Sanna Lundkvists Träningsjournal - Vecka 12

Sanna Lundkvists Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Sanna Lundkvists Träningsjournal - Vecka 12

Inläggav Sanna Lundkvist » mån 28 sep 2009, 08:31

Godmorgon!

Solen skiner utanför fönstret och jag önskar att jag kände mig pigg o kry men tyvärr känner jag mig inte helt på topp, sitter just nu o dricker den andra koppen te för dagen, och det känns lite sådär i halsen, vet inte om det bara är för att det är morgon eller om det är något på gång.

Får se hur det blir under dagen.

Sitter och pluggar nu och ska bege mig till Uppsala runt lunch.

Imorse blev det bara en ganska lugn promenad med Magne, kände inte att jag ville anstränga kroppen mer än så. Men skönt att komma ut lite, särskilt då jag ändå var pigg kl 6 eftersom jag lade mig redan vid 21 igår kväll.

Jag vill INTE bli sjuk, så nu är det bara att hålla tummarna!

Ha en bra dag!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Re: Sanna Lundkvists Träningsjournal - Vecka 12

Inläggav Sanna Lundkvist » mån 28 sep 2009, 15:23

Precis hemkommen från skolan och känner mig piggare och ska därför bege mig ner för att träna,
idag blir det axlar , triceps och vader !

Men först:
PF Whey Isolate
PF Cell Max
PF Amino X
PF BCAA +

Och sen är det bara att köra :thumbs:
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » mån 28 sep 2009, 19:28

Fick till ett bra träningspass, känns som att alla bekymmer försvinner när man kommer in på gymmet och slipper tänka på allt, skönt.

Dagens pass:

A. Sittande hantelpress/Axelpress i Smith

B1. Sittande sidolyft med hantel

B2. Sittande lyft framåt med hantel

B3. Sittande hantelpress

C. Smal bänkpress

D1. Nedåtlutande tricepsextension med hantlar

D2. Smala armhävningar utan låsning

E1. Stående vadpress/vadpress i benpressen

E2. Stående tåhopp med hantlar

Nu är det lite tyngre som gäller och lite färre repetitioner samt mindre vila mellan seten.
Ett bra pass men jag måste erkänna att detta upplägg inte riktigt känns lika jobbigt som de tidigare, kanske dumt för det är ju jag som bestämmer hur jobbigt det blir, men tycker ändå att jag ger allt så att säga. Men det är skillnad på att köra upp till sex set i ett utan direkt vila och nu bara köra 6-8 rep innan vila emellan. Nu gäller det att köra tyngre istället. Men skönt med variation som sagt.

Nu känner jag mig ganska seg igen och det blir sängen tidigt ikväll med...

Trevlig kväll!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tis 29 sep 2009, 09:01

Sitter och pluggar för fullt, var en mkt omfattande uppgift vi fick som jag måste göra klart idag så jag har att göra!

Vaknade vid sex och gick ut och gick, Magne fick följa med idag också, kul med lite sällskap, trots att det bara är en hund :)

Imorn bär det av till Göteborg med klassen, känns som att man går i ettan igen och ska åka på klass resa :)

Måste åka strax efter nio härifrån och sen går bussen vid elva från Uppsala.
Väl framme i gbg ska vi vid 18 gå på ngn företagsrundvandring innan vi får åka till vandrarhemmet, Slottsskogens vandrarhem tror jag det hette. Torsdagen är det frukost vid sju och sen full fart hela dagen med föreläsning och besök på Volvo samt ett seminarium på universitetet. Åker inte hem förrän på em, så kommer hem sent sent på torsdag kväll.

Blev iaf glad när jag läste om vandrarhemmet på nätet för såhär står det:

I vårt gästkök har du möjlighet att laga allt från en kopp té till den mest avancerade 7-rättersmiddag. Till din hjälp har du kylskåp, frys, spis, ugn, mikrovågsugn, kaffebryggare och inte minst, andra gäster att dela recept och erfarenheter med. Givetvis tillhandahåller vi också porslin och annan köksutrustning.

Super ju, hade varit svårt för mig att följa med om det inte hade funnits tillgång till kyl.
Så idag måste jag även förbereda två luncher, två middagar och allt annat som ska med.

Blir därmed vila ifrån träningen både ons o tors...
Måste försöka få till cardion iaf på torsdag morgon.

Om jag ska vara ärlig så känns det väl lite jobbigt att ge sig iväg när man går på diet och därför ser jag väl inte framemot det så jättemkt, ser mest det jobbiga i allt just nu, men jag hoppas verkligen att det ger ngt nu när vi ska åka så långt och att man lär sig ngt.

Och det är ju bara jag som gör det jobbigt, gäller att tänka positivt!

Men det är lite jobbigt för i det sällskapet är det ingen som förstår mig och varför jag gör detta , inte för att jag begär att någon ska göra det heller, men det är ändå skönare i sällskap av de som förstår en.

Men det blir en utmaning helt enkelt :)

Sen i helgen är det SM !!!
Tiden har ju gått så fort!
Ska bli sååå skoj att få träffa alla igen samt se alla som tävlar, lär ge motivation att verkligen kämpa nu den lilla tid som är kvar.

Nej nu måste jag plugga om jag ska hinna med dagens planering!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tis 29 sep 2009, 14:07

Nu är hösten här!
Snabbt det gick helt plötsligt, på bara en vecka har det blivit gult ute, men det är ju så vackert ute, särskilt när solen skiner.

Här är några bilder ifrån dagens lunch promenad:

Bild 003.jpg

Bild 005.jpg

Bild 008.jpg

Bild 009.jpg

Nu är det dags för mellanmål: Pf Whey Tech samt 1 äpple!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tis 29 sep 2009, 19:34

Just nu är jag ganska less!

Håller på och packar... Och känner att nu orkar jag inte mer så jag hoppas att jag fått med mig allt. Bara lakan, påslakan, örngott och handduk tar ju sin lilla plats!

Och det är ju inte lite mat jag behöver ha med mig.

Kolla på denna bild så förstår ni vad jag menar:

IMG_2653.jpg

Kyckling o potatis * 2
Ris och nötfärsbiff * 2
Morötter
Sallad, gurka, tomat
keso
hallon
havregryn
keso
kesella
2 äpplen
Pf Whey Tech * 4
Pf Total Pack
PF ZMA-X
PF Omega 3
PF BCAA +

Och sen en cola zero för att lyxa lite :)

Har jag glömt något ?! :)

Blir spännande att få med allt till Uppsala först och sen vidare till GBG, blir två kylväskor helt enkelt...

Men som sagt ska ju försöka se det positivt, ska väl vara glad att jag var åka till GBG :)

Känner mig dock inte super pigg denna vecka vilket är lite tråkigt, huvudvärk... Lite snorig...

Blev iaf ett benpass idag, skönt att få det gjort nu när det är vila onsdag och torsdag från gymmet.

Dagens pass:

A. Knäböj i Smith (bred fotställning)

B. Knäböj i Smith (smal fotställning)

C1. Benpress

C2. Djupa upphopp

D1. Rumänska/stelbenta marklyft

D2. Sittande lårcurl (Epic Leg Curl)

E1. Crunches med vikt

E2. Hängande benlyft med vikt

Utfallen var lika jobbiga denna vecka :)

Har fortfarande svårt med de hängande benlyften, men har aldrig kört de så det är nog en tekniksak mkt.

Nu ska jag plugga det sista inför morgondagen, packa det sista och sen sova för jag är redan riktigt trött!

Och imorn är det upp tidigt för att hinna med cardion!

Godkväll!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » ons 30 sep 2009, 06:55

Godmorgon!

Bild 042.jpg

Har precis intagit detta, vågade dock inte dricka nå te då jag ska sitta på bussen hela dagen och inte kan springa på toa när jag vill :)

Gick en promenad imorse, ca 60 min, dock mkt lugnt.

Hur mår jag då?

Ja, måste väl erkänna att det är lite förkylt här :(
Känns inte så roligt, men bara att vila nu och hoppas att det ger sig lika snabbt som det kom.

Tycker synd om de jag ska sova i samma rum som i natt bara när jag liggar och snorar, 3-6 bädds rum är det nämligen...

Nu måste jag göra mig iordning och gå igenom allt igen så jag inte har glömt ngt!

Ha en så bra dag!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » ons 30 sep 2009, 07:52

När man är lite dålig, seg, förkyld och så, så får man lätt negativa tankar.

Just nu känns tävlingen avlägsen, iaf om man ser till min form...

Men jag vet att jag inte ska oroa mig, utan bara lita på mina coacher, men det är klart att man tänker ändå, svårt att undvika.

Men det iaf spännande att se vad man kan göra med sin kropp :)

Känner av träningsvärk i magen redan, härligt, samt i framsida axlar. Känner inget i ben än otroligt nog men vänta bara, det kommer :)

Nu vill jag bara vara frisk och känna pigg och glad!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tor 01 okt 2009, 21:07

Heeej!

Nu är jag hemma igen, riktigt skönt måste jag säga, borta bra men hemma bäst :)

Snorig är jag, men så länge det bara är det så är det skönt, inte feber eller ont i halsen iaf och det känns mkt bättre idag än igår så det går nog åt rätt håll iaf, om man ska se det positivt :)

Igår hade jag dock en lite jobbig dag, men jag är stolt över mig själv att jag tillslut åkte med på resan och att jag åt min mat på de mest obekväma ställen måste jag säga, som idag när Volvos koncernchef bjöd på lunch eller igår när en revisionsbyrå bjöd på stora smörgåsar med skagenröra och sånt i vid stående bord och jag ändå tog upp min matlåda och åt en kall biff och ris. Allt går helt enkelt, bara man vill!

Har verkligen längtat efter varm kan jag lova då jag inte ätit det sen i tisdags.
Dessutom frusit hela tiden!

Men nu sitter jag här med en kopp te och njuter, ska hoppa i säng nu och ladda inför morgondagen och helgen :)

SM för hela slanten!!

Godnatt!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » fre 02 okt 2009, 07:01

Brrrr vad det va kallt imorse, minus grader!!!
Så det blev såväl mössa, som halsduk och vantar på morgon promenaden, tar det fortfarande ganska lugnt då jag är lite snorig och vill inte få upp pulsen för högt utan låta kroppen återhämta sig.

Nu sitter jag här med en kopp te,
har mkt mkt jag måste hinna med idag innan det bär av mot Västerås till kvällen,
en hel del plugg, tänkte försöka träna, kolla lite saker på stan, packa, matlådor osv...

Men det ska bli riktigt skoj med SM !

Skönt att vara hemma igen, men hade det bra i GBG, nästa gång jag är där är det tävling !!!

Här är lite bilder ifrån resan:

Bild 001.jpg
Lunch på bussen

Bild 007.jpg
Kvällsmål på rummet, när alla andra var på krogen...

Bild 010.jpg
Från min morgonpromenad, det var dock väldigt mörkt vid halv sex.
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Nästa

Återgå till Sanna Lundkvists Blog/Träningsjournal