Sanna Lundkvists Träningsjournal - Vecka 10

Sanna Lundkvists Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Sanna Lundkvists Träningsjournal - Vecka 10

Inläggav Sanna Lundkvist » mån 14 sep 2009, 07:08

Godmorgon!

Har precis avnjutit frukost samt en kopp rött te, va gott det är med te, har inte druckit så mkt te under sommaren men nu när man börjar bli lite små frusen så är det så härligt att få i sig ngt varmt.

Märks att det är höst nu förresten, för det är ju så kallt på morgonarna! Men bara man klär på sig så är det riktigt skönt att komma ut, joggade 50 min imorse och så vackert att se solen komma upp. Det ger kraft o energi för dagen!

Idag är jag hemma o pluggar, en hel del svåra uppgifter att ta mig igenom tills imorn så dags att sätta igång!

Ikväll blir det träning: rygg, baksida axlar och mage, efter 2 vilodagar ska det blir riktigt skoj att få ge allt på gymmet igen :)

Ha en bra dag!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Re: Sanna Lundkvists Träningsjournal - Vecka 10

Inläggav Sanna Lundkvist » mån 14 sep 2009, 15:27

Sitter just nu odh sörplar i mig detta:

Bild 038.jpg

En ny smak på Whey Isolatet, Fruit Punsh, och jag måste erkänna att jag föredrar jordgubb då den är friskare och denna smak ganska söt, men nu börjar jag vänja mig även vid denna!

Ska snart ner o träna, såhär är dagens pass tänkt att se ut:

A. Stående rakarmade latsdrag

B. Latsdrag med smalt grepp

C. Sittande kabelrodd

D. Sittande kabelrodd till hakan

E. Framåtlutande sidolyft med hantlar

F. Baksida axlar i maskin

G. Ryska twist/Vedklyvaren

Ska bli riktigt skönt att få träna lite, så less på allt plugg, bra med en paus så att jag kan fortsätta sen när jag kommer hem.

Dagens lunch såg ut såhär:

Bild 037.jpg

Gjorde kyckling för hela veckan när jag ändå var igång, så skönt o smidigt att ha det gjort.

Bild 036.jpg

Hörde att de tänker höja såväl studiebidraget som fribeloppet och det är ju positivt, dock lagom tills jag pluggat klart vilket är lite irriterande, för ngt jag är riktigt upprörd över just nu är att jag inte får jobba för då får jag inge studiebidrag.. Jag tycker ju om att jobba, konstig som jag är :)

Nej dags för gymmet!

Nu blir det hårdkörning :)
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » mån 14 sep 2009, 18:51

Mkt nöjd - ett mkt bra pass trots att det var väldigt mkt folk på gymmet, framför allt killar i 15 års åldern som mest springer runt o leker och inte riktigt vet vad de ska göra - gissa om det irriterar mig ?!? :x

Men som jag sagt, jag lyckades bra ändå :)

Trivs så bra på gymmet - älskar att få köra sådär riktigt hårt o bara ge allt.
Efter blev det lite box med Emma - skönt att få slåss lite :)

Har precis intagit middagen: kött, couscous och sallad o tomat.

Nu måste jag fortsätta plugga...
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tis 15 sep 2009, 06:35

Godmorgon!

Brr, var knappt 5 grader imorse kl 6 när jag skulle ge mig ut, fingervantarna åkte på för första gången och snart får jag nog ta fram mössan, är hemskt frusen av mig och därför gillar jag inte riktigt att höst o vinter är på intåg.. Fryser i stort sett jämt då, förutom när jag tränar och håller igång.

Joggade 50 min och det gick mkt bra - så vackert att se solen komma upp, måste jag säga idag igen, för det är det verkligen. Nu har jag kommit in i att ge mig ut på morgonen så nu är det absolut inga problem, givetvis lite trött när klockan ringer, men det är skönt att komma ut och tänka igenom dagen och planera lite, detta gör att jag kan slappna av mkt mer när jag ska sova på kvällen, behöver inte gå igenom nästa dag just då utan kan göra det på morgonen istället.

Idag jag har väldigt väldigt mkt plugg att göra, och sen till Uppsala för seminarie i eftermiddag. Slutar inte förrän kl 17 så det blir sen träning ikväll, men då är det iaf lite lugnare på gymmet.

Nu ska jag dricka upp min kopp te och sen är det bara att sätta igång, just nu skatterättsliga konsekvenser av omstruktureringar av företag... Låter väl spännande?! :)

Ha en bra dag!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tis 15 sep 2009, 20:18

Vad är det för värld vi lever i ????

Känner mig tämligen bitter just nu måste jag säga,

min mobil har nämligen blivit stulen idag,

på Juridiska institutionen i Uppsala, där tycker man väl kanske att folk borde vara ärliga ?!?
Men icke då.

Iofs var det jag som lade ifrån mig den o glömde den men det är ändå förbjudet att stjäla så det så.

Värsta är väl att alla nummer är borta...

Så ikväll har jag pratat med polisen, tela o folksam.

Så då vet ni om ni försöker nå mig, har beställt ett nytt SIM kort iaf så det kommer förhoppningsvis innan veckan är slut o tills dess är det bara att gilla läget, är väl bra träning att va utan mobil ett tag :)

Fick iaf till ett bra träningspass såhär på kvällskvisten, hade en hel del ilska att ta ut så jag tog i som tusan: bröst, biceps och vader idag, riktigt bra tryck, särskilt i biceps idag.

Nej nu måste jag fixa lite saker innan det blir sängen!

Godnatt!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » ons 16 sep 2009, 07:55

Så, nu har jag pratat med Folksam, en trevlig kille, men det är ju inte direkt mkt pengar man får ut trots Allrisk försäkring.
Självrisken ligger på 1500 kr och om telefonen är mer än ett år gammal så får man marknadsvärdet - vilket han efter att ha kollat på nätet värderade till 2500 för min kära N95 8GB som verkligen är en favorit, den är riktigt bra.

Men för de 1000 kr jag fick ut så får man ju inte mkt till mobil!

Lite bitter fortfarande över att den är borta men inte så mkt att göra åt saken när man är klantig som jag uppenbarligen är.

Klockan ringde kl 06 imorse och jag gav mig ut, gick väl lite småsegt måste jag erkänna men frukosten smakade som vanligt grymt gott efter åt :)

Idag är det vilodag ifrån gymmet, träna, träna vila, träna, träna vila osv är ju upplägget.

Nu ska jag ta tag i plugget som ska göras idag.

Ha en bra dag!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » ons 16 sep 2009, 19:36

Godkväll!

Sitter o småkollar lite på Idol, har precis ätit middag och ska plugga lite till innan det blir sängdags!
Middagen bestod av ris, och en nötfärsbiff samt gurka och gul zucchini, verkligen jättegott, är roligt att man inte tröttnar trots att det blir istort sett samma sak varje dag, men jag har hittat ett ris som jag verkligen älskar och nötfärs till det funkar alltid o så är det bara att variera grönsakerna till det. Enkelt och gott!

Sitter o kollar lite på nätet efter mobil också, men det finns ju så himla många olika ?!?! Vill inte lägga så mkt pengar på den heller...

Va mörkt det är ute nu och det mörknade ju redan vid sju!!!

Blev ett combat pass såhär på kvällskvisten som en skön paus i pluggandet. Men ingen styrka idag - däremot imorn :)

2 bilder på lilla jag som nog har blivit lite större iaf :)

IMG_2511.jpg

IMG_2512.jpg

Hoppas att ni haft en bra dag!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tor 17 sep 2009, 06:52

Godmorgon alla glada!

Klockan ringde kl 6 imorse och såhär pigg såg jag ut när jag gav mig ut för att jogga:

Bild 039.jpg

Idag åkte pannbandet på, har varit lite frusen om öronen de senaste dagarna, och även vantarna.

Efter cardion väntade denna frukost:

Bild 042.jpg

Smakade lika gott som vanligt :)
Avslutar framför datorn med en kopp te.

Dagen kommer bestå av plugg, som vanligt, beskattning av fåmansföretag just nu, innebär att man måste räkna lite också o de är ju roligt.

Längtar redan till träningen: axlar, triceps och mage står på schemat idag. Får se om det blir i eftermiddag eller till kvällen, skönt att få plugget gjort på dagen då jag har som mest energi för det.

Ha en bra dag!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tor 17 sep 2009, 20:54

Äntligen ett nytt SIM kort, väldigt ovant med annan mobil dock, går ju inte att skriva sms juu !!

IMG_2528.jpg

Måste bara säga att jag ÄLSKAR ATT TRÄNA, det är ju det bästa som finns, trots att det egentligen tar energi så ger det ändå mer energi än det tar, häftig känsla!

Dagens pass såg ut såhär:

A. Sittande axelpress i maskin/smith

B. Sittande sidolyft med hantel

C. Stående enarm sidolyft med kabel

D. Liggande tricepsextension + press

E. Triceps pushdowns med kabel

F. Drag till hakan, axelbrett grepp

G. Kabelcrunches

Är dock ledsen för jag insåg nu att jag glömde min fina PF vatten flaska på gymmet :(
Hoppas verkligen att ingen snott den också, för då blir jag arg! :x

Dagens middag såg ut såhär:

IMG_2525.jpg

Sen har jag pluggat samt tagit ett bad, skönt att få slappna av lite.

Imorn måste jag vara i Uppsala redan kl 08 så jag hinner inte med ngn cardio imorn bitti, eller rättare sagt jag går inte upp vid halv fem för att ge mig ut utan det för bli efter benpasset imorn eftermiddag helt enkelt.

Nu ska jag packa väskan, och sen sova.

Godnatt!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » fre 18 sep 2009, 05:35

Kändes konstigt att äta frukost utan att första ha varit ute o rört på sig, gick lite trögre med att få i sig allt, men självklart lyckades jag :)
Har alltid haft lätt för att äta frukost och för mig är det nog det viktigaste målet under dagen, är hungrig så fort jag vaknar på morgonen och klarar mig ínte utan en bra o rejäl frukost! Frukost är också det godaste målet på hela dagen enligt mig.

Idag är det fredag och snart helg, HÄRLIGT! :D
Jag är t o m ledig i helgen, såå skönt!

Nu är det dags att bege sig till plugget, skönt att sluta tidigt på en fre iaf, blir det träning i em, ben idag.

Ha en riktigt bra fredag nu!

Kebnekajse 154.jpg
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Nästa

Återgå till Sanna Lundkvists Blog/Träningsjournal