, gick lite segt kan jag lova :)

Hur känns formen då?

Ja du, det har känts mkt bra hittills och att det hänt lite på sistone men nu känns det som att det går segare igen - för att kroppen vänjer sig ?! Samtidigt kan man ju inte vänta sig så snabba förändringar heller, men sakta men säkert så.

Men jag måste ändå säga att jag känner mig i riktigt bra form för att vara mig - mkt nöjd med mig själv måste jag säga och vad jag uppnått hittills samtidigt så vet man ju att man ska stå på en scen med en massa andra snyggingar och då får man ju lite mer press på sig, men jag är ändå nöjd med det jag presterar och känner att jag gör mitt bästa!

Lyssnar på Fredrik och Jocke helt enkelt :)

Fick ett mkt snällt meddelande här på bloggen idag, kul att höra att det finns folk där ute som tror på en :D
Blir man lite extra peppad!

Blev förresten glad idag när jag kom hem från gymmet och mamma satt och läste BODY, det är härligt att se :)
Hon förundrades över hur grabbarna i Olympia ens kunde gå med de låren de har :D

Nej nu måste jag fortsätta plugga om jag ska vara i säng vid 22 som är mitt mål nuförtiden och eftersom jag prioriterar min sömn så lyckas jag för det mesta!

Trevlig kväll!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tis 27 okt 2009, 07:47

Godmorgon godmorgon!

Va härligt det är att det är lite ljusare ute, särskilt då jag springer där det på en sträcka inte finns några gatlyktor - även om det inte kommer vara så länge så får man vara glad åt att det just nu är lite ljusare, dock är det ju betydligt mörkare på eftermiddagen... Men man får tända lite ljus och ha det lite mysigt helt enkelt!

Är riktigt trött nu på morgonarna när klockan ringer, som vanligt kl 06.. Men jag går upp på en gång och ger mig ut så hinner man inte fundera. Är ju ganska mkt nu så det är inte så konstigt att jag är trött, längtar till helgen, då ska jag unna mig att bara vara lite ledig!

Frukosten smakade lika gott som vanligt:
gröt på havergryn, phsylliumfrön, vatten och PF Whey Isolate med jordgubbssmak
PF BCAA
PF Pyrulean

+ en kopp grönt te, som smakar ljuvligt gott, är så glad att jag lärt mig dricka te!

Fick ju BODY igår och måste tipsa er alla om att rösta på ERIK som omslagskille, tror garanterat att han kommer ta hem detta, helt klart snyggast ;)

SMS%20till%2072772%20text%20BODY%20M5.jpg

Så bara att messa på :)

Nu är det dags för mer tentaplugg, hmm skalbolagen hann jag inte med igår men fattar ju inte riktigt vad det innebär !?!?! :?

Sen vill jag önska en riktigt bra dag!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tis 27 okt 2009, 13:52

Var det inte jag som för några dagar sen skrev att jag inte alls hade samma hungers känslor längre ?!?!

Jag tar tillbaka det för både gårdagen och idag har varit sådär jobbig med att man hela tiden känner att magen kurrar och vill äta, men det är ju bra att förbränningen är på topp :thumbs:

Är så kort tid kvar nu så det gör mig inget att vara lite hungrig.

Just nu funderar jag på när jag ska bege mig till gymmet, verkar inte som att jag har ngn som kan hjälpa mig med pass på bänkpressen... Men annars får det bli i smithen helt enkelt.

Men först: andelsbyten :)
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tis 27 okt 2009, 19:40

Klockan är halv åtta och jag sitter här och gäspar - känner verkligen att hjärnan inte riktigt är med såhär sent på kvällen men gör mitt bästa med pluggandet, har inte tid att slöa!

Träningen på em gick iaf mkt bra,
dagens pass såg ut såhär:

A. Bänkpress i Smith/med pass

B1. Lutande hantelpress

B2. Lutande hantelflyes

C. T-bar rodd/Rodd mot bröstplatta

D1. Sittande rodd till nedre magen
(2s kontraktion)

D2. Motorcykelrodd

E. French Press/Smal bänkpress

F. Skivstångscurl

Och sen blev det 20 min på cross trainern.

Innan jag höll på att dö av hunger och sprang hem för att äta! :)
Blev som vanligt ris, älgfärs och lite grönsaker till det.

Jag skulle vilja ha en personlig fotograf med mig på gymmet, någon som vill ställa upp? :)
Nu när jag tränar själv så är det ju svårt med bilder, men hade varit roligt att ta lite kort när man kör för det är ju då musklerna syns som bäst!

Känns iaf som att musklerna tittar fram mer o mer för varje dag!

Och på lördag blir det mätning hos Fredrik för att se hur det artar sig... Lite nervöst...

Nej dags för plugg igen...
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » ons 28 okt 2009, 07:49

Åh vilken härlig morgon,

alldeles för länge sen som solen tittade fram,

allt blir så mkt vackrare, särskilt nu när det redan börjar bli ljust vid halv sju!

Möter en man med sin hund varje morgon och vi hejar alltid på varann och han brukar säga åt mig att jag får springa på när jag är lite sen :)
Men nu har jag inte sett honom på några dagar, så nu undrar jag vart han tagit vägen ?!?! :?
Roligt att man bryr sig om folk som man egentligen inte känner, men jag tycker det är trevligt att heja på varann när man möts varje morgon vid samma tid!

Nu har jag beställt tyg till baddräkt och bikini till tävlingen! :D
Känns mkt spännande, hoppas att det blir så bra som jag tänkt mig, men det tror jag,
fick hem tygprover först så det kan inte bli så fel:
http://www.glitzit.se ger mkt bra service!

Blev en hel del stenar också för att göra det ännu finare, så nu får man bara hålla tummarna för att man iaf får visa baddräkten, men då det är många tävlande är ju inte den risken så stor ändå kanske... Beror lite på om de tar ut 15 ur varje klass som får visa baddräkt?! Ja, det visar sig helt enkelt!

Nu är det dags för plugg för ovanlighetens skull :)

Ha en bra dag och njut av solen!

Bild 003.jpg
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » ons 28 okt 2009, 21:04

Hejhej!

Oj va tiden går snabbt,
den bara springer iväg när man har mkt att göra!

Pluggar för fullt!

Men givetvis blir det träning också :)

Dagens pass bestod av träning för benen, igen, men det gick över förväntan måste jag säga

Såhär såg passet ut:

A. Marklyft

B1. Knäböj i Smith, bred fotställning

B2. Benpress med fötterna högt

C. Gående utfall, långa steg

D. Sittande lårcurl (Epic Leg Curl)

E1. Ryska lutande höfttwist

E2. Benlyft/omvända crunches

F. Vadpress i benpress

Blev 15 min på crosstrainern innan jag körde vader då benpressen var upptagen
och sen blev det 15 min efter passet också.

Kroppen är ganska slut, det känns att den får jobba och det känns som att den suger i sig all näring den kan få,
just nu sitter jag faktiskt här och drömmer om ett äpple........

Försökte få min bror att ta lite kort, det blev dock inte så många,
men tog några på mig själv också :)

I shorts för första gången på gymmet, lite hemskt att se de bleka låren hehe

IMG_3044.jpg

IMG_3048.jpg

IMG_3053.jpg

IMG_3060.jpg

IMG_3061.jpg

IMG_3064.jpg

Har fått till vana att gå till gymmet på tidig em nu, så skönt för det är inte alls nå folk där och jag kan använda vilka maskiner jag vill, när jag vill, skönt med en paus i pluggandet också.

På kvällarna är det ju nästan omöjligt att följa ett program och köra superset!

Jag kommer inte ihåg hur det var att gå till gymmet och inte för anteckningar över hur träningen går, hur kunde man utvecklas ??
I fortsättningen kommer jag alltid att föra träningsdagbok,

och det vill jag tipsa er därute om, SKRIV UPP, det ger garanterat en bättre utveckling då man ser för varje vecka hur det går och på ett annat sätt tvingar sig själv att utvecklas, och det vill man ju eller hur ?!?!?!

Snart kvällsmål, YES, magen kurrar :)

Godnatt!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tor 29 okt 2009, 10:07

Goddag där ute!

Sitter med min andra kopp te för dagen, imorse grönt, nu rött. Är faktiskt inte så värst förtjust i svart te, jag är en ganska ny te drickare, kände mig tvungen att börja då jag inte dricker kaffe, och jag tycker att svart te lämnar någon sorts bismak vilket inte grönt eller rött gör och därför föredrar jag dem! Men svart slinker såklart ner det också ibland!

Har förresten en ny favorit:

Herbamare---Spicy---Produktbild.jpg

Riktigt gott!
Läste dock att de skriver att den goda smaken gör att man använder mindre salt eller nå sånt, men så vet jag inte riktigt om det är, är ju så gott så man vill ha mkt ju :)
Och jag vet mkt väl att man inte ska äta för mkt salt, men har faktiskt ingen aning hur jag ligger till där?! Rekommenderade värden!??! Tror dock inte att det är så farligt i a f.

Nu har jag tagit fram kyckling som ska göras till lunch efter att ha ätit torsk i tre dagar (blir tre portioner av ett paket),
ugn eller stekpanna?

Svåra frågor idag :D
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tor 29 okt 2009, 20:02

Godkväll!

Dagens träningspass:

A. Sittande axelpress i smith/maskin

B. Stående sidolyft med hantlar

C. Framåtlutande sidolyft/baksida axlar i maskin

B. EPIC Lat High Row (smalt grepp)

C1. EPIC Lat High Row (brett grepp)
(2s kontraktion)

C2. Stående rakarmade latsdrag/pullover

E. Sittande hantelcurl

F. Triceps pushdowns

plus 25 min på crosstrainern.

Annars är läget så att jag är ganska sliten, vill inte riktigt erkänna det men så är det, denna vecka har varit lika jobbig som den första när jag gick ner i intag, varför är det så??
Trodde kroppen hade vant sig men icke då,
idag fick jag t o m sova lite på fm innan lunch, då jag är som lägst innan jag får i mig mat.

Vet inte hur mkt det beror på att jag arbetar så mkt med hjärnan nu och inte har en sekund ledig då det är tenta imorn?!?

Jag har tenta kl 14-19 , IDIOT TID !!!
Hur kan man sätta en sån dum tid?
Kommer bli grymt jobbigt, särskilt då min kost på em endast består av 20 gr protein...

Men har inhandlat läkerol, cola zero och ngn light energidryck, inget jag är för att dricka men vad gör man inte i en kris situation? Måste ju ha ngt för att få hjärnan att prestera på topp under dessa 5 h.

Har iaf tur att jag får skjuss hem efter, för då kommer magen, och hjärnan, skrika efter mat!
Känner inte att jag kan ta med nötfärs och ris till tentasalen...

Men det ska bli så skönt att få det gjort, fatta vilken lättnad imorn kväll, och jag har bestämt mig för att inte plugga på hela helgen, längtar !!!

Nu måste jag dock läsa lite till!

Lite bilder, jag glad och laddad inför träning Egentligen inte så mkt att se kanske men ändå :)

före träning.jpg
piller före träning

IMG_3078.jpg

IMG_3088.jpg

IMG_3089.jpg
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » fre 30 okt 2009, 08:19

Godmorgon!

Idag är det : TENTA !

Lite nervös måste jag erkänna...
Men kan inte göra så mkt mer åt saken nu utan bara att gilla läget,
hoppas jag lyckas bra.

Tog sovmorgon imorse så klockan ringde 06.50 och sen gav jag mig ut och det var ljust, härligt!

Fick också kommentarer om att jag var sen från ett gäng som jobbar vid kyrkogården jag passerar, de har aldrig sagt ngt tidigare så jag blev lite förvånad, men uppenbarligen hade de koll på att jag passerar varje dag strax innan sju :)
De tyckte också att jag var värd lite sovmorgon när det var fredag o allt :)

Tänkte att det var bra att sova lite längre och därmed skjuta upp frukosten så att jag inte blir så hungrig på em!

Nu ska jag ner och hyra denna film tills ikväll tänkte jag:

7340ce77-de5d-4878-b83e-86a491c62f2a.jpg

Mamma har läst boken och vill så gärna se den!

Sen tänkte jag nog köra lite cardio på gymmet, vila ifrån styrkan idag, kör hellre imorn efter frukost för då borde jag få bra tryck efter nybakat bröd och frukt :)

Ha en bra dag!

Och håll tummarna för att jag får "rätt" frågor på tentan :)
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Nästa

Återgå till Sanna Lundkvists Blog/Träningsjournal