Sanna Lundkvists Träningsjournal - Vecka 9

Sanna Lundkvists Blog och Träningsjournal under Talangjakten 2009.

Observera att endast deltagaren och coacherna kan posta inlägg i Träningsjournalerna.

Sanna Lundkvists Träningsjournal - Vecka 9

Inläggav Sanna Lundkvist » mån 07 sep 2009, 07:20

Vågar ju knappt skriva det men det är ju redan vecka 9 !! :o

Tiden bara springer ju iväg!

Det är mycket man vill på ganska kort tid helt enkelt.

Sitter just nu o njuter av en kopp grönt te. Intagit frukosten som fortfarande består av havregrynsgröt med hallon på, keso samt PF Total Pack.

Jag kör fortfarande på samma kost schema, så det flyter på bra, skönt nu när man verkligen kommit in i det och slipper tänka så mkt.

Var ute o joggade innan frukost, ca 50 min tog rundan idag och det kändes bra, trots att träningsvärken i benen börjar komma...

Idag är det fullt upp - har en massa plugg att göra... Föreläsning 15-17 och sen blir det träning ikväll, blir sent men så är det ibland. Idag står rygg, baksida axlar och mage på programmet, gillade verkligen det passet, det var grymt jobbigt så jag ser fram emot kvällen.

Ha en bra dag!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Re: Sanna Lundkvists Träningsjournal - Vecka 9

Inläggav Sanna Lundkvist » mån 07 sep 2009, 19:59

Fick till ett mkt bra pass på gymmet nyss, skönt att få gå dit o bara köra efter att man pluggat hela dagen.

Dagens pass:

A. Stående rakarmade latsdrag (eller pullover i maskin)

B. Latsdrag med smalt grepp

C. Sittande kabelrodd

D. Sittande kabelrodd till hakan

E. Framåtlutande sidolyft med hantlar

F. Baksida axlar i maskin (eller omvända kryssdrag)

G. Ryska twist/Vedklyvaren

Fick till lite bilder idag också, Tack Martin o Wictor för hjälpen :)

IMG_2442.jpg

IMG_2446.jpg

IMG_2450.jpg

IMG_2452.jpg

IMG_2455.jpg

Hinner tyvärr inte skriva mer för jag har en hel del plugg att göra innan jag kan gå o lägga mig... Och jag börjar redan bli trött..

Är iaf glad för jag har fått byta grupp nu i skolan så jag har inte lika sena lektioner :D

Trevlig kväll!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tis 08 sep 2009, 07:35

Godmorgon godmorgon!

Är i full gång med pluggandet, mkt att göra, eller det är såhär det är rättare sagt, vi har alltid mkt att göra, men det är bara att gilla läget, det är intressant iaf, känns lite bättre nu än förra veckan för nu börjar man komma in i det igen.

Idag ska vi till Sthlm och hit:

Goteborg%20452x122%202.jpg

En av de större advokatbyråerna. Tänkte hinna gå lite på stan innan också, när man nu väl tar sig till storstaden. Tänk att det kostar 98 kr en väg till sthlm för en student, sjukt dyrt ju!

Idag är det vilodag ifrån gymmet, hinner inte träna så då passar det ju bra. Känner av träningsvärken i benen och det börjar komma i ryggen också, härligt :)

Blev iaf min sedvanliga joggingtur imorse, sprang på riktigt bra, säkert för att jag var så stressad då jag har en hel del att göra nu på förmiddagen.

Ha en bra dag!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tis 08 sep 2009, 10:37

Packat o klart

IMG_1326.JPG

När man går på diet gäller det att planera och förbereda men bara man gör det så är det inga problem, nu ska jag klara mig i Sthlm idag :)
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » ons 09 sep 2009, 15:34

Puhh, mkt i skolan nu kan jag lova, svåra saker redan, det är iaf roligt, eller ja iaf när jag förstår ngt :)

Nu är det iaf snart dags för träning: bröst, biceps och mage idag, härligt!

Behöver få ut lite aggressioner över en himla otrevlig kärring till busschaufför som jag stötte på imorse! :)

Återkommer med rapport ikväll!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » ons 09 sep 2009, 18:43

Nu har jag precis ätit middag, blev detta idag och det smakade mkt gott, är proppmätt nu:

paprika.jpg

Fick till ett mkt bra träningspass, och jag skrev ju fel förut idag var det ju bröst, biceps och vader, inte mage!

Var inte så supertaggad innan för jag hade mest skolan i huvudet, men det vände snabbt och blev ett mkt bra pass måste jag säga, bra tryck i bröst o i biceps, gillar detta pass, det är grymt.

A. Lutande bänkpress i Smith
B. Framåtlutande kryssdrag
C. Liggande hantelflyes/press
D. Skivstångscurl
E. Sittande lutande hantelcurl
F. Scottcurl (en arm i taget)
G. Stående tåhopp med hantlar

Max 2 set men då är det utökade dropset, dvs 6 set i ett.

Känns som att jag blivit lite grövre, hehe, men det är kanske mkt inbillning också?!

Cardion körde jag som vanligt imorse, gick upp strax innan kl sex för att hinna innan det bar iväg till skolan.
Stressade och så kom det ingen buss, hur glad blir man då !??! Inte glad alls om man heter Sanna.

Så jag blev lite sen men det löste sig ändå.

Gårdagen tillbringades i Sthlm, kollade lite på stan, men var ej på shopping humör, blev bara trött, köpte iaf en tröja o sen satte jag mig o läste lite. Sen var vi på besök på en mkt fin advokatbyrå, de hade grym utsikt över Sthlm från 12 e våningen kan jag lova. Det bjöds på färsk frukt, godis, vin, öl och snittar men för mig blev det vatten, så klart :)
Frestades lite av den färska frukten måste jag erkänna men det är inte särskilt svårt att motstå ändå, vilket är skönt. Äter ju ändå så mkt så jag är inte direkt hungrig ngn gång, eller jo iofs, igår kväll var jag hungrig, var inte hemma från Sthlm förrän efter kl 21.

Nu är det dags för plugg, även om jag gärna hade kopplat av lite i soffan känner jag, men måste gå igenom det vi gjorde idag för jag var inte riktigt med på allt måste jag erkänna.

Trevlig kväll o nu hejar vi på SVERIGE !!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tor 10 sep 2009, 07:01

Godmorgon!

Det är tur att man har disciplin trots att man bara är hemma o pluggar vissa dagar, klockan satte jag ändå på 06.15 för att ge mig ut o jogga, bara 10 grader ute så det var lite kyligt.

Nu har jag intagit frukost: keso, gröt med hallon, vatten, PF Total Pack.

Det är så viktigt att få i sig en ordentlig frukost, för mig är också frukosten det bästa på dagen, så jag går gärna upp lite tidigare bara för att slippa stressa, kunna läsa tidningen i lugn o ro.

Nu blir det plugg hela dagen, enda pauserna är för att äta samt sen för att träna.

Ska försöka ta formbilder också, har ju redan gått 2 veckor sen sist ! Känns inte som att det lär va så stor skillnad, inte har jag blivit bättre på posering heller, men ska försöka öva lite mer :)

Ha en bra dag!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tor 10 sep 2009, 12:47

Det är en sån där jobbig dag idag, känner mig sugen på ngt hela tiden, vill äta mer osv, konstigt, kommer inte ihåg när jag kände såhär förut!

Så nu unnar jag mig en cola zero när jag sitter här o pluggar..

IMG_2459.jpg

Lunchen såg ut såhär:

IMG_2461.jpg

Blev inspirerad av Lisa och gjorde potatis mos som jag faktiskt varit sugen på länge, kokade potatisen sen lite vatten, en pressad vitlöksklyfta, vitpeppar o salt o så körde jag med stavmixern o det blev ju jättebra, kul att kunna variera lite!

Dagens träning senare: axlar, triceps och mage

Nej nu måste jag fortsätta o läsa...
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » tor 10 sep 2009, 20:00

Jag säger bara usch vilken dag!!

Har haft ett sug hela dagen, inte efter ngt speciellt egentligen, bara att få äta ngt typ, jätte konstigt, inte direkt hungrig men ändå aldrig mätt, inte ens efter att jag ätit, en sån där dag då man som aldrig får nog, skulle nog inte ha blivit nöjd hur mkt jag än ätit.

Sen har formen känts kass, skulle ta formkort och det var bara hemskt att kolla på dem, tycker jag är så sned o kan inte posera o det känns jobbigt att se, är så mkt lättare att ta nå kort på gymmet när man tränar o har kläder på sig o så men att stå där o blotta sig i bikini då ser man verkligen sanningen, bra men jobbigt.

Inte för att jag inte är nöjd med mig själv men nu vet jag ju att jag ska stå på scen i december och då räcker det ju inte med att se ut som jag gör nu direkt. Men det är ju ett bra tag kvar så det kommer ju lösa sig, jag gör iaf så gott jag kan så får vi se hur långt det räcker helt enkelt, ska bli spännande att se resultatet efter denna resa iaf.

Det positiva är att iaf att jag avslutade dagen på gymmet med att köra: axlar , triceps och mage, och det är ett favorit pass som verkligen bränner i musklerna, så då kändes det mkt bättre, för på gymmet där trivs jag :)

Nej nu ska jag sova snart och vakna upp till en ny dag imorgon, som Bea sa att jag ska tänka:

"Fan, imorn blir en grym dag"

Så med de orden säger jag godnatt!
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Inläggav Sanna Lundkvist » fre 11 sep 2009, 14:51

Ny dag, nya tag

Här kommer de utlovade formbilderna som min bror hjälpte mig med igår, vill egentligen inte lägga ut dem för inte är jag då nöjd men här kommer den nakna sanningen :)

9 sept Bild 024.jpg

9 sept Bild 036.jpg

9 sept Bild 027.jpg

9 sept Bild 030.jpg

Nu är det dags för träning, BEN, yippie :)
Sanna Lundkvist
Talangjakten 2009

Nästa

Återgå till Sanna Lundkvists Blog/Träningsjournal