Sanna Lundkvists Träningsjournal - Vecka 14

Sanna Lundkvists Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Sanna Lundkvists Träningsjournal - Vecka 14

Inläggav Sanna Lundkvist » mån 12 okt 2009, 20:28

Godkväll!

Usch va tiden går snabbt, vill inte att tiden ska gå så fort, det är ju så roligt, och jag vill ju lära mig så mkt mer innan detta äventyr är slut!

Är så tacksam för att jag får vara med om detta!

Just nu är jag dock grymt trött och slut och ska gå och lägga mig!

Var i skolan kl 8 imorse och såklart hade de ändrat så vi började inte förrän kl 13, lite irriterande, jag gillar inte att mina planer ändras men fick en del gjort på fm iaf.

Blev löpning på kvällen istället: 7,7 km fick jag till och såhär fina var mina strumpor efter:

Bild 015.jpg

Verkar som att mina tår skaver mot varandra av ngn underlig anledning?!?

Måste säga också att idag är det första dagen som jag känner mig levande sen jag började med den nya dieten, känner att jag haft lite energi idag vilket känns himla skönt, börjar kroppen vänja sig nu kanske ?!

Men nu vill jag ju bara att fettet ska bort, och att musklerna ska stanna kvar :)

Godnatt!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Re: Sanna Lundkvists Träningsjournal - Vecka 14

Inläggav Sanna Lundkvist » tis 13 okt 2009, 06:50

Godmorgon!

Säsongens första snö (?!) kom imorse under min morgoncardio - såg helt plötsligt hur det började falla ngt vitt från himlen i skenet av gatlyktorna, lite mysigt, dock vill jag gärna ha det bart på marken ett tag till!
Det blir ju ändå inte ngn riktig vinter här iaf.

Annat är det i norr:

Bild 195.jpg

Nu har jag precis ätit frukost - PF Whey Isolate och sen gröt - har i salt i gröten nu och det gör det faktiskt mkt bättre, brukar inte ha i nå salt då de tär onödigt om man har ngt till gröten men att bara äta den som den är, ja då är det riktigt gott med lite salt i!

Nu vill jag verkligen att mitt paket från PF ska dyka upp - inga Omega 3 kvar och längtar efter en ny smak på mitt Whey Isolate :)

Nu blir det plugg, underskott står på schemat för dagen.

Ha en bra dag!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tis 13 okt 2009, 13:47

Tog mig ett bad som paus i pluggandet, övade lite posering samt vandrade runt i dessa för att vänja fötterna och det går faktiskt över förväntan:

IMG_1346.JPG

Magen kurrade så nu har jag precis ätit mellanmål:
Pf Whey Isolate
Omega 3
PF Pyrulean

Så här såg dagens lunch ut för övrigt, blir en hel del grönsaker för att mätta magen:

IMG_1345.JPG

Det andra på tallriken är kyckling :)

Nu är det snart dags för träning :D
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tis 13 okt 2009, 20:34

Godkväll!

Oj va trött jag blev så nu väntar sängen, märks att energin dalar så här dags, har precis fått i mig kvällsmålet som jag njuter rejält av:

kesella
funlight
hallon
Omega 3
PF ZMA-X

Tränade idag, det kändes bra, känner mig iaf inte svagare :)

Rygg, baksida axlar och vader

A. Skivstångsrodd/T-Bar rodd

B1. Chins/Pull-ups

B2. EPIC Lat High Row (brett grepp)

B3. EPIC Lat High Row (smalt grepp)

C1. Framåtlutande sidolyft med hantlar

C2. Sittande kabelrodd till hakan

D1. Stående tåhopp med hantlar

D2. Stående vadpress/vadpress i benpressen

Blev även 15 min kondition efter sen var jag död och gick hem för att äta.

Fick nytt träningsprogram av Jocke idag och jag längtar verkligen att få köra igång med det, ser mkt spännande ut :)

Ska gå igenom det ordentligt imorn!

Millan ringde för övrigt idag och hade lite info angående helgen i GBG, kul att prata med henne, nu känns det verkligen att det närmar sig och det gör mig såklart lite nervös men det ska bli så roligt! Hotell är fixat åt oss där nere nu, tack Proteinfabrikken!

Godnatt!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » ons 14 okt 2009, 09:42

Hej alla glada :D

Kört fast lite i min uppgift om förvärv av underskottsföretag så passar på att skriva lite här!

Klockan ringde kl 06 som vanligt, har en tendens nu dock att vakna alldeles precis innan, ganska skönt. Ut och joggade, kallt, men klär på mig ordentligt.

Sen frukost och sen plugg.

Ringde även till CSN för att säga av mig mitt bidrag, känns lite dumt när det ändå inte är mkt pengar man får från staten men har inte så mkt val då jag har tjänat lite för mkt pengar detta halvår. Är ju komiskt att de ska höja fribeloppet lagom tills jag är klar med min utbildning men men...

Mellis på förmiddagen:

Bild 034.jpg

Behövdes verkligen för att få lite energi - dock kurrade magen igen redan efter 30 min... Så nu sitter jag o väntar på att det ska bli dags för lunch :)

Längtar tills lördag och frukosten - då ska det bli nybakat bröd. Mamma och jag håller nämligen på att experimentera med våran första surdeg, blir spännande :)

Bild 035.jpg

Hur känns formen då?
Ja du, jag vet inte, känns som att jag inte riktigt vågar känna efter, blir bara så stressad då, tycker inte att det händer så mkt, är orolig för att min kropp inte riktigt vill låta mig bli av med fettet som finns på kroppen... Men det är bara att ge järnet och hoppas på det bästa helt enkelt!

Riktigt laddad att köra igång med nya träningsprogrammet från Jocke iaf, kul med ngt nytt, behövs nu känner jag. Har dock ett sista pass kvar på schemat och det blir idag: Bröst, Biceps och Mage.

Nu dags att återgå till pluggandet...
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » ons 14 okt 2009, 19:44

Det är en häftig känsla för när jag är hemma känner jag mig ganska trött, seg, magen kurrar osv.
Men sen så fort jag kommer in på gymmet så vänder det och allt blir bara bra, det är så skönt, får till riktigt bra träningspass och det är ju huvudsaken, njuter verkligen av att vara på gymmet och ger allt när jag verkligen är där!

Idag, sista passet på detta träningsprogram:

Bröst, Biceps, Mage

Jag redo för gym:

Bild 0002.jpg

Kände mig STARK :thumbs:

Såhär såg passet ut:

A. Lutande hantelpress (30-45°)

B1. Högt lutande hantelflyes (45-60°)

B2. Lågt lutande hantelflyes (15-30°)

B3. Liggande hantelflyes

C. Skivstångscurl

D1. Sittande lutande hantelcurl (45-60°)

D2. Omvända skivstångscurl

E. Lutande ryska twist med vikt

Middagen smakade grymt gott efteråt dessutom :)

Bild 0003.jpg

Nu är jag mkt trött... Går inte så bra med pluggandet heller, har verkligen kört fast när det gäller mitt PM men det gör jag ju iofs alltid när jag ska skriva ngt, får liksom inte ut mina bra tankar helt enkelt... Blir nog sängen snart så att hjärnan är pigg imorn och förhoppningsvis kommer på ngt bra då!

Godnatt!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tor 15 okt 2009, 19:26

Hejhej!

Sitter och försöker plugga men det går verkligen skit rent ut sagt, just nu känner jag mig bara helt dum i huvudet som inte förstår något av det jag ska skriva om, hatar den här känslan av oduglighet och otillräcklighet. Ska jag alltid behöva känna så här? Hur ska jag kunna jobba inom det här? Frågorna är många, svaren få.....

Annars har dagen varit som vanligt:
- morgonjogg
- frukost
- plugg
- lunch
- plugg

På eftermiddagen följde jag med Mamma ut i spåret så tog vi 5 km, skönt att få lite luft och njuta lite av solen.

IMG_2950.jpg

IMG_2954.jpg

IMG_2958.jpg

Ingen styrketräning idag, ont i hela kroppen i stort sett.. Träningsvärk lite överallt vilket gör en mkt seg...
Men imorn kör jag igång med det nya träningsprogrammet, ska bli roligt!

Sen har jag o mamma varit och handlat.

Och nu försöker jag plugga igen, men som sagt det går verkligen inte, hittar ingen information, har ingen som kan hjälpa mig, det känns tungt helt enkelt...

Hoppas allt är bra med er därute :)

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » fre 16 okt 2009, 06:52

Godmorgon!

Sitter här och avnjuter en kopp grönt te, har en ny favorit, grönt te med jordgubbssmak:

en-med-55-Green-Tea-Wellness-Green-Teas-Strawberry-Green-Tea--VFRA125-.jpg

Verkligen super gott och absolut inte någon beskhet alls som vissa gröna teer annars kan ha.

Hade svårt att få i mig frukosten... Vet inte varför men det tar som emot med gröten efter ett tag.

Började dagen med en jogg, laddad inför all sorts träning idag känner jag trots att jag fortfarande är lite smått mör i kroppen.

Idag har jag dock skola till kl 17 så det lär bli middag på bussen hem för att jag ska hinna träna ikväll då gymmet stänger kl 20.

Sen är det LÖRDAG :)

Ha en bra dag!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » fre 16 okt 2009, 19:26

Heeeej!!

Nu har jag precis kommit hem från gymmet, ganska ensam där på fredagskvällen kan jag lova :)
Men det gör mig absolut ingenting, så skönt att kunna köra sitt.

Idag körde jag det första passet på mitt nya träningsschema som jag fått av Jocke:

Pass 1: Underkropp, lårdominant + mage & vader

A. Knäböj i Smith, axelbrett

B1. Benpress, bred fotställning

B2. Dynamiska utfall

C. Benpress, smal fotställning

D. Step up på bänk med stång

E. Crunches i maskin

F. Stående vadpress/i benpress

Ett mkt bra pass tycker jag, kändes bra, alltid lite svårt i början när man inte riktigt har helt koll på vilka vikter som ska på och så men det gick ändå bra , börjar ha koll nu på hur mkt jag tar :)

Det nya är självreglerande set, 5 set med 5 rep i varje, öka vikter varje gång och sista setet ska vara så tungt att det precis går att köra 5 rep, är det för lätt? Öka och kör ett set till!

Benen fick jobba rejält, men orkade ändå igenom allt.

Någon favorit?
Hmm jag gillar att köra slut på mig i benpressen och jag kan lova att det var mjölksyra den andra gången för då var det 25-30 rep som gällde !! Ajaj säger jag bara :)

Sen blev det 25 på crosstrainern.

Kom att tänka på nu vilken skillnad det är motför förra veckan - då var jag knappt levande just nu kan jag säga, typ helt död och orkade varken tänka eller röra mig, märks att kroppen vänjer sig ganska snabbt!

Nu blir det lite mer plugg innan dagen är slut!

Ha en trevlig fredagskväll!

Kraam!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » fre 16 okt 2009, 19:29

Just det, glömde ju det viktigaste:

Fick mitt paket från PROTEINFABRIKKEN idag och gissa om jag blev glad !?!?

Mkt började nämligen ta slut och de trodde att mitt paket fortfarande var i Norge imorse så det kom verkligen som en glad överraskning!

Tack, tack, tack! :D

Blev så glad över mitt PF Whey Isolate i jordgubbssmak, mums :)

När Mamma hämtade ut paketet fick hon dock först 4 flaskor sprit, haha, inte direkt vad jag var ute efter som tur var öppnade hon redan i affären och kollade :)
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Nästa

Återgå till Sanna Lundkvists Blog/Träningsjournal