Sanna Lundkvists Träningsjournal -Vecka 13

Sanna Lundkvists Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Re: Sanna Lundkvists Träningsjournal -Vecka 13

Inläggav Sanna Lundkvist » tor 08 okt 2009, 18:41

Dagens middag:

IMG_2907.jpg

Inte så stor skillnad mot förut: lite mindre ris/pasta dock och max 5 % fett i nötfärsen eller nötköttet.

Träningen idag:

Rygg, Baksida axlar och Vader

A. Skivstångsrodd/T-Bar rodd

B1. Chins/Pull-ups

B2. EPIC Lat High Row (brett grepp)

B3. EPIC Lat High Row (smalt grepp)

C1. Framåtlutande sidolyft med hantlar

C2. Sittande kabelrodd till hakan

D1. Stående tåhopp med hantlar

D2. Vadpress i benpressen

Gick mkt bra, märkte inte av det lägre intaget.

Blev även 45 min på crosstraintern efteråt! Skönt att svettas rejält :)

Träffade en gammal klasskompis och han tyckte att jag var i riktigt bra form så det var roligt att höra :)

IMG_2905.jpg

IMG_2906.jpg

Nu fortsatt plugg, innan kvällsmål och läggdagS!

Godkväll!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » fre 09 okt 2009, 06:53

Godmorgon godmorgon!

Dricker nu en kopp te och måste erkänna att det var det godaste av hela frukosten, gjorde gröt i dag med men hade riktigt svårt att få i mig den.. Det var liksom inte så gott. Tyvärr. Måste komma på ngt skoj att göra, har dock inte så mkt: havregryn och Whey Isolate, ngn som har ngt tips ?! Men nog ska jag överleva denna tid som är kvar iaf, äter för att få i mig näringen och inte alltid för att det är så värst gott.

Gårdagens sista mål såg ut såhär:

Bild.jpg

Hallon
Kesella
Omega 3
PF ZMA-X

Så nu om ni hängt med så har ni hela mitt nya kost schema! :)

Började såklart dagen med att ge mig ut o jogga, fick dock "håll", riktigt jobbigt, kommer inte ihåg när jag fick det senast, det krampade riktigt rejält i magen så fick lov att gå en del.

Senare idag: träning: Bröst, Biceps och Mage.
Något att se fram emot,
för nu är det dags för plugg!

Ha en bra dag!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » fre 09 okt 2009, 14:34

Åt världens godaste lunch idag, tror att det kan hänga ihop med att smaklökarna förändras när man äter i stort sett samma sakn jämt, idag gjorde jag torskfilé i foliepaket i ugnen, med lite purjolök och tomat på samt olivolja med citronsmak och citronpeppar, till det isbergssallad. Det var fantastiskt gott, tur att jag gjorde 3 portioner så jag har för hela helgen :)

Annars är jag ganska seg.. Lade mig och halvsov nu i drygt en halvtimme, just nu känner jag inte som att jag kommer orka träna men vet att bara jag kommer dit så ger det sig, blev lite motiverad när jag nu såg alla bilder som Evelina lagt upp!

Snart blir det iaf detta pass:

A. Lutande hantelpress (30-45°)
B1. Högt lutande hantelflyes (45-60°)
B2. Lågt lutande hantelflyes (15-30°)
B3. Liggande hantelflyes
C. Skivstångscurl
D1. Sittande lutande hantelcurl (45-60°)
D2. Omvända skivstångscurl
E. Lutande ryska twist med vikt

Bara en vecka kvar på träningsschemat nu, får se vad Jocke hittar på sen :)
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » lör 10 okt 2009, 08:16

Godmorgon godmorgon!

Åh va härligt att få äta sig mätt till frukost :)

Blev ett äpple, lite mango och sen 2 o 1/2 smörgås, egenbakat rågsurdegsbröd, med lite keso, skinka och gurka på och sen en kopp grönt te till det. Sååå gott!

Särskilt efter min morgon jogg!
Fick dock håll även idag, himla jobbigt för det gör så himla ont på höger sida även om jag försöker att bara köra på.

Gårdagskvällen måste jag erkänna var ganska jobbig, kände mig så himla seg, nästan svimfärdig när jag gick hem från gymmet och trots middagen var jag lika seg efteråt, som om kroppen o hjärnan inte riktigt ville vara med.

Men jag ska nog inte klaga, såg att de andra ska äta mindre än mig, så då borde jag ju klara detta :)
Tar lite tid för kroppen att ställa om sig bara...

Körde iaf på samma vikter på passet igår som veckan innan och sen 10 min på crosstrainern efteråt.

Lite bilder ifrån passet:

Bild 001-9.jpg

Bild 005-9.jpg

Bild 010-9.jpg

Bild 017-9.jpg

Idag blir det plugg nu på morgonen, sen göra mig färdig för jobb 12-17 och sen ikväll kommer Emma hit och äter :)

Har planerat dagen såhär:
mellanmål innan jag börjar jobba
lunch på jobbet ca 14
mellanmål kl 17 när jag slutat
sen får jag äta vad jag vill till middag, ca 19-30
kvällsmål innan jag somnar

Idag blir det vila ifrån styrkan, skulle väl kanske passat på att träna när jag får äta lite mer idag men har kört 2 dgr i rad nu o sen finns det inte riktigt tid då jag ska jobba. Hoppas att jag har lika mkt energi imorn :)

Fick lite bilder ifrån Emma (jag hade ju kollat på fel USB haha) och hittade bland annat denna:

Bild 207.jpg

När vi var ute o plockade hallon i somras i kvällssolen, så härligt!
Och det är de hallonen jag nu äter till såväl första mellanmålet och till kvällsmål varje dag!

Dags för plugg!

Ha en riktigt bra lördag!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » lör 10 okt 2009, 22:30

Godkväll!

Lite för sent för mig egentligen men ska gå och sova nu.
Börjar bli riktigt trött.

Gick bra på jobbet - men det var jobbigt och jag var faktiskt lite låg på energi trots frukosten...
Blev torsk och sallad till lunch.

Slutade kl 17 och då var jag så slut att jag lade mig o vilade,
vid 19 kom Emma och det blev middag - mammas räkgryta, den är sååå god!
Till efterrätt: mango och vindruvor som Emma hade med sig från Alsta trädgårdar - alltså odlade där, sååååå goda de var, går nästan inte att beskriva smaken faktiskt, så söta o härliga!

Nu har jag precis intagit kvällsmålet:
PF Omega 3
PF ZMA-X
Kesella
Hallon

Måste bara berätta att jag har världens underbaraste vän, det finns knappt ord för det, och jag har svårt att beskriva min tacksamhet för att hon finns där, det betyder så mkt!

Ikväll hade hon dessutom med sig en överraskning:

IMG_2933.jpg

IMG_2934.jpg

Gissa om jag blev glad ?!?! :D
Du är verkligen BÄST och jag skulle aldrig klara detta utan dig - EMMA !

Sen hjälpte hon mig o kollade tyger till dräkterna också och jag tror vi har ngt bra på gång :)

Nej, dags att sova, ngn mer som ger sig ut på morgon cardio imorn?!?!

Godnatt!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » sön 11 okt 2009, 10:25

Hejhej!

Sitter här och försöker plugga, måste skriva ett PM men det går inte så bra, tycker verkligen att det är jätte svårt, jag får liksom inte ut mina tankar i ord på ett papper - förstår inte varför det ska vara så svårt ?!?!

Satte klockan på 07.25, gav mig ut o joggade, exakt 50 min blev det.

Försökte göra ngt nytt till frukosten, gjorde gröten på plattan och blandade vatten, PF Whey Isolate, psylliumfrön och havregryn.

Det blev en häftig konsistens, fluffig så att säga, dock tröttnade jag även på den smaken efter ett tag, varför är jag så kinkig helt plötsligt?! Bara att äta och gilla läget :)

IMG_2935.jpg

IMG_2936.jpg

Nu är det dags för träning och sen blir det jobb och sen hoppas jag på att kunna plugga lite till ikväll men allt beror på hur hjärnan mår..

Ha en bra dag!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » sön 11 okt 2009, 19:25

Dagens träningspass

A. Sittande hantelpress

B1. Sittande sidolyft med hantel

B2. Sittande lyft framåt med hantel

B3. Sittande hantelpress

C. Smal bänkpress

D1. Nedåtlutande tricepsextension med hantlar

D2. Smala armhävningar utan låsning

E1. Stående vadpress

E2. Stående tåhopp med hantlar

+ 20 min på crosstrainern

Få set , få repetitioner men TUNGT, gör mitt bästa ! :)

Sen var jag hungrig och hemma väntade denna lunch:

IMG_2937.jpg

Min goda torsk :)

Sen var det jobb, började sådär, jag tog cykeln för att jag skulle komma hem så snabbt som möjligt efter då jag misstänkte att jag skulle vara hungrig, när jag väl kommer ner till jobbet, max 15 min innan jag börjar så inser jag att jag har glömt kortet jag behöver för att komma in och sen nyckeln till skåpet !!!

Cyklade hem i ilfart och sen lika snabbt tillbaka igen, trodde aldrig att jag skulle hinna, skulle sitta i kassan kl 15 ju, men jag hann, helt otroligt!

Kommer helt anfådd till kassan och då säger min arbetskompis att jag hade fått min motion för dagen och då skrattade jag för mig själv då jag tänkte på att jo jag har ju bara redan kört morgoncardio, ett styrkepass och 20 min kondition efter det redan :)

Gick bra på jobbet, kände mig ganska pigg otroligt nog.

Såg nu att jag fått ännu större blåmärken på mina triceps efter detta pass, är för att jag kör den där hantelpressen i maskin... Men vill man bli fin så ;)

IMG_2943.jpg

IMG_2944.jpg

Nu måste jag plugga lite till innan det blir läggdags,
måste åka med bussen till Uppsala redan kl 07 imorn så hinner tyvärr inte med ngn morgoncardio imorn :( Får bli senare helt enkelt!

Godkväll!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Föregående

Återgå till Sanna Lundkvists Blog/Träningsjournal